728 x 90

لیست‌گذاری تروریستی عوامل رژیم ایران در عراق توسط آمریکا

خزانه‌داری آمریکا
خزانه‌داری آمریکا

وزارت‌خارجه آمریکا، روز دوشنبه ۲۸ خرداد با صدور بیانیه‌یی خبر از لیست‌گذاری تروریستی گروه «حرکت انصارالله الاوفیاء» وابسته به رژیم ایران در عراق را داد.
وزارت‌خارجه آمریکا در بیانیه خود، با تأکید بر مقابله با نفوذ بدخواهانه رژیم ایران به‌عنوان حامی اصلی تروریسم در جهان نوشت: «بر اساس فرمان اجرایی ۱۳۲۲۴ که تروریست‌ها، سازمانهای تروریستی، رهبران و مقام‌های گروه‌های تروریستی و کسانی که از تروریستها یا اقدامات تروریستی حمایت می‌کنند را هدف قرار می‌دهد، گروه شبه‌نظامی حرکت انصارالله الأوفیاء و حیدر مزیر ملاک السعیدی دبیرکل این جنبش، به‌عنوان تروریست‌های ویژه تعیین‌شده جهانی معرفی شده‌اند».
وزارت‌خارجه آمریکا در بیانیه خود هم‌چنین بر لزوم کاستن و مختل کردن توانایی گروه‌های شبه‌نظامی هم‌سو با رژیم ایران برای انجام حملات علیه پرسنل، تأسیسات و منافع این کشور تأکید کرد.

این لیست‌گذاری در حالی انجام شد که آمریکا پیش از این گروه «کتائب حزب‌الله» را در سال ۲۰۰۹، گروه «حرکت النجباء» را در سال ۲۰۱۹ و شبه‌نظامیان «کتائب سیدالشهدا» را در نوامبر ۲۰۲۳ به‌عنوان سازمانهای تروریستی معرفی کرده بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7030e1c2-27d3-4721-9fc3-d36972567b92"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات