728 x 90

بیانیه کاخ سفید: سپاه پاسداران به عنوان سازمان تروریستی خارجی نامگذاری شد/جان بولتون: خطر حمایت از سپاه پاسداران حالا باید برای همه واضح شده باشد

کاخ سفید
کاخ سفید

این خبر تکمیل می‌شود.

    

کاخ سفید: رئیس‌جمهور آمریکا رژیم ایران را به‌خاطر تروریسم مورد حسابرسی قرار می‌دهد

دولت آمریکا اقدامات خود را علیه رژیم ایران و نه مردم ایران، که نخستین قربانیان این رژیم هستند

و در حاکمیت این رژیم درد و رنج می‌کشند سمت داده است

 

در پی اعلام رسمی وارد کردن سپاه پاسداران در لیست تروریستی توسط دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا، سایت کاخ سفید با انتشار فهرستی از فاکتها (فاکت شیت)لیست‌گذاری سپاه پاسداران را با این سرتیتر برجسته کرده است:

-رئیس‌جمهور آمریکا رژیم ایران را به‌خاطر بسیج جهانی تروریسم آن مورد حسابرسی قرار می‌دهد

-دونالد ترامپ می‌گوید: رژیم ایران یک حکومت سردمدار تروریسم است. این رژیم موشکهای خطرناک را صادر می‌کند، به درگیریها در سراسر خاورمیانه دامن می‌زند و از نیروهای نیابتی تروریست حمایت می‌کند.

-ترامپ رژیم ایران را با هدف قرار دادن نهاد اصلی پیشبرد بسیج جهانی تروریسم آن، مورد حسابرسی قرار می‌دهد.

 

- دولت به‌منظور مقابله با کارزار جهانی تروریسم رژیم ایران سپاه پاسداران را به‌عنوان یک سازمان تروریست خارجی (FTO) اف تی او لیست‌گذاری می‌کند.

-دولت ترامپ، این گام بی‌سابقه را به‌عنوان بخشی از یک تلاش گسترده‌تر برای مقابله با تروریسم تحت حمایت رژیم ایران در سراسر جهان بر می‌دارد.

-این اقدام دولت آمریکا، فشار مالی و انزوای رژیم ایران را افزایش خواهد داد و این رژیم را از منابعی که برای فعالیت‌های تروریستی خودش استفاده می‌کند، محروم خواهد کرد.

-این اقدام هشداری در مورد ماهیت سپاه پاسداران به دولتهای دیگر و بخش خصوصی است. سپاه پاسداران برای تأمین مالی تروریسم در سراسر جهان از شرکتها و مؤسسات پوششی استفاده می‌کند.سودهای ناشی از معاملات تجاری به ظاهر قانونی ممکن است نهایتاً از برنامه کار تروریستی رژیم ایران پشتیبانی کند.

 

 

-این اولین بار است که ایالات متحده بخشی از یک دولت دیگر را به‌عنوان یک سازمان تروریست خارجی لیست‌گذاری می‌کند.

- این لیست‌گذاری مؤید آنست که بکارگیری تروریسم توسط رژیم ایران آن را از هر دولت دیگری کاملا متفاوت می‌کند.

-رژیم ایران هم‌چنان حکومت اصلی حامی تروریسم دولتی در جهان است و هر سال نزدیک به یک میلیارد دلار برای حمایت از تروریسم هزینه می‌کند.

ـ دولت آمریکا اقداماتش را علیه رژیم ایران سمت داده، نه مردم ایران که نخستین قربانیان رژیم حاکم هستند و در حاکمیت این رژیم درد و رنج می‌کشند.

 

 

 

 

مایک پنس معاون رئیس‌جمهور آمریکا: دولت آمریکا در مقابل رژیم ایران قاطع ایستاده است

مایک پنس در پیام خود درباره لیست‌گذاری سپاه پاسداران نوشت: رئیس‌جمهور آمریکا سپاه پاسداران را به‌عنوان یک سازمان تروریستی لیست‌گذاری کرد. دولت ما در مقابل تهدید رژیم ایران قاطع ایستاده است ما به اعمال حداکثر فشار برای متوقف‌ ساختن رژیم ایران از صدور تروریسم به سراسر جهان، ادامه خواهیم داد.

 

 

جان بولتون: در حالی که مردم ایران رنج می برند

سپاه فاسد و تبهکار پاسداران در تروریسم سرمایه‌گذاری می‌کند

 

جان بولتون مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد:

این حرکت بی‌سابقه برای تعیین سپاه پاسداران به‌عنوان سازمان تروریستی خارجی، نشان می‌دهد که تعهد آمریکا به حداکثر فشار بر رژیم ایران،تا زمانی که به استفاده از تروریسم به‌عنوان وسیله‌ای از حکومت‌داری پایان دهد، ادامه خواهد داشت.

در حالی که مردم ایران رنج می‌برند، سپاه فاسد و تبهکار پاسداران، در تروریسم سرمایه‌گذاری می‌کند.

اکنون باید برای همه واضح و روشن باشد که حمایت از سپاه پاسداران برای هرکس که به آن مبادرت کند، با ریسک و خطر همراه خواهد بود.

 

 

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا: بدون لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران

صلح و ثبات و امنیت در خاورمیانه امکان‌پذیر نیست

فاکس نیوز-۱۹فروردین۹۸

سپاه پاسداران تاکنون بیش از ۶۰۰سرباز آمریکایی را کشته است.

شما نمی‌توانید صلح و ثبات و امنیت در خاورمیانه داشته باشید بدون این‌که سپاه پاسداران را تضعیف کنید و این، علت تحریم‌های ما و هدف ماست.

ما تلاش می‌کنیم رفتار شرورانه‌ای را که آخوندهای دزد حاکم برایان در آن شرکت دارند، نابود کنیم.

قاسم سلیمانی شخصی منفور و یک تروریست است. وی و نیروهای تحت امر وی دست در خون سربازان آمریکایی دارند و آمریکا مصمم است هر نهاد یا فردی را که آمریکاییان را کشته باشد پیدا کند. این امر مسئولیت ماست و در واقع مسئولیت و وظیفه رئیس‌جمهور ترامپ است.

 

 

 

وزارت‌خارجه آمریکا

اعلام لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران

کنفرانس مطبوعاتی برایان هوک و نیتان سیلز

۱۹فروردین ۹۸

ما رویکرد کاملا جدیدی نسبت به این موضوع اتخاذ کرده‌ایم که عبارت است از استمرار فشار حداکثر برای این‌که سپاه پاسداران و رژیم ایران را از درآمدی که برای پیشبرد سیاست خارجی تروریستی خود به کار می‌گیرد، محروم کنیم.

سپاه پاسداران و حکومت ایران مخالفان خود را نه تنها در خاورمیانه، بلکه در اروپا ترور می‌کنند و ما لایه دیگری از تحریم‌ها را روی سپاه پاسداران اعمال ‌میکنیم تا بخش‌های اقتصادیِ تحت کنترل سپاه پاسداران را منزوی کنیم.

ما امروز ریسکهای هر گونه همکاری با سپاه پاسداران را برای همه جهان برجسته می‌کنیم و بالا میبریم.

این رژیم همانند یک سازمان مافیایی عمل می‌کند و دست به تهدید می‌زند سپاه پاسداران مسئول بسیاری اقدامات سرکوبگرانه در داخل کشور است. باز داشتها، دستگیریها، اذیت و آزارها و قتلها، به میزان زیادی اقدامات سپاه پاسداران است. آنها پیش برنده اصلی سرکوب مردم ایران بودند. و این یک رژیم بسیار خطرناک و تاریک و سنگدل، هم برای مردم ایران و هم برای کشورهایی است که در خط مقدم تلاش برای پاسخ دادن به اعمال تجاوزکارانه‌اش هستند.

لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران یک فصل دیگر در تحریم‌ها علیه دیکتاتوری آخوندی است و فصلهای دیگری هم در راه خواهد بود و این تلاشی مستمر و متمرکز به دستور رئیس‌جمهور آمریکا و با حمایت کامل کابینه امنیت ملی اوست.

 

نیتان سیلز همآهنگ‌کننده ضدتروریسم نیز گفت: تمامی طرفهای تجاری و همهٔ مقامات خارجی که در پی تعامل و همکاری با سپاه پاسدارن هستند، باید خوب به نتایج آن فکر کنند. قبلاً سپاه پاسداران را به‌خاطر حمایت از تروریسم نامگذاری کرده بودیم؛ ولی امروز این نهاد محکوم شده است به این‌که خودش دست به تروریسم می‌زند. حمایت مادی از یک سازمان تروریست خارجی جرم جنایی است.

 

 

واشنگتن تایمز (۲۰فروردین ۹۸)

ضربه ترامپ به سپاه پاسداران با لیست‌گذاری تروریستی

 

مریم رجوی:

این اقدام که باید مدتها پیش صورت می‌گرفت بایستی

با لیست‌گذاری وزارت اطلاعات ایران تکمیل شود

پرزیدنت ترامپ به‌طور رسمی سپاه پاسداران رژیم ایران را به‌عنوان یک سازمان تروریستی لیست‌گذاری کرد و گفت حمایت سپاه پاسداران از تروریسم در عراق و دیگر کشورها غیرقابل قبول است و ضروریست تا پیام « بی‌سابقه‌یی» فرستاده شود که این موضوع تحمل نخواهد شد...

مقامات رسمی آمریکای گفتند اشخاص و کمپانی‌هایی که با سپاه پاسداران از جمله نیروی قدس معامله کنند با پیگرد جنایی مواجه خواهند شد.

این اقدام آمریکا تشدید یک بن‌بست و رودرویی است که بسیاری با نگرانی می‌گویند دیگر راه‌حل سیاسی ندارد.

پمپئو به فاکس‌نیوز گفت « شما نمی‌توانید بدون تضعیف سپاه پاسداران، به صلح، امنیت و ثبات در این منطقه دست‌یابید.

شورای ملی مقاومت ایران که ائتلافی از مخالفان رژیم تهران است، با استقبال از این اقدام گفت: پرزیدنت ترامپ باید فراتر از این عمل کند. مریم رجوی رئیس‌جمهور منتخب این شورا گفت: « این اقدام که باید مدتها پیش صورت می‌گرفت اکنون بایستی با لیست‌گذاری وزارت اطلاعات ایران تکمیل شود»

از سوی دیگر وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد از این پس هر گونه حمایت مادی و هر گونه تلاشی در این جهت در رابطه با سپاه پاسداران یا منابع آن غیرقانونی خواهد بود...

اعضای ارشد جمهوریخواه کنگره اقدام ترامپ را مورد قدردانی قرار دادند و به حمایت طولانی‌مدت خود از اعمال محدودیت علیه این نیروی نظامی اشاره کردند.

مایکل مک‌کاوول عضو ارشد جمهوریخواه در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان گفت «پاسداران مانند یک سازمان تروریستی عمل می‌کنند و به همان شکل با آنها برخورد خواهد شد،»...

 

جان بولتون: نامگذاری سپاه پاسداران در لیست تروریستی نشان‌دهنده تعهد ما به فشار ماکزیمم علیه رژیم ایران است

جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا در پیامی از لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران حمایت کرد و گفت:‌ اقدام بی‌سابقه امروز برای لیست‌گذاری سپاه پاسداران به‌عنوان یک سازمان تروریستی خارجی نشان‌دهنده تعهد ما به فشار ماکزیمم علیه رژیم ایران است تا آن که از استفاده از تروریسم به‌عنوان ابزاری کشورداری دست بردارد. سپاه پاسداران فاسد بر تروریسم در حالی سرمایه‌گذاری می‌کند که مردم ایران در رنج و محنت اند.

 

 

جان بولتون: خطر حمایت از سپاه پاسداران حالا باید برای همه واضح شده باشد

جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا درباره لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران گفت:‌ «با قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی خارجی که کار درستی بود، باید برای همه خطر حمایت از سپاه پاسداران واضح و مشخص شده باشد.» «رژیم ایران به استفاده از تروریسم برای هدف گرفتن آمریکا، متحدان و شرکای ما، ادامه می‌دهد.»

 

 

 

مایک پنس: دولت آمریکا در مقابل تهدید رژیم ایران قاطع ایستاده است

مایک پنس معاون رئیس‌جمهور آمریکا: «رئیس‌جمهور آمریکا سپاه پاسداران را به‌عنوان یک سازمان تروریستی لیست‌گذاری کرد. دولت ما در مقابل تهدید رژیم ایران قاطع ایستاده است و ما به اعمال حداکثر فشار برای متوقف‌ساختن رژیم ایران از صدور تروریسم به اطراف جهان ادامه خواهیم داد.»

 

سایت وزارت‌خارجه آمریکا، ۸ آوریل۲۰۱۹:

خلاصه پخش مستقیم بریفینگ مطبوعاتی مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا:

  • سپاه و قدس را نامگذاری تروریستی کردیم.
  • یک هفته طول می‌کشد تا اجرایی شود.
  • سپاه نیروی کشوری است که دولت حامی جلودار تروریسم است.
  • این کار کسی را نباید متعجب کند سپاه شناخته شده است و بارها مورد تحریم قرار گرفته است.
  •  ۴۰سال سپاه در تروریزم فعال بوده است.
  • سپاه کمپین ترور را در همه جای دنیا راه انداخته است.
  • سپاه، تروریزم را نهادینه کرده و حملات علیه ناو آمریکا و غیره.
  • عوامل سپاه خاورمیانه را بی‌ثبات کرده‌اند.
  • یک واقعیت پایه‌یی به‌رسمیت شناخته شده است. حزب‌الله و حماس و کتائب پیشاپیش نامگذاری شده‌اند.
  • سپتامبر گذشته، دادگاه آمریکا سپاه را متهم ساخت.
  • در ۲۰۱۲قدس در ترکیه علیه اسراییل توطئه کرد.
  • در همین سال در کنیا بمب‌گذاری کرد.
  • در ۲۰۱۸، ۱۰مظنون قدس را آلمان دستگیر کرد.
  • سپاه از رژیم قاتل اسد حمایت می‌کند.
  • رژیم ایران خودش هم در ترور دست دارد.
  • خون ۶۰۳سرباز آمریکا روی دست سپاه و رژیم ایران است.
  • این رژیم به‌خاطر این قتلها قیمتی نداده است.
  • سپاه میلیاردها اختلاس کرده است.

 

مایک پمپئو در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد:

  • سپاه پاسداران به‌عنوان سازمان تروریستی خارجی نامگذاری شد.
  • مایک پمپئو افزود: سپاه پاسداران از گروه‌های تروریستی منطقه حمایت کرده است.
  • سپاه پاسداران از جنایات بشار اسد حمایت کرده است.
  • ما طبق قانون ملی و امنیت ملی سپاه پاسداران را به‌عنوان یک موجودیت تروریستی نامگذاری کردیم.
  • اختلاس بالایی توسط سپاه پاسداران و شرکتهای آن انجام شده است. یک میلیارد دلار اختلاس تنها یکی از نمونه‌های اختلاس سپاه است.
  • همه بانکهای جهان باید تضمین کنند هیچ معامله‌یی با سپاه پاسداران انجام دهند.

 

بیانیهٔ رئیس‌جمهور آمریکا در مورد لیست‌گذاری سپاه پاسداران رژیم ایران به‌عنوان یک سازمان تروریستی خارجی

کاخ سفید ۸آوریل ۲۰۱۹:

بیانیهٔ کاخ سفید

بخشهایی از بیانیه کاخ سفید:

امروز، من رسماًًً طرح دولتم برای نامگذاری سپاه پاسداران رژیم ایران، از جمله نیروی قدس، به‌عنوان یک سازمان تروریست خارجی تحت بخش ۲۱۹قانون مهاجرت و تابعیت را اعلام می‌کنم. این اقدام بی‌سابقه به رهبری وزارتخارجه، در به‌رسمیت شناختن این واقعیت است که ایران نه تنها یک کشور حامی تروریسم می‌باشد، بلکه این‌که سپاه پاسداران فعالآنه از تروریسم به‌عنوان یک ابزار سیاست، حمایت مالی نموده و آنرا اشاعه می‌دهد. سپاه پاسداران وسیلهٔ اصلی دولت ایران در هدایت و اعمال کارزار جهانی تروریستی‌اش است.

در این نامگذاری، بار اول است که آمریکا بخشی از یک دولت دیگر را به‌عنوان یک سازمان تروریست خارجی نامگذاری نموده است. این نامگذاری تأکیدی است بر این‌که اعمال ایران به‌طور بنیادین با رفتار سایر دول فرق دارد. این اقدام بمیزان قابل‌ ملاحظه‌یی ابعاد و وسعت فشار حداکثری ما روی رژیم ایران را گسترش خواهد داد. این اقدام، تهدید تجارت و یا دادن حمایت به سپاه پاسداران را کاملاً روشن می‌سازد. اگر شما مشغول تجارت با سپاه پاسداران هستید، شما دارید از تروریسم حمایت مالی می‌کنید.

این اقدام پیامی روشن به تهران می‌فرستد که حمایتش از تروریسم عواقب جدی دارد. ما به افزایش فشار مالی و افزایش هزینه روی رژیم ایران به‌خاطر حمایتش از فعالیت‌های تروریستی ادامه می‌دهیم تا آن که رفتار بدخیم و غیرقانونی خود را کنار بگذارد.

 

 

موضع‌گیری خانم رجوی: «لیست‌گذاری تروریستی سپاه سرکوبگر پاسداران خواست دیرین و برحق مقاومت ایران، لازمه امنیت و صلح و ثبات در این منطقه از جهان است.

این اقدام باید با لیست‌گذاری وزارت بدنام اطلاعات تکمیل شود».

 

 

 

استقبال جان بولتون از تصمیم کشورش درباره لیست گذاری تروریستی سپاه پاسداران:

جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز دوشنبه ۱۹فروردین با استقبال از لیست گذاری تروریستی سپاه پاسداران در پیامی گفت:‌ «با قرار دادن سپاه پاسداران رژیم ایران در فهرست گروه‌های تروریستی خارجی که کار درستی بود، باید برای همه خطر حمایت از سپاه پاسداران واضح و مشخص شده باشد.»

 بولتون افزود: «رژیم ایران به استفاده از تروریسم برای هدف گرفتن ایالات متحده، متحدان و شرکای ما، ادامه می‌دهد».

 

خبرگزاری آسوشیتدپرس، ۸آوریل۲۰۱۹ – آمریکا سپاه پاسداران را به‌عنوان یک سازمان تروریستی نامگذاری کرد 

پرزیدنت ترامپ سپاه پاسداران رژیم ایران را به‌عنوان یک سازمان تروریستی خارجی نامگذاری کرد که بخشی از تلاشها برای افزایش فشار بین‌المللی علیه این کشور می‌باشد.
این یک حرکت بی‌سابقه است زیرا آمریکا هیچگاه قبلاً از نامگذاری برای یک نهاد از کل یک کشور استفاده نکرده است.
ترامپ طی اطلاعیه‌یی روز دوشنبه گفت این حرکت، این واقعیت را به‌رسمیت می‌شناسد که رژیم ایران یک دولت حامی جلودار تروریزم است و این‌که سپاه یک نهاد فعال آن می باشد.
مقامات دولتی گفته‌اند این گام بیش‌ از‌ پیش رژیم ایران را منزوی می‌کند و روشن می‌کند که آمریکا استمرار حمایت از گروه‌های شورشی و سایرین که خاورمیانه را بی‌ثبات کنند را تحمل نمی‌کند.

 

برایان هوک رئیس گروه اقدام ایران علت لیست‌گذاری سپاه پاسداران و فعالیت‌های تروریستی آن را برای خبرنگاران تشریح کرد.
وی گفت:‌ این نخستین بار است که آمریکا نیروی نظامی یک کشور دیگر را لیست‌گذاری تروریستی می‌کند.
سپاه ماشین ترور را در همه جا راه انداخته است.
حزب‌الله و نیروهای نیابتی پیشاپیش نامگذاری شدند الآن نوبت سپاه پاسداران است.
پاسداران در کنیا دنبال بمب‌گذاری بودند.
در ترکیه طرح تروریستی نیروی قدس فاش شد.
آنها در همه جا دست به ترور می‌زنند.

 

 

استقبال اعضای کنگره آمریکا از نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران رژیم ایران توسط آمریکا:

جان کورنی سناتور ارشد که در ارتباط با اقدام دولت مبنی بر قرار دادن سپاه در لیست تروریستی گفت این نخستین باری است که یک نهاد دولتی در لیست تروریستی قرار می‌گیره، و افزود این اقدام با هشدار به نیروهای آمریکایی در ارتباط با اقدامات تلافی‌جویانه در منطقه همراه خواهد بود.

 

سناتو بن ساس با صدور یک بیانیه نوشت که قرار دادن سپاه در لیست تروریستی ممکنه یک اقدام جدیدی باشه اما قصابان سپاه پاسداران مدتی طولانی است که تروریست بودند و این یک گام مهم در مبارزه با حداکثر فشار علیه ایران بزرگترین حامی تروریست و همین‌طور بزرگترین عامل هرج و مرج در خاورمیانه است و این اقدام توانایی ما را در عقب راندن، توانایی تهران برای تأمین مالی و صدور ترور در خارج از کشور افزایش می‌دهد.

 

مایک کالگر نماینده جمهوری خواه مجلس نمایندگان که پیش‌تر خودش جز واحد تفنگداران آمریکایی خدمت کرده، همین‌طور در توئیتر نوشت که بسیار عالی است که بدانیم دولت آقای ترامپ گام‌هایی را بر می‌دارد که سپاه پاسداران رژیم ایران را آنطوری که هست معرفی کند، یک تشکیلات تروریستی و اضافه کرد که ما هم باید در کنگره همین اقدام را انجام بدهیم.

 

سناتور جمهوری خواه تد کروز که در سال ۲۰۱۵ و یک بار دیگر در ۲۰۱۷ طرح قانون سپاه پاسداران را به‌عنوان یک تشکیلات تروریستی شناسایی اون را به کنگره پیشنهاد کرده بود، همراه با مایکل مک کول از نمایندگان ارشد جمهوری خواه مجلس نمایندگان در این مورد خیلی فعال بودند و همچنین مسأله فعالیت‌های سپاه پاسداران را در خارج از ایران و عراق همراه با گروه‌های شبه‌نظامی تحت حمایت سپاه پاسداران دنبال می‌کردند و فعالیت‌های آنرا در ارتباط با تلفات نیروهای آمریکایی در عراق را با پنتاگون در میان گذاشته و دنبال می‌کرده است، احتمال زیاد دارد که در این مورد در کنگره اقدام بکند.

 

سناتور دیگر ارشد جمهوری خواه سناتور تام کاتن هم در توئیتر با اشاره به همین مسأله نوشت که هر کس در عراق خدمت بکنه می‌دونه که ایران دستش به خون صدها سرباز آمریکایی آلوده است و من از وزیر خارجه آمریکا پمپئو برای انتشار این اطلاعات برای مردم قدردانی می‌کنم و رژیم غیرقانونی آیت‌الله باید با عواقب ناشی از قتل نیروهای آمریکایی روبه‌رو بشوند.

 

یورونیوز: ایالات متحده آمریکا سپاه پاسداران را در لیست سازمانهای تروریستی قرار داد
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا، سپاه پاسداران رژیم ایران را در فهرست سازمانهای تروریستی قرار داد.
به گزارش رویترز، کاخ سفید با صدور بیانیه‌یی به‌نقل از آقای ترامپ اعلام کرد:‌ «سپاه پاسداران فعالانه در اعمال تروریستی، کمک مالی و گسترش تروریسم به‌عنوان یک ابزار سیاسی استفاده می‌کنند.»

 

خبرگزاری فرانسه(خبرفوری) ۸مارس ۲۰۱۹: آمریکا سپاه پاسداران رژیم ایران را به‌عنوان یک سازمان تروریستی نامگذاری کرد.

 

فرانس ۲۴/فوری:

واشنگتن سپاه پاسداران را در لیست سازمانهای تروریستی قرار داد.

 

العربیه فارسی: آمریکا سپاه پاسداران را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد

کاخ سفید آمریکا بعد ازظهر روز دوشنبه ۸آوریل ۲۰۱۹ طی بیانیه‌ای اعلام کرد، که این کشور سپاه پاسداران را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، روز دوشنبه اعلام کرد، ایالات متحده سپاه پاسداران رژیم ایران را به‌عنوان یک سازمان تروریستی بیگانه در فهرست سازمانهای تروریستی در این کشور قرار داده است.

ترامپ گفت که قرار دادن سپاه پاسداران در لیست سازمانهای تروریستی از خیلی وقت پیش باید صورت می‌گرفت.

این اولین بار است که واشنگتن رسماًً یک نیروی نظامی کشور دیگری را به‌عنوان یک گروه تروریستی در فهرست گروه‌های تروریستی قرار می‌دهد.

ایالات متحده پیش‌تر ده‌ها تن از اشخاص و افراد را به‌دلیل ارتباط با سپاه پاسداران در لیست سیاه سازمانهای تروریستی قرار داده بود اما خود سپاه را به‌طور کامل در لیست تروریستی قرار نداده بود.

 

کاخ سفید طی بیانیه‌یی ‌ لیست‌گذاری سپاه پاسداران رژیم ایران را در جمع خبرنگاران اعلام کرد.

سپاه پاسداران در تمامیت آن بعنوان یک سازمان تروریستی خارجی نامگذاری شد. پیش از این و در سال ۲۰۰۷ نیروی تروریستی قدس در لیست تروریستی وزارت خارجه آمریکا قرار گرفته بود. سپاه پاسداران تنها در لیست تحریمهای وزارت خزانه داری بود که با اعلام امروز وزیر خارجه آمریکا در لیست تروریستی این وزارتخانه نیز قرار می گیرد.

این لیست گذاری محدودیتهای جدی را بر سپاه وارد می کند  و تمامی معاملات و مبادلات مالی و تجاری و همچنین فعالیتهای تروریستی و جنگ افروزانه آن را با موانع جدی روبرو می سازد.

مسدود کردن داراییها و منع سفر سرکردگان سپاه از پیامدهای این لیست گذاری است.

هر شرکت و گروه خارجی که بخواهد با سپاه معامله و مراوده داشته باشد مشمول مجازات می شود.

سرکردگان سپاه براساس این لیست گذاری در کشورهای مختلف با خطر دستگیری و استرداد به آمریکا روبرو می شوند.

از آنجا که سپاه پاسداران اهرم اصلی نظام ولایت فقیه برای سرکوب داخلی و تروریسم و جنگ افروزی خارجی است این نامگذاری یک ضربه جدی و کاری به ولایت فقیه است.

 

خانم مریم رجوی در ۲۱دیماه ۹۷ قرار دادن تمامیت سپاه پاسداران  در لیست تروریستی وزارتخارجه آمریکا و اتحادیه اروپا را خواستار شده و خاطرنشان کرده بود دستیابی به سلاحهای کشتار جمعی، نقض حقوق بشر، صدور بنیادگرایی و تروریسم چهار ستون تئوکراسی حاکم بر ایران ، و راه حل قطعی برای خلاصی از فاشیسم دینی، تغییر این رژیم نامشروع به دست مردم و مقاومت ایران است.

در بیانیه۲۱دی۹۷ رئیس جمهور برگزیده مقاومت، قراردادن تمامیت سپاه و وزارت اطلاعات آخوندها در لیست تروریستی وزارتخارجه آمریکا و اتحادیه اروپا، اخراج مزدوران اطلاعات آخوندها و نیروی تروریستی قدس از آمریکا و اروپا، و ارجاع پرونده نقض حقوق بشر در ایران به شورای امنیت ملل متحد را مورد تأکید قرار داد.

 

 

آسوشیتدپرس خبر داد:‌ وزیر خارجه آمریکا در ساعت ۱۹ به وقت تهران،‌ لیست‌گذاری سپاه پاسداران رژیم ایران را در جمع خبرنگاران اعلام می‌کند.

سپاه پاسداران در تمامیت آن به‌عنوان یک سازمان تروریستی خارجی نامگذاری می‌شود.

 

خانم مریم رجوی در ۲۱دیماه ۱۳۹۷ از جانب شورای ملی مقاومت ایران قرار دادن تمامیت سپاه و وزارت اطلاعات آخوندها در لیست تروریستی وزارت‌خارجه آمریکا و اتحادیه اروپا را خواستار شده بود.

رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت بار دیگر بر ضرورت ارجاع پرونده نقض حقوق‌بشر در ایران به شورای امنیت پس از ۶۵بار محکومیت در ملل ‌متحد و ارجاع پرونده قتل‌عام زندانیان به دادگاه بین‌المللی تأکید کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/689186a9-dba7-48d8-a396-91c7e3b30376"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات