728 x 90

محبعلی: عمر برجام ۲۰۱۵ در ژوئن ۲۰۲۳ به پایان می‌رسد

قاسم محبعلی تحلیلگر رژیم
قاسم محبعلی تحلیلگر رژیم

محبعلی تحلیلگر حکومتی: عمر برجام ۲۰۱۵ در ژوئن ۲۰۲۳ به پایان می‌رسد و از عمر همین برجام نیز چیزی نمانده است. .

یخ رابطه با غرب در حال آب شدن است، عنوان روزنامه حکومتی ستاره صبح است که محبعلی تحلیلگر حکومتی درباره سرنوشت مذاکرات برجام، اعتراف و دوگانه‌گوییهای ولی‌فقیه ارتجاع را به‌مثابه نشانه‌ای از تن‌دادن به پذیرش جام‌زهر توصیف کرده است.

محبعلی تحلیلگر حکومتی در مورد چشم‌انداز مذاکرات برجام گفت: خبرهایی که درباره مواضع اخیر طرفین مذاکرات از جمله آمریکا، فرانسه و نماینده روسیه از جریان گفت و گوها منتشر می‌شود و هم‌چنین بیانات دیروز رهبری می‌توان نتیجه گرفت که گام‌های اولیه و مثبتی در مذاکرات برداشته‌شده و یخ مذاکره با غرب اندکی آب‌ شده است.

... مواضع دولت سیزدهم در دور جدید مذاکرات در ابتدا خارج از چهارچوب برجام بود. شاید این تیم جدید متوجه نبود و نیست که با طرح موضوعاتی جدید و اصرار بر آن مسائل واضح است که به معاهده برجام پایان می‌دهد و در آن صورت طرف مقابل یعنی غرب و به‌ویژه ایالات‌متحده مواضع و اقدامات جدید علیه ایران اتخاذ و انجام دهد. آمریکا می‌تواند موضوعاتی جدید مثل آنچه تیم جدید مذاکره‌کننده ایرانی‌ها مطالبه کرده‌اند را مطرح کند. همان‌طور که دیدیم آمریکایی‌ها و حتی اعراب که در جریان مذاکرات نیستند نیز مسائلی مثل فعالیت‌های موشکی ایران و روند فعالیت ایران در خاورمیانه و موضوعات حقوق‌بشری را پیش کشیدند و در فصل‌هایی از جریان مذاکرات خواستار رسیدگی و تعیین‌تکلیف این موارد شدند...

این کارشناس حکومتی با بیان این‌که با توجه به چشم‌انداز عمر کوتاه برجام، دستاوردی نصیب نظام نخواهد داشت در ادامه افزود: امروز اگر مذاکرات به جایی برسد و توافقی حاصل شود در حقیقت ما به همان برجام ۲۰۱۵ برمی‌گردیم و تحریم‌های مربوط به فعالیت‌های هسته‌یی ایران برداشته می‌شود. اما مدت برجام ۲۰۱۵ موضوع دیگر است. زیرا عمر برجام ۲۰۱۵ در ژوئن ۲۰۲۳ به پایان می‌رسد و از عمر همین برجام نیز چیزی نمانده است (روزنامه حکومتی ستاره صبح ۲۰دی).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9d66f0c5-f373-4528-8f00-52b1d75abe6f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات