728 x 90

مایک پمپئو درباره تحریم‌های بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی: حمله به کشورها و اخلال در اقتصاد جهانی هزینه دارد

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا
مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا

وزارت‌خارجه آمریکا بیانیه مطبوعاتی مایک پمپئو درباره تحریم بانک مرکزی، صندوق توسعه رژیم و شرکت اعتماد تجارت پارس را منتشر کرد.

وزیر خارجه آمریکا در این بیانیه نوشت:‌ رژیم ایران در تلاشی شکست‌خورده برای مختل کردن اقتصاد جهانی به عربستان سعودی حمله کرد. این اقدام تجاوزکارانه طرحی پیچیده و اجرایی گستاخانه داشت.

مایک پمپئو افزود:‌ شواهد به رژیم ایران اشاره می‌کند و فقط به رژیم ایران. در نتیجه رئیس‌جمهور دونالد ترامپ به دولت خود دستور داد که تحریم‌ها علیه کشور سردمدار حامی تروریسم در دنیا که هم‌اکنون تحریم‌هایی تاریخی است، را به‌طور اساسی افزایش بدهد.

وزیر خارجه آمریکا در این بیانیه اضافه کرد: ‌شرکت اعتماد تجارت پارس نقل و انتقالات مالی برای خریدهای نظامی را مخفی می‌کند. این نهادها با تأمین مالی سپاه پاسداران، که در فهرست سازمانهای تروریستی خارجی قرار دارد، نیروی قدس آن و حزب‌الله که نیروی اصلی نیابتی رژیم ایران است، از تروریسم و تجاوزات منطقه‌ای رژیم پشتیبانی می‌کنند.

پمپئو افزود: ‌حمله به کشورهای دیگر و مختل کردن اقتصاد جهانی قیمت دارد. رژیم در تهران باید بواسطه انزوای دیپلماتیک و فشار اقتصادی مورد حسابرسی قرار بگیرد. کارزار فشار حداکثری ما به افزایش هزینه برای رژیم ایران ادامه خواهد داد تا زمانی که این رژیم از سیاست‌های بی‌ثبات کننده خود در سراسر خاورمیانه و در اقصی نقاط دنیا دست بردارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cdafa357-8e4b-4a8b-8eab-49ce9b1413be"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات