728 x 90

مایک پمپئو؛ این معامله بد در نهایت به نفع بزرگترین دولت حامی تروریسم در جهان خواهد بود

مایک پمپئو وزیر خارجه پیشین
مایک پمپئو وزیر خارجه پیشین

مایک پمپئو وزیر خارجه پیشین آمریکا در مصاحبه‌ای با فاکس نیوز در روز یکشنبه ۲۶شهریور در پاسخ به سوال مجری درباره قرارداد جدید مبادله زندانیان با رژیم آخوندی گفت:... نه، این یک معامله بد برای آمریکا بود و فارغ از این‌که آنها از این پول برای چه چیزی استفاده کنند این یک معامله بد برای آمریکا است.

مایک پمپئو افزود: ما تاریخ را می‌دانیم. ما می‌دانیم که این پول کجا خواهد رفت. در نهایت به نفع بزرگترین دولت حامی تروریسم در جهان خواهد بود. من چیزی که ابراهیم رئیسی می‌گوید باور ندارم. اما ما تاریخ را می‌دانیم این پول برای فعالیت‌های شرورانه صرف خواهد شد. حتی مهمتر از همه اینها، ما اکنون می‌دانیم که قیمت آمریکایی بعدی که آنها بگیرند چقدر خواهد بود، حدود یک میلیارد دلار، که پرزیدنت بایدن وقتی یک آمریکایی دیگر را به گروگان بگیرند برای آن آماده است و این گروگان‌گیری را تشویق می‌کند و این فقط رژیم ایران نخواهند بود، می‌تواند کره شمالیها یا تمامی بازیگران بد در جهان باشند که اکنون می‌دانند بازار آمریکا باز است. همانقدر که ما خواستار بازگشت این افراد به کشور و دیدن خانواده‌هایشان هستیم واقعیت این است که آمریکایی بعدی که به گروگان گرفته شود نتیجه مستقیم باجی است که اکنون پرداخت شده و این پول را فارغ از این‌که در ایران برای چه کاری صرف شود، آنرا معامله بدی می‌کند.

مجری فاکس نیوز: شما آن را به‌عنوان پرداخت باج می‌دانید؟

مایک پمپئو: فکر نمی‌کنم هیچ شکی در آن وجود داشته باشد. شما ۶میلیارد دلار می‌گیرید. شما باید آن را برای چیزهایی که به آنها اهمیت می‌دهید خرج کنید. برای مثال کسی به شما ۳۰۰دلار بدهد و بگوید باید آنرا برای خواربار صرف کنید خوب من مجبور نیستم آنرا برای خواربار صرف کنم می‌توانم با ۳۰۰دلار یک خودرو خریده و برای خواربار استفاده کنم بله این معامله بدیست ما ۶میلیارد دلار به آنها دادیم. ما این آمریکاییها را به خانه می‌بریم. در حالی که در دولت ترامپ، ما افراد زیادی را بازگرداندیم، و این کار را بدون دادن حتی یک ده سنتی انجام دادیم. به‌طور خاص به سه نفری که از کره شمالی بازگشتند فکر کنید. ما یک ده سنتی هم پرداخت نکردیم. ما آنها را به خانه رساندیم. این روش آمریکایی است.

ما کشیش برانسون را بدون خرج کردن پول به خانه آوردیم. برای آمریکایی بعدی که به گروگان گرفته می‌شود خطرناک است که ببیند اینجا چه اتفاقی می‌افتد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/425f7190-f325-4734-8a34-6764d4a9583b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات