728 x 90

مارکو روبیو: فشار بر تهران را باید با همکاری لهستان بیشتر کرد

سناتور مارکو روبیو
سناتور مارکو روبیو

یک سناتور ارشد آمریکایی می‌گوید با همکاری متحدان آمریکا هم‌چون لهستان باید فشار بر تهران بعد از خروج آمریکا از برجام افزایش یابد.

 

لهستان علیه سیاستهای بی‌ثبات کننده رژیم حاکم بر ایران

سناتور مارکو روبیو در تازه‌ترین موضع‌گیری در توئیتر خود نوشت: چشم انتظار همکاری نزدیک با لهستان از متحدان ایالات متحده برای بررسی راههای فشار بیشتر بر رژیم ایران به‌خاطر برنامه‌های بی‌ثبات کننده‌اش در منطقه است.

 

سناتور مارکو روبیو

سناتور مارکو روبیو

اشاره و توئیت این سناتور جمهوریخواه به موضع‌گیری اخیر وزیر خارجه لهستان است.

 

 

توئیت سفیر لهستان

توئیت سفیر لهستان

 

حمایت وزیر خارجه لهستان از خروج آمریکا از برجام

هشت روز پیش «جاکیچ کژاپوتوویژ»، وزیر خارجه لهستان با انتقاد از سیاست اتحادیه اروپا برای حفظ برجام گفت:‌ اتحادیه اروپا توجه بیشتری به نگرانی‌های امنیتی ایالات متحده در رابطه با خروج آمریکا از توافق هسته‌یی با ایران داشته باشد.

وی روز یکشنبه شش خرداد به رویترز گفت: رژیم ایران در حال فشار بر اروپا است تا یکسری اقدامات اقتصادی را برای جبران خروج آمریکا از توافق هسته‌یی دریافت کند.

 

برنامه موشکی و بی‌ثبات سازی از عوامل مهم خروج آمریکا از برجام

۱۸اردیبهشت۹۷پرزیدنت ترامپ خروج آمریکا را از توافق هسته‌یی اعلام کرد. آمریکا حکومت آخوندها به برجام پایبند نیست و با فعالیتهای بی‌ثبات سازی و برنامه موشکی توافق هسته‌یی را زیر پا گذاشته است.

 

مخالفت لهستان با موضع اروپا در مورد خروج آمریکا از برجام

هر چند سه کشور اروپایی حاضر در توافق با ایران به برنامه موشکی و فعالیتهای بی‌ثبات سازی تهران انتقاد دارند اما خواستار ماندن آمریکا در برجام هستند.

لهستان از اولین کشورهایی است که صراحتاً می‌گوید اروپا باید نگرانی امنیتی آمریکا در نظر بگیرد.

 

در مورد برنامه موشکی و برنامه بی‌ثبات کننده رژیم بیشتر بخوانید:

برجام مانع فعالیتهای تسلیحاتی رژیم ایران نشده است

ماه گذشته رئیس‌جمهور دونالد ترامپ از برجام بیرون کشید و گفت این توافق منافع امنیتی آمریکا را پیش نبرده است.

وی گفته بود برجام نه تنها در توقف جاه‌طلبیهای اتمی رژیم ایران شکست خورده بلکه در پرداختن به توسعه موشک بالستیک این رژیم که می‌تواند کلاهک جنگی اتمی هم حمل کند نیز شکست خورده است.

رئیس‌جمهور آمریکا افزود این توافق هم‌چنین کاری برای محدود ساختن فعالیتهای بی‌ثبات کننده رژیم ایران شامل حمایتش از تروریسم در نظر نگرفته است.

مقامات اطلاعاتی آلمان که این گزارش را قبل از تصمیم ۸مه دونالد ترامپ تهیه کرده‌اند گفتند روابط فعلی تهران با آمریکا که رو به وخامت گذاشته ممکن است به افزایش فعالیتهای جاسوسی رژیم ایران انجامیده باشد.(جزییات بیشتر)

خروج آمریکا از برجام

خروج آمریکا از برجام

 

دیلی استار انگلستان هم ۱۹اردیبهشت ۹۷ نوشت:‌

یک گزارش تکان دهنده افشا کرده است که رژیم ایران از کره شمالی برای ارتقای مخفیانه برنامه موشکی درست زیر گوش آمریکا کمک دریافت می‌کرده است.

دیلی استار به‌طور اختصاصی یک نسخه از کتابی را به‌دست آورده که شورای ملی مقاومت ایران آن را نوشته است.

تبعیدیان ایران این گزارش را در واشینگتن به‌دنبال خروج پرزیدنت ترامپ از برجام افشا کردند.

این گزارش برنامه جاری موشکی رژیم ایران را افشا می‌کند و این ادعاها که این موشکها «دفاعی» هستند را رد می‌کند. این گزارش برخورد غرب با رژیم ایران را «ضعیف» توصیف کرده است.

کارشناسان شورای ملی مقاومت اعلام کردند:‌ رژیم ایران دانشمندان کره شمالی را به‌عنوان عاملی کلیدی در پیشبرد(برنامه) موشکی خود به‌طور مخفیانه به ایران آورده بود.

مقامات ارشد رژیم ایران از جمله حسن روحانی و محسن رضایی از کره شمالی برای بحث پیرامون موشکها بازدید کرده بودند.

کارشناسان کره شمالی در « مهمانخانه ای» در شرق تهران مخفیانه اقامت می‌کنند. جاسوسان و سربازان به‌دقت از افراد کره شمالی در یک ساختمان ۸طبقه مخفی نزدیک گروه صنعتی همت در خوجیر حفاظت می‌کنند. (جزییات بیشتر)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2028349f-26de-4526-899c-6a108c3884a2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات