728 x 90

مایک پمپئو - لغو معافیتهای هسته‌یی و تحریم دو مسئول برنامه غنی‌سازی رژیم ایران

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا
مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه ۷خرداد ۹۹ در پیام توئیتری نوشت: آمریکا معافیت فعالیت‌های هسته‌یی رژیم ایران از تحریم را «تمدید نمی‌کند».

وزیر خارجه آمریکا هم‌چنین نوشت: من هم‌چنین دو مسئول برنامه غنی‌سازی اورانیوم ایران را مورد تحریم قرار می‌دهم یکی مجید آقایی و دیگری امجد سازگار است.

مایک پمپئو در حساب کاربری خود درباره پایان تمدید معافیتهای هسته‌یی از تحریم‌ها نوشت:

«من به معافیت تحریم‌ها برای پروژه‌های مرتبط با برجام در ایران که تا ۶۰روز دیگر در جریان می‌باشند خاتمه می‌دهم.

ادامه افزایش فعالیت‌های اتمی توسط ایران روشن می‌سازد که این‌گونه همکاری بایستی پایان داده شود. ادامه تلاشهای بیشتر در اخاذی اتمی، تنها فشار بیشتری بر این رژیم وارد می‌کند».

وی در یک پیام دیگر نوشت: «من هم‌چنین دو مسئول برنامه غنی‌سازی اورانیوم ایران را مورد تحریم قرار می‌دهم یکی مجید آقایی و دیگری امجد سازگار است.

دانشمندان ایران لازم است یک انتخاب کنند؛ کارشان را به‌طور صلح‌آمیز در خارج از طیف تکثیری ادامه دهند یا این‌که با ریسک تحریم شدن مواجه شوند».

خبرگزاری رویترز ۷خرداد نوشت: ایالات متحده به تحریم‌های معافیتها برای اجازه کار در سایتهای اتمی ایران خاتمه خواهد داد.

رویترز نوشت: «روز چهارشنبه یک مقام آمریکایی و منبع دیگری که با این موضوع اشراف داشتند گفتند: ایالات متحده تصمیم گرفته است که به تحریم معافیت پایان داده و به شرکت‌های روسی، چینی و اروپایی اجازه ادامه کار در برخی از سایتهای هسته‌یی ایران را بدهد.

این منابع که به شرط ناشناس ماندن صحبت کردند، گزارشی را در واشنگتن پست تأیید کردند که گفتند که این تصمیم شامل معافیتهای رآکتور تحقیق آب سنگین اراک، تأمین اورانیوم غنی شده برای رأکتور تحقیقاتی خود تهران و انتقال سوخت رأکتور تحقیقاتی مصرف و قراضه شده از ایران است. این منابع گفتند که ایالات متحده یک معافیت جداگانه برای پوشاندن پایگاه انرژی اتمی بوشهر را طی ۹۰روز تمدید خواهد کرد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4bd67892-3665-4c7c-91dc-f73761d39fa0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات