728 x 90

مایک پمپئو: ما از همه توانایی دیپلماتیک خود برای ممانعت از انقضای تحریم‌های رژیم ایران استفاده خواهیم کرد

وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا
وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا

مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا روز دوشنبه ۱۲خرداد گفت: اگر اعضای برجام با تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران موافقت نکنند، ما از همه توانایی دیپلماتیک خود برای ممانعت از انقضای تحریم‌ها استفاده خواهیم کرد.

وی در سخنانی با اشاره به پایان دوره تحریم‌های تسلیحاتی شورای امنیت علیه رژیم ایران در ۲۷ مهرماه سال جاری با متهم کردن روسیه و چین افزود: برای فروش تسلیحات و تانک به ایران صف کشیده‌اند.

پمپئو هم‌چنین ابراز امیدواری کرد بریتانیا و دیگر کشورهای امضا کننده توافق هسته‌یی متوجه تهدید انقضای تحریم‌های تسلیحاتی رژیم ایران باشند و از حقوق خود برای جلوگیری از این رخداد بهره ببرند.

وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا گفت: اگر اعضای برجام با تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران موافقت نکنند، ما از همه توانایی دیپلماتیک خود برای ممانعت از انقضای تحریم‌ها استفاده خواهیم کرد.

وی هم‌چنین زمان گذاشتن برای انقضای تحریم‌های رژیم ایران را که طبق قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت در سال۲۰۱۵ به تصویب رسید از اشکالات اساسی برجام ذکر کرد.

گفتنی است که قطعنامه ۲۲۳۱ در تأیید توافق‌نامه هسته‌یی موسوم به برجام به تصویب رسید و محدودیت‌هایی را برای فعالیت‌های نظامی و هسته‌یی ایران در ازای لغو تحریم‌های این کشور در نظر گرفته است و این قطعنامه خرید و فروش تسلیحات متعارف با رژیم ایران را به مدت ۵سال تحریم کرده است.

مایک پمپئو هم‌چنین از تحرکات دیپلماتیک آمریکا برای تشویق پیوستن کشورهای دیگر به تلاشهای کشورش علیه رژیم ایران خبر داد و در این راستا به اقدام آلمان در تروریستی خواندن حزب‌الله لبنان اشاره کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d104ee6b-f886-47de-ac58-5059a5754a40"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات