728 x 90

ماجرای قتل همسر محمدعلی نجفی شهردار و وزیر پر سابقه رژیم از باند مغلوب و نقش اطلاعات سپاه پاسداران در جریان جنگ گرگها در مرداب سرنگونی

قتل همسر محمد علي نجفی در جریان جنگ گرگها در مرداب سرنگونی
قتل همسر محمد علي نجفی در جریان جنگ گرگها در مرداب سرنگونی

روز سه‌شنبه ۷خرداد۹۸ خبر قتل همسر دوم نجفی شهردار سابق رژیم و ساعتهایی بعد خبر دو پهلوی تسلیم و دستگیری نجفی انتشار یافت. خبرهای منتشر شده و گزارش مهندسی شده از این ماجرا که از تلویزیون رژیم منتشر شد؛ موضع‌گیریهای برخی عناصر باند مغلوب و عناصر ریزشی درباره دام گذاری اطلاعات سپاه برای نجفی به گونه‌یی است که پشت صحنه این جنایت را به بحران درونی و جنگ گرگها در مرداب سرنگونی، مرتبط می‌کند. به‌خصوص که این واقعه درست یک هفته پس از حرفهای بی‌سابقه خامنه‌ای در مورد زمینه‌سازی برای روی کار آوردن «یک دولت جوان حزب‌اللهی» رخ داده است.

 

دختر نجفی: همسر دوم پدرم با وزارت اطلاعات در تماس بود

یک روز پس از ماجرای قتل همسر نجفی، دختر وی درباره همسر دوم پدرش گفت او با سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات رژیم در تماس بوده است. دختر نجفی از جمله در مورد دو نامه‌یی گفت که نجفی برای او نوشته بود و افزود:‌ «دو نامه بوده که توی سه برگ شش صفحه به من نوشته بودند، مطالبی که توی نامه بود این بود که با وزارت اطلاعات در تماس بوده (این خانم). با سپاه پاسداران در تماس بوده. دادستان که اومد خودش رفته اولاً بدون مجوز رفتند خونه... میترا استاد همسر اول و فرزندانش را تهدید به اسیدپاشی کرده بود».

 

مهره‌های باند مغلوب و ریزشی‌های رژیم: نجفی در تله آخوند طائب سرکرده اطلاعات سپاه افتاد 

ساعتهایی پس از وقوع این جنایت، چندی تن از مهره‌های باند مغلوب رژیم به تلویح و تصریح از گرفتار شدن نجفی در تله اطلاعات سپاه پاسداران که ریاست آن را آخوند طائب برعهده‌ دارد، خبر دادند.

کرباسچی، شهردار سابق تهران و رئیس باند کارگزاران در پیامی از این حادثه تحت عنوان« چاه ویلی» که «برای اصلاحات و نجفی حفر کردند» یاد کرد و نوشت: «ماهیت تأسف‌بار حادثه قتل میترا استاد هر چه باشد نمی‌توان مسئولیت کسانی که دو سال قبل به‌رغم اصرار و تذکر دلسوزان و مراکز مسئول، این چاه ویل را برای اصلاحات و نجفی حفر کردند، نادیده گرفت».

روزنامه همشهری گزارش کرد: «محمدعلی نجفی در نخستین اعتراف‌هایهایش به‌قتل میترا استاد گفته: «برای خراب کردن زندگی من آمده بود و مدام مرا تهدید می‌کرد که اسرارم را فاش می‌کند و زندگیم را ویران می‌کند. او حتی می‌خواست تهدیداتش را در مصاحبه‌یی عملی کند.»

سیدعباس صالحی وزیر ارشاد دولت آخوند روحانی در شعر معنی‌داری که نشان از طراحی برای از دور خارج کردن نجفی می‌دهد، نوشت:

فریاد که در رهگذر آدم خاکی

بس دانه فشادند و بسی دام تنیدند

حسام الدین آشنا مشاور آخوند روحانی بعد از قتل نجفی به‌طور تلویحی از حذف فیزیکی توسط رقیب ابراز نگرانی کرد و نوشت: خدایا عاقبت همه ما را ختم به خیر بفرما.

یک روزنامه‌نگار خارج‌ کشوری باند مغلوب گفت: میترا استاد برای چندین تن از اصلاح‌طلبان تور پهن کرده بود و بسیاری از آنان معتقدند وی تور امنیتی بوده است.

خبرگزاری حکومتی انتخاب نیز با انتشار کلیپی این طور القا کرد که این جنایت، یک اتفاق ساده نبود. بلکه طراحی شده بود.

یکی از رسانه‌های مرتبط با رژیم و ریزشی‌ها و باند مغلوب نظام به طرح سؤالاتی در اثبات نقش اطلاعات سپاه پاسداران پرداخته و نوشته است: چرا به «نجفی» فشار آورده و وی را به ریختن آبرویش در رسانه‌ها تهدید کرده است؟ به‌طوری‌که نجفی «ناچار شده» به ناگاه با او ازدواج کند. چرا نجفی در آخرین روزهای مسئولیتش در شهرداری تهران، یکی دو روز توسط سازمان اطلاعات سپاه بازداشت شد و پس از آن سریعاً تحت فشارهای امنیتی به بهانه‌ٔ «کمر درد» از شهرداری تهران استعفا داد؟ چرا «میترا استاد» به‌صورت خودسرانه، خبر ازدواج خود با نجفی را رسانه‌یی کرد و «نجفی» را در موقعیتی قرار داد که این خبر را در اینستاگرام خود تأیید کند؟ به‌نظر می‌رسد باز هم پای «حسین طائب» در میان است!

 

موارد سؤال‌برانگیز در گزارش تلویزیون رژیم 

تلویزیون رژیم ظرف مدت کوتاهی از این حادثه گزارش کاملی پخش کرد که موارد سؤال‌برانگیزی در آن به چشم می‌خورد. نجفی قبل از بازجویی با تلویزیون رژیم مصاحبه و اعتراف به‌قتل کرد و به‌اصطلاح خبرنگار تلویزیون رژیم، مدرک اصلی قتل، یعنی سلاح را جلوی دوربین تلویزیون دست گرفت و خلع فشنگ کرد که امری غیرمعمول است و آثاری که ثابت کند سلاح متعلق به متهم بوده را از بین می‌برد.

محمدعلی نجفی روز چهارشنبه وقتی برای بازجویی در دادسرای رژیم در تهران حضور یافت گفت: یک نهاد امنیتی تماس‌های مرا شنود می‌کرد و در اختیار همسرم قرار می‌داد که در این خصوص شکایت کردم.

نجفی در جریان بازجویی گفت: قصد داشته پس از قتل همسرش دست به خودکشی بزند اما به این نتیجه رسیده که قانون راه بهتری است.

وی همچنین گفت که یک سال پیش اقدام به خودکشی کرده بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5e94c632-f705-4e33-8e98-2dcad75c9528"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات