728 x 90

مایک پمپئو: دولت بایدن و جهان باید برای حمایت از جنبش سازمان‌یافته اپوزیسیون تلاش کنند

مایک پمپئو
مایک پمپئو

سایت فاکس نیوز روز جمعه ۴ خردادماه در مقاله‌ای به قلم مایک پمپئو وزیر خارجه پیشین آمریکا در باره ابراز تسلیت جو بایدن به‌مناسبت هلاکت ابراهیم رئیسی، جلاد ۶۷ نوشت: تسلیت شرم‌آور بایدن برای جلاد تهران نشان می‌دهد که چرا آمریکا در نوامبر به تغییر نیاز دارد. همچنین در این مقاله آمده است: تسلیت بایدن نشان می‌دهد که از اشتباهات خود درس نگرفته است.


پمپئو افزود: مرگ ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران در پی سقوط بالگرد در شمال ایران در هفته جاری، موجی از شوک را در سراسر خاورمیانه و جهان وارد کرده است. در حالی که بعید است مرگ ناگهانی وی تغییری فوری در ایران ایجاد کند، اما این فرصتی را برای دولت بایدن فراهم می‌کند تا رویکرد خود را مجدداً تنظیم کند و آمریکا، اسراییل و کل خاورمیانه را ایمن نگه دارد. متأسفانه، دولت بایدن به جای بازدارندگی رژیم متمرکز بر قتل آمریکاییها و متحدان ما، تسلیت خود را ابراز کرد.

در رابطه با رئیسی، نباید از مردی که به‌خاطر نقشش به‌عنوان جلاد در جریان کشتار دسته‌جمعی دهها هزار ایرانی بیگناه در سال ۱۹۸۸ که لقب «جلاد تهران» را کسب کرد، قدردانی کنیم. او ممکن است بعداً عنوان «رئیس‌جمهور» گرفته باشد. اما در نهایت او چیزی بیشتر از فراش اصلی آیت‌الله نبوده است...
علاوه بر این، دولت بایدن و جهان باید بیشتر برای حمایت از جنبش سازمان‌یافته اپوزیسیون در داخل ایران تلاش کنند. آخوندها دائماً می‌گویند که هیچ جایگزینی برای رژیم آنها وجود ندارد، با این حال میلیاردها دلار خرج می‌کنند تا همین آلترناتیو را شیطان جلوه دهند.

اعتراضات توده‌یی در سطح کشور، مانند آنچه در چند سال گذشته در داخل ایران دیده‌ایم، خودبه‌خود یا تصادفی رخ نمی‌دهد. آنها به این دلیل اتفاق می‌افتند که گروه‌های سازمان‌یافته‌ای وجود دارند که به‌رغم وحشیگریهای رژیم هم‌چنان به پیشبرد چشم‌اندازی برای ایران آزاد ادامه می‌دهند. این افراد شایسته حمایت ما هستند.

متأسفانه، تسلیت دولت بایدن به رژیم نشان می‌دهد که از اشتباهات خود درس نگرفته است...

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9bdc1f97-ef49-46e8-a997-1197c41bcb90"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات