728 x 90

لالیبر بلژیک: چندین هزار نفر روز جمعه در بروکسل سالگرد اعتراضات سراسری سال گذشته ایران را گرامی داشتند

تظاهرات ایرانیان آزاده در بروکسل
تظاهرات ایرانیان آزاده در بروکسل

لالیبر بلژیک در گزارشی از تظاهرات روز جمعه ایرانیان آزاده در بروکسل به‌مناسبت اولین سالگرد قیام سراسری مردم ایران در ۱۴۰۱ نوشت: چندین هزار نفر روز جمعه در بروکسل سالگرد اعتراضات سراسری سال گذشته ایران را گرامی داشتند. این تظاهرات با حمایت شورای ملی مقاومت ایران و مقام‌های سیاسی در همبستگی با جنبش اعتراضی ایران برگزار شد.

شرکت‌کنندگان در تظاهرات و گردهمایی بروکسل بر خواسته‌های جنبش اعتراضی برای پایان دادن به‌رژیم مذهبی حاکم بر ایران و استقرار یک جمهوری بر مبنای برنامه مریم رجوی، رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت، تأکید کردند.

تظاهر کنندگان در بروکسل از جامعهٔ جهانی خواستند موضع قاطع‌تری علیه رژیم ایران اتخاذ کند، به‌خصوص سپاه پاسداران را به‌عنوان یک سازمان تروریستی نامگذاری کند.

جنبش اعتراضی که یک سال است ایران را به‌لرزه درآورده، در معرض سرکوب شدید حکومت بوده و هست. به‌گفتهٔ شورای ملی مقاومت، تاکنون بیش از ۷۰۰تن در ارتباط با اعتراضات کشته شده‌اند و هم‌چنین دهها هزار نفر دستگیر شده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1f2e9e1d-6c17-4d29-9e54-af52bb7ac50a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات