728 x 90

مایک پمپئو: هیچ تغییری در استراتژی آمریکا علیه رژیم ایران نیز در کار نیست

مایک پمپئو وزیر خارجه  آمریکا
مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌.بی.سی گفت خروج آمریکا از سوریه،تاثیری بر تلاشهای آمریکا برای مقابله با دخالت رژیم ایران نخواهد داشت.

 

وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه ۱۷دی۹۷ تأکید کرد آمریکا متعهد می‌ماند رژیم ایران و دست نشاندگانش در سوریه را بیرون کند و استراتژی وسیعی را برای مقابله با این رژیم در سراسر این منطقه دنبال کند.

 

مایک پمپئو گفت: استراتژی آمریکا علیه رژیم ایران یک ذره تغییر نکرده است... آمریکا روی تلاش برای کاهش دخالت رژیم ایران در سوریه، عراق، لبنان و یمن کار می‌کند.

مایک پمپئو یادآور شد کمپین علیه رژیم ایران در سوریه و منطقه پارامترهای زیادی دارد که برخی از آنها علنی هستند: تحریمها علیه عمده بانکها و بخش نفتی ایران به‌طور نمونه و تلاشهای دیپلماتیک تا بر ملل اروپایی فشار وارد شود تا برخی از توطئه‌های ترور و سو‌ءقصدهای خنثی شده رژیم ایران را جدی بگیرند.

 

پمپئو افزود ما خواهان شنیده شدن صدای مردم ایران هستیم و از رژیم ایران می‌خواهیم نسبت به این صداهای مردم ایران پاسخگو باشد.

 

آسوشیتدپرس روز ۱۶دی ۹۷ گزارش دارد، جان بولتون مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ که به خاورمیانه سفر کرده است،  می‌گوید، نیروهای آمریکا در منطقه حساس جنوب سوریه در پایگاه التنف باقی می مانند تا با مداخلات فزاینده رژیم ایران در این منطقه مقابله کنند.

آسوشیتدپرس افزود: انتظار می رود بولتون توضیح دهد که برخی از نیروهای آمریکا برای جنگ با داعش با همان ماموریت به عراق تغییر مکان بدهند.

جان بولتون تأکید کرد: هیچ جدول زمانی برای خروج نیروهای آمریکا از سوریه در کار نیست اما حضور نظامی، یک تعهد بی‌انتها نیست.  خروج ارتش آمریکا از شمال شرق سوریه مشروط به شکست بقایای داعش است و ترکیه هم باید نسبت به ایمنی جنگجویانِ کُردِ متحد آمریکا تضمین بدهد.

آسوشیتدپرس گزارش داد: این اظهارات جان بولتون، اولین تاییدیه علنی است که خروج نیروهای آمریکا از سوریه کُند شده است.

 

واشینگتن پست روز ۱۷دی ۹۷ نوشت: نیروهای آمریکا در سوریه صرف‌نظر  از جزئیات آن، عمیقاٌ حضور خواهند داشت و سپری دفاعی علیه جاه طلبی های رژیم ایران و مورد حمایت تمامی متحدان خواهد بود.

واشینگتن پست افزود: بولتون تایید کرد که خط سرخ در رابطه با بشار اسد و تسلیحات شیمیایی همچنان پابرجاست. اگر دیکتاتور سوریه به درسهای دو نوبت اول پاسخ آمریکا بی‌اعتنا بوده و دونالد ترامپ را به چالش بکشد، گزینه های بسیاری روی میز خواهد بود.

واشینگتن پست نوشت: زمانی که ترامپ دستور حمله دوم علیه اسد را داد وزیر دفاع وقت از برخی از آن گزینه ها ازجمله هدف قرار دادن بشار اسد که پرزیدنت دستور آنرا صادر کرده بود، خود داری کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7bb986ee-879b-4ada-a467-11dfafe94566"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات