728 x 90

مایک پمپئو:‌ ما باید رژیم تروریستی ایران را پس بزنیم

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا
مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا امروز پنجشنبه ۱۹مهر۹۷ طی سخنانی تأکید کرد باید رژیم تروریست ایران را پس بزنیم. رژیمی که نه تنها در عراق و سوریه و لبنان عمل می‌کند بلکه در پایتختهای اروپایی و سراسر جهان نیز عمل می‌کند.

 

سایت وزارت‌خارجه آمریکا - ۱۱ اکتبر۲۰۱۸

مایک پمپئو: رژیم ایران بی‌ثباتی در سوریه را به‌عنوان یک فرصت طلایی برای چرخش تعادل دیده است. اهداف آن شامل گسترش دامنه سپاه پاسداران، کسب استحکامات نزدیک بلندیهای جولان و نهایتاً ایجاد خط مقدم است برای نیروهای نیابتی مانند حزب‌الله است.

 

امروز جنگ سوریه به سرفصل جدیدی رسیده است اسد کنترل خود را به یمن (کمک) ایران و روسیه و سایر بازیگران منطقه تشدید کرده است، داعش هر چند که به‌طور کامل از بین نرفته است ولی به حاشیه رانده شده و خود را حفظ کرده است و این شرایط متحول تعیین مأموریت آمریکا در سوریه را مجدداً الزام آور می‌سازد.

 

پمپئو: باید نیروهای رژیم ایران را از سوریه بیرون برانیم

وزیر خارجه آمریکا گفت: شکست دادن داعش که زمانی تمرکز اصلی ما بود هم‌چنان یک اولویت اصلی ماست ولی اکنون با دو هدف همسان دیگر تقویت می‌شود که شامل راه‌حل سیاسی مسالمت‌آمیز برای جنگ سوریه و بیرون رفتن نیروهای ایران و تمامی نیروی مورد حمایت ایران از سوریه است.

تحت رهبری پرزیدنت ترامپ وزارت‌خارجه درگیر یک روند دیپلماتیک یک ماهه با هدف پیشبرد هر یک از این سه هدف استراتژیک بوده است.

ماه گذشته در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک ما از قطعنامه ۲۲۵۴شورای امنیت حمایت کامل کردیم که روند سیاسی را برای پایان دادن به جنگ سوریه مشخص می‌کند ما از همه کشورها می‌خواهیم که از آن حمایت کنند.

در سازمان ملل ما همچنین از افزایش اجماع بین‌المللی در مورد این‌که رژیم ایران و نیروهای نیابتی آن نباید اجازه داشته باشند که جاپایی در سوریه داشته باشند دلگرم شدیم.

دولت سوریه مسئولیت اخراج رژیم ایران از کشورش را برعهده‌ دارد که مسئولیت حضور آن‌را برعهده‌ دارد. ما روشن کرده‌ایم که اگر سوریه خروج کامل نیروهای مورد حمایت رژیم ایران را تضمین نکند حتی یک دلار آمریکا را برای کمک به بازسازی سوریه دریافت نخواهد کرد.

 

پمپئو: رژیم ایران هرگز نباید به سلاح اتمی مجهز شود

پمپئو: ما تا زمانیکه تمامی این پرونده‌ها را بشکل مناسب حل نکنیم آرام نخواهیم گرفت یک راه‌حل دائمی که تضمین کند رژیم ایران هرگز ظرفیت داشتن سلاح اتمی را هیچوقت و در هیچ شکلی نداشته باشد.

ثانیاً باید این رژیم تروریستی را پس بزنیم که نه تنها در عراق و سوریه و لبنان عمل می‌کند بلکه در پایتختهای اروپایی و سراسر جهان نیز عمل می‌کند.

این قابل تحسین است و امیدوارم بتوانیم حمایت بیشتری از شرکای اروپایی‌مان در این تلاش به‌دست آوریم و من معتقدم که ما به مرور آن‌را به‌دست می‌آوریم و در آخر به جنبه دیگر مجموعه گسترده‌تری از فعالیتهای شرورانه رژیم ایران می‌پردازیم و این مأموریت ماست.

نمی‌دانم چگونه می‌توان آن‌را در قالب چند کلمه بیان کرد ولی باید هر کدام از آن سه مرحله را طی کرد تا مطمئن شد رژیم ایران فعالیتهای کنونی‌اش را که برای جهان زیان آور است و به صراحت برای خود مردم ایران نیز زیان آور است، متوقف کند.

 

بیشتر بخوانید

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/347344f3-0b25-4229-9ba5-b298745babb0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات