728 x 90

مایک پمپئو: دولت معتقد است که ایران گیر افتاده است

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا
مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا

مایک پمپئو در مصاحبه با وال استریت ژورنال به تاریخ ۱۵دی ۹۸ گفت:‌دولت معتقد است که رژیم ایران گیر افتاده است. سیاست فشار اقتصادی حداکثر از طریق تحریم‌ها به تضعیف اقتصاد ایران ادامه می‌دهد و طناب دور گردن رژیم ایران با تحریم‌های جدید در سال ۲۰۲۰ تنگ‌تر می‌شود.

صندوق بین‌المللی پول تخمین می‌زند که تولید ناخالص ملی ایران ۹.۵% در سال ۲۰۱۹ منقبض شده و مقامات دولت معتقدند که لطمات در سال ۲۰۲۰ می‌تواند ۲برابر این باشد.

 

پمپئو افزود:‌ از نظر واشنگتن، رژیم ایران ۳ انتخاب دارد.

رژیم ایران می‌تواند به مقاومت ادامه دهد در حالی‌که اقتصاد داخلی‌ و متحدان منطقه‌ای‌ آن تحت محدودیت‌های فزاینده منابع رنج می‌کشند.

رژیم ایران می‌تواند دست به یک حمله در ابعاد بزرگ به آمریکا یا دست به فرار اتمی بزند که یک تهدید قابل‌ توجه برای امنیت آمریکا خواهد بود و می‌تواند یک پاسخ از جانب پایگاه جکسونی ترامپ مشابه پرل هاربر [بمباران پرل هاربر توسط ژاپن در جنگ جهانی دوم] را استارت بزند که یک پاسخ نظامی عظیم را پشتیبانی خواهد کرد. یا رژیم ایران می‌تواند وارد مذاکرات جدی بر سر پایان دادن به برنامه اتمی، برنامه موشکی، و تمهیدات تروریستی و خرابکاری در کشورهای همسایه شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/830f907a-57a5-4d4d-a5d4-b740341ca467"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات