728 x 90

لیبراسیون: آتش زیر خاکستر در ایران در ماههای آینده دوباره شعله‌ور میشود

قیام ایران
قیام ایران

 روزنامه فرانسوی لیبراسیون امروز جمعه ۱۱ فروردین  با انتشار گزارشی در باره قیام سراسری مردم ایران با تیتر «آتش زیر خاکستر» نوشت، جنبشی که در ایران شکل‌های جدیدی به‌خود گرفته است و ایران جدید که با جنبش کنونی یا به‌قول لیبراسیون با «انقلاب جینا» در حال پیشرفت است، چشم‌انداز سیاسی این کشور را اساساً تغییر داده است. این جنبش نشان داد که جامعه ایران توانایی خود را در پاسخگویی به خود در برابر موج بی‌رحمانه خشونت دولتی علیه زنان که تاکنون صدها کشته بر جای گذاشته است، نشان داده است. به گزارش لیبراسیون، همه کسانی که در داخل ایران با آنها صحبت کردند موافق بودند که به‌رغم "سرکوب وحشیانه" دولت، مقاومت در سراسر ایران ادامه دارد: شعارهای شبانه "مرگ بر دیکتاتور" هم‌چنان ادامه دارد و معترضان وعده بازگشت به خیابان‌ها را با گرافیتیهای خود می‌دهند. .

یک دختر جوان به لیبراسیون گفته است که "خشم و عزم راسخ مردم، حقیقی و همانند آتش زیر خاکستر است" و خود او مترصد نخستین فرصت است تا از نو به اعتراضهای خیابانی بپیوندد. مرد میانسالی به روزنامۀ فرانسوی گفته است که طی همین شش ماه گذشته شرایط از بسیاری جهات در ایران تغییر کرده و زندگی دیگر به‌سان گذشته نیست. او که به‌قول خودش هم‌چنان یک پایش در زندان است و یک پایش در دادگاههای انقلاب سپس افزوده است: جوانان به مبارزۀ خود ادامه می‌دهند،

لیبراسیون در ادامه افزوده است که بسیاری در ایران نوید تغییرات اساسی در ماههای پیش‌رو را می‌دهند. یک مهندس جوان به لیبراسیون گفته است که رژیم اسلامی ایران به‌سوی فروپاشی می‌رود. یک زن خانه‌دار نیز از گرانیهای مهار گسیخته در کشور و حس ناامنی عمومی گفته و افزوده است که به‌رغم سرکوب‌ها و خشونت‌های حکومت، "نافرمانی مدنی"در همۀ پهنه‌ها جاری است. یک کارگر جوان نیز در گفتگو با لیبراسیون ابراز اطمینان کرده که او خود را شاهد تولد ایرانی نوین می‌داند که از خاکستر رژیم فقها، زاده خواهد شد و به‌گمان او نبرد نهایی میان"خدای رنگین‌گمان" و "خدای بیرحم" رژیم روحانیان گریز ناپذیر خواهد بود.

به‌گفتۀ این کارگر، "انقلاب ژینا" نتیجۀ نه یک "خودآگاهی آنی"، بلکه ثمرۀ" یک روند طولانی تغییرات بنیانی است که ریشه در گسل‌های اجتماعی دارد. او گفته است که هیچگاه در طول عمر سی سالۀ خود تحت حاکمیت رژیم اسلامی تا این حد حس سرخوشی و امیدواری نسبت به آیندۀ کشور نداشته است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2e683972-6205-4e56-baea-1e35c8972d5e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات