728 x 90

مادورو وزیر نفت نزدیک به رژیم ایران را برکنار می‌کند

طارق العیسمی، وزیر نفت ونزوئلا
طارق العیسمی، وزیر نفت ونزوئلا

نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا، قصد دارد به‌دنبال بیماری طارق العیسمی، وزیر نفت این کشور، او را از این سمت برکنار کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز۱۹آذر ، العیسمی که به ایجاد اتحادهای کلیدی با کشورهایی چون رژیم ایران و گروه‌هایی از جمله حزب‌الله لبنان شهرت دارد، در هفته‌های اخیر وضعیت جسمی او وخیم شده است.

طبق این گزارش، العیسمی در هفته‌های اخیر تحت چند جراحی سنگین قرار گرفته است.

هشت منبع آگاه به رویترز گفتند مادورو ممکن است اسدروبال چاوز، رئیس شرکت دولتی نفت و گاز ونزوئلا و از اقوام هوگو چاوز رهبر پیشین این کشور، را جایگزین العیسمی کند.

به گفته این منابع که همگی به دلیل حساسیت موضوع خواستند نامشان فاش نشود، در هفته‌های اخیر وضعیت سلامتی العیسمی رو به وخامت گذاشته است که می‌تواند او را حداقل به طور موقت نتواند وظایف وزارتی خود را انجام دهد.

به گفته سه نفر از افراد، وزیری که به ونزوئلا کمک کرد تا تحریم‌های آمریکا را برطرف کند، اخیراً تحت عمل جراحی بزرگ قرار گرفته است.

چهار منبع گفتند که مادورو ممکن است متحد خود اسدروبال چاوز، پسر عموی هوگو چاوز، رئیس جمهور پیشین ونزوئلا را حداقل به طور موقت به عنوان وزیر نفت منصوب کند.

چاوز پیش از این وزیر نفت و رئیس شرکت سیتگو پترولیوم تابعه PDVSA در ایالات متحده بود.

وزارت نفت و وزارت اطلاعات ونزوئلا از اظهارنظر در این مورد خودداری کردند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8ee5d8d6-80ea-42cb-bf72-c3aa98f28aa2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات