728 x 90

مجلس ارتجاع - بررسی بحران گرانی بنزین و نقش مجاهدین در خیزشهای مردمی

قیام ایران - به آتش کشیدن خودروی نیروی انتظامی سرکوبگر - ۲۵آبان۹۸
قیام ایران - به آتش کشیدن خودروی نیروی انتظامی سرکوبگر - ۲۵آبان۹۸

پاسدار شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت رژیم، در جلسه غیرعلنی مجلس ارتجاع در صبح یکشنبه ۲۶آبان ۹۸ به ارائه اسناد و مدارکی درباره نقش مجاهدین در خیزشهای مردمی روزهای ۲۴ و ۲۵آبان پرداخت.

رسانه‌های حکومتی با نقل اظهارات امیرآبادی، عضو هیأت‌رئیسه مجلس رژیم، نوشتند: شمخانی با استناد به اسناد و مدارکی اعلام کرد (مجاهدین) در اغتشاشات ۲روز گذشته نقش داشتند.

وی افزود: شمخانی به اسنادی اشاره کرد که در طول دو روز اخیر گروه‌های سازمان‌دهی شده از طرف (مجاهدین) به مأموران انتظامی حمله کردند، بعضاً سلاح گرم داشتند و این افراد به بانکها و اموال عمومی و خصوصی مردم آسیب رساندند.

 

پورمختار، عضو دیگر مجلس رژیم، گفت: در این جلسه علی شمخانی در گزارش خود عنوان کرد که اعضای شورای عالی امنیت در نشست شب گذشته خود با توجه به تحریم‌های دشمن و هدف قرار دادن معیشت مردم در این تحریم‌ها و تصمیم شورای هماهنگی سران سه قوه برای تخصیص منابع حاصل از افزایش قیمت بنزین به اقشار آسیب‌پذیر، از این تصمیم شورای اقتصادی سران سه قوه حمایت می‌کنند.

وی درباره نتایج این جلسه غیرعلنی گفت: حاضران در جلسه اعم از سران سه قوه و دیگر حضار تصمیم گرفتند تا طرح افزایش قیمت و سهمیه‌بندی بنزین به شکلی که امروز شاهد آن هستیم اجرایی...شود و تمام طرح‌ها درباره بازگشت قیمت بنزین به‌حالت قبل منتفی و از دستور کار مجلس خارج شود.

 

شمار زیادی از اعضای مجلس از باندهای مختلف حکومتی از جمله آخوند ذوالنور، رئیس کمیسیون امنیت مجلس ارتجاع، از طرح لغو گرانی بنزین از دستور کار مجلس ارتجاع توسط خامنه‌ای حمایت کردند.

سخنگوی فراکسیون باند مغلوب رژیم در مجلس ارتجاع گفت: طرح این فراکسیون درباره لغو افزایش تدریجی قیمت بنزین و تک نرخی آن به‌دلیل تأکیدات صبح یکشنبه خامنه‌ای از دستور کار خارج شد.

وی هم‌چنین گفت: طرح تک نرخی کردن بنزین با نرخ ۱۵۰۰تومان نیز به‌دلیل تأکید خامنه‌ای از دستور خارج شده است.

 

جلسه علنی روز یکشنبه مجلس ارتجاع که پس از جلسه غیرعلنی درباره گرانی بنزین تشکیل شد، متشنج بود و اعضای مجلس ارتجاع بارها نسبت به وضعیت انفجاری جامعه هشدار دادند.

مقصودی، مجلس ارتجاع ۲۶آبان ۹۸: «نمایندگان مجلس در خانه ملت این روزها صدای اعتراض مردم را در کف خیابان‌ها به اوضاع اقتصادی به‌خصوص در حاشیه‌ها و جنوب شهر به‌راحتی می‌شنویم،آهای مردم بدانید که نمایندگان در افزایش قیمت بنزین هیچ اطلاعی نداشتند و هیچ قانونی در این زمینه مصوب نکرده‌ایم.

آهای مردم مصوبه سران قوا در خصوص افزایش قیمت بنزین خلاف قانون و بودجه سال ۹۸مجلس هست.،آقای روحانی شما در سال ۹۴اعلام کردید... چون بنزین دو نرخی است ایجاد فساد کرده است اگر طبق گفته شما دو نرخی بودن بنزین در سال ۹۴فساد ایجاد می‌کند پس چرا فساد می‌کنید، آقای دکتر روحانی اگر به اعتراضها نگاه بکنی اعتراضها و کشته‌ها و تخریبها در نقاط مستضعف نشین است اگر به جای شما بودم برای یکبار هم شده است انتخابات زود هنگام ریاست جمهور برگزار می‌کردم».

 

دامادی، مجلس ارتجاع ۲۶آبان ۹۸: «خدا نکند که سفره مردم کوچک بشود خدا نکند که بازنشسته‌ای که یک میلیون و ۲۰۰هزار تومان حقوق می‌گیرد سفره‌اش دچار مشکل بشود پیک‌های موتوری جوانان تحصیل‌کرده بیکار این کشور هستند خدا نکند اینها دچار مشکل بشوند مواظب باش مراقب باش ای رئیس دولت مراقب باش خدایی ناکرده اگر خوب نتوانی مدیریت بکنی از همه کشور شما هزینه کردی».

 

شریف‌پور، مجلس ارتجاع ۲۶آبان ۹۸: «مردم عزیز شما صف تان را از آنهایی که می‌خواهند نظم عمومی را برهم زنند جدا کنید نقد حق هر یک از آحاد جامعه است اما نه با تخریب نه با حیف و میل اموال عمومی».

 

کاظمی، مجلس ارتجاع ۲۶آبان ۹۸: «مردم بدانند مجلس در تصمیم‌گیری افزایش بنزین هیچ سهمی نداشته است افزایش قیمت بنزین بایستی با شیب ملایم انجام می‌گرفت نه رشد ۳۰۰درصدی».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1ff26fd2-da9d-48f4-bdfe-679f0d86c3c5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات