728 x 90

قیام در عراق - بیانیه کمیته برگزاری تظاهرات انقلاب اکتبر - اعزام هیئت به سازمانهای بین المللی + عکس و فیلم

میدان تحریر بغداد - ۱۳بهمن۹۸
میدان تحریر بغداد - ۱۳بهمن۹۸

این خبر تکمیل می‌شود.

بیانیه کمیته برگزاری تظاهرات انقلاب اکتبر

تصویر واقعی به‌سازمانهای بین‌المللی توسط تظاهر کنندگان انقلاب اکتبر

تظاهرکنندگان در میدان تحریر و تمامی میدانهای تظاهرات در استانهای بپاخاسته با برافراشتن پلاکاردها و شعارهایی از سازمان ملل و اتحادیه اروپا و اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی و هیأتها و دادگاههای بین‌المللی خواستار فشار به‌دولت منطقه سبز برای حفاظت از تظاهر کنندگان و کمک به‌ نجات عراق از احزاب فاسد و تسلط رژیم ایران شدند. به‌ویژه که عراق عضو مؤسس در سازمان ملل و عضو مؤسس در اتحادیه عرب و جنبش غیرمتعهدها و محور مهم در پایه‌ریزی صلح و امنیت بین‌المللی در جهان است. بعد از دیالوگ بین فعالین، کمیته برگزاری تظاهرات کمیته انقلاب اکتبر تصمیم به‌تشکیل هیأتی برای دیدار از سازمانها و هیئتهای بین‌المللی و حقوقی گرفت تا تصویر واقعی از نقشه‌مسیر راه‌حل و خواسته‌های تظاهر کنندگان و دلایل اثباتی مبنی بر قتل و جرح تظاهر کنندگان ارائه دهند. هم‌چنین دلایل اثباتی مبنی بر دست داشتن مستقیم دولت و شبه‌نظامیان آن و احزاب آن‌که مرتکب جنایت و نقض حقوق‌بشر در حق مردم عراق شده‌اند، ارائه دهند تا این‌که اجرای خواسته‌های تظاهر کنندگان در موضوع عراق در مقابل سازمانهای بین‌المللی قرار گیرد. 

 

کمیته برگزاری تظاهرات انقلاب اکتبر

 

 

 

خبرگزاری فرانسه: مخالفت جوانان خشمگین عراقی با نخست‌وزیر جدید

خبرگزاری فرانسه – ۲فوریه ۲۰۲۰-۱۳بهمن ۱۳۹۸

تظاهر کنندگان عراقی به‌رغم معرفی نخست‌وزیر جدید به‌مخالفت خود ادامه می‌دهند.

جوانان خشمگین ضدحکومتی روز یکشنبه ۱۳بهمن ۹۸در شهرهای جنوبی عراق در تمامی میادین اعتراضی به‌اعتراضات خود ادامه دادند... بر روی یک بنر جدید در شهر نجف نوشته شده بود «محمد علاوی به‌فرمان مردم رد می‌شود»...

خبرنگار خبرگزاری فرانسه در نجف می‌گوید، مردهای جوان که چهره خود را با پارچه پوشانده بودند، برای نشان‌ دادن خشم خود از انتصاب علاوی شب را با آتش زدن لاستیکها گذراندند.

صبح یکشنبه بزرگراه‌های اصلی خروجی از نجف و خیابانهای داخل شهر هنوز با لاستیک‌های سوخته مسدود بودند.

در شهر کوت، حدود ۱۷۰کیلومتری بغداد صدها نفر به‌خیابان‌ها ریخته و شعار می‌دادند، «اگر قبلاً آزمایش شده، نباید دوباره آزمایش شود!».

در دیوانیه شهر جنوبی‌تر عراق، تظاهر کنندگان به‌داخل ساختمانهای دولتی وارد شده و خواستار تعطیل شدن آن در روز یکشنبه شدند، همزمان دانشجویان و دانش‌آموزان شروع به‌تحصن در مدارس و دانشگاهها کردند.

تظاهر کنندگان در حله تمامی جاده‌های ورودی به‌شهر را مسدود کرده و شعار می‌دادند « علاوی انتخاب مردم نیست!»...

***

انتصاب محمد توفیق علاوی از سوی برهم صالح رئیس‌جمهور عراق برای مقام نخست‌وزیری این کشور و مأمور کردن او برای تشکیل کابینه، با مخالفت قیام‌کنندگان و مردم عراق در بغداد و برخی شهرهای جنوب عراق از جمله نجف، ناصریه، کربلا، دیوانیه، کوت و بصره روبه‌رو شده است.

در شهرهای مختلف عراق از بغداد و ناصریه گرفته تا بصره و کربلا و نجف و دیوانیه و بابل و بسیاری شهرهای مرکزی و جنوبی این کشور امروز یکشنبه ۱۳بهمن ۹۸صحنه خشم و اعتراض قیام‌کنندگان علیه نخست‌وزیری محمد علاوی است.

قیام‌کنندگان با برپایی تظاهرات و تجمعهای بزرگ و بستن راههای اصلی ارتباطی و درگیری با مأموران سرکوبگر حکومتی خشم خود را ابراز می‌کنند.

در استانهای قادسیه و بابل تظاهر کنندگان شعار می‌دادند محمد علاوی کاندید شبه‌نظامیان رژیم ایران است نه کاندید مردم

وی که روز شنبه توسط برهم صالح معرفی شد مورد حمایت مزدوران و دست بوسان ولایت فقیه، هادی عامری و مقتدی صدر است.

در دیوانیه تظاهر کنندگان شعار می‌دادند نه به‌مقتدی صدر و نه به‌هادی عامری کشورم آزاد باقی بماند.

در ناصریه قیام‌کنندگان عراقی تظاهراتی برپا کرده و پلهای نصور، خضارات و چهار راه الپمو را مسدود کردند. میدان حبوبی ناصریه به‌مرکز قیام‌کنندگان عراقی تبدیل شده است. اسعد الناصری از چهره‌های جریان صدر که در سال ۲۰۱۵امام جمعه کوفه بود و از مقتدی صدر جدا شد و به‌ قیام‌کنندگان پیوست، در میان قیام‌کنندگان حاضر شده و از خواسته آنان که رد نخست‌وزیری محمد توفیق علاوی است حمایت کرد.

جوانان عراق محمد علاوی را دم و دنبالچه رژیم آخوندی معرفی کرده و نخست‌وزیری وی را رد می‌کنند.

یک جوان تظاهر کننده: پیام به‌حکومت فاسد و مفسدین و به‌حکومت احزاب. حکومت جنایتکار. کش دادن و به‌عقب دادن کافی است. به‌شما گفتیم یک شخصیت غیربحث انگیز از جانب مردم می‌خواهیم. شخصیتی مستقل و نه مستعفی. این چیست که دوباره آزمایش می‌کنید؟ این زباله است. این دم و دنبالچه رژیم ایران است.

در نجف تظاهر کنندگان نخست‌وزیری محمد علاوی را مردود اعلام کردند و راهها و پلهای ارتباطی را بستند.

دانشجویان در بصره در رد محمد علاوی تظاهرات گسترده‌یی برگزار کردند.

در کربلا دانشجویان در میدان احرار با برگزاری تظاهرات بر ادامه قیام و اعتصاب تأکید کردند. آنان نخست‌وزیر مطلوب ولی‌فقیه ارتجاع را رد کردند.

دانشجویان دانشگاه بغداد در اعتراض به‌معرفی محمد علاوی به‌عنوان نخست‌وزیر تظاهرات کردند.

 

ناصریه - تظاهرات زنان ناصریه - شطره علیه انتصاب محمد توفیق علاوی

 

بصره - دانشجویان و دانش‌آموزان با راهپیمایی خود پاسخ رد به‌محمد توفیق علاوی دادند.

 

کربلا - تظاهرات دانشجویان و دانش‌آموزان

 

در میدان حبوبی ناصریه در حالی‌که تظاهر کنندگان جواب رد به‌انتصاب محمد توفیق علاوی دادند. تظاهرات کنندگان خشمگین شعار می‌دادند نه به‌مقتدی نه به‌هادی...

در میدان تحریر بغداد و بصره تظاهر کنندگان و دانشجویان تصاویری از محمد توفیق علاوی که روی آنها ضربدر قرمز به‌نشانه رد نخست‌وزیری او در دست داشتند تظاهرات کردند.

میدان تحریر بغداد - ۱۳بهمن۹۸

میدان تحریر بغداد - ۱۳بهمن۹۸

میدان تحریر بغداد - ۱۳بهمن۹۸

میدان تحریر بغداد - ۱۳بهمن۹۸

میدان تحریر بغداد - ۱۳بهمن۹۸

میدان تحریر بغداد - ۱۳بهمن۹۸

بصره - ۱۳بهمن۹۸

بصره - ۱۳بهمن۹۸

بصره - ۱۳بهمن۹۸

بصره - ۱۳بهمن۹۸

 

 

در کربلا، دیوانیه و المثنی دانشجویان و دانش‌آموزان به‌خیابان‌ها آمدند و تظاهرات خود را شروع کردند.

  • از صبح امروز قیام‌کنندگان نجف مسیر نجف - کربلا و مسیر فرودگاه را بستند.
  • دانشجویان و دانش‌آموزان شطره در ناصریه تظاهرات خود را شروع کردند.
  • در بابل تظاهرات کنندگان دانش‌آموز که به‌لباس سفیدها(ثورهٔ القمصان البیضاء) معروف هستند تظاهرات و اعتراض خود را شروع کردند.

نجف - قیام‌کنندگان مسیر نجف - کربلا را بستند -۱۳بهمن۹۸

نجف - قیام‌کنندگان مسیر نجف - کربلا را بستند -۱۳بهمن۹۸

نجف - قیام‌کنندگان مسیر نجف - کربلا را بستند -۱۳بهمن۹۸

نجف - قیام‌کنندگان مسیر نجف - کربلا را بستند -۱۳بهمن۹۸

ناصریه - شطره - تظاهرات دانش‌آموزان و دانشجویان -۱۳بهمن۹۸

ناصریه - شطره - تظاهرات دانش‌آموزان و دانشجویان -۱۳بهمن۹۸

ناصریه - شطره - تظاهرات دانش‌آموزان و دانشجویان -۱۳بهمن۹۸

ناصریه - شطره - تظاهرات دانش‌آموزان و دانشجویان -۱۳بهمن۹۸

ناصریه - شطره - تظاهرات دانش‌آموزان و دانشجویان -۱۳بهمن۹۸

ناصریه - شطره - تظاهرات دانش‌آموزان و دانشجویان -۱۳بهمن۹۸

بستن مسیر نجف-کربلا با خاکریز -۱۳بهمن۹۸

بستن مسیر نجف-کربلا با خاکریز -۱۳بهمن۹۸

 

حمله وحوش مقتدی صدر از مزدوران رژیم ایران به‌مطعم الترکی(جبل احد) و اشغال آنجا و پایین کشیدن پرچم عراق و تصاویر شهیدان قیام عراق

حمله و حوش مقتدی صدر به‌مطعم الترکی و پایین کشیدن شهیدان قیام عراق

حمله و حوش مقتدی صدر به‌مطعم الترکی و پایین کشیدن شهیدان قیام عراق

 

 

 

  • روز گذشته قیام‌کنندگان در بغداد و شهرهای جنوبی عراق با تظاهرات گسترده، مخالفت خود را با انتصاب علاوی ابراز کردند و گفتند او وزیر سابق ارتباطات نوری مالکی بوده است.
  •  
  • در کربلا دانشجویان تظاهرات کردند و از خواسته‌های قیام‌کنندگان حمایت کردند.
  • سفارت آمریکا در بغداد اعلام کرد: افراد مشکوکی که توسط رژیم ایران پشتیبانی می‌شوند عامل حمله به‌ تظاهر کنندگان عراقی هستند.
  • سفارت آمریکا در عراق خواستار تحقیقات مستقل و حسابرسی کامل از مرتکبین جنایات علیه تظاهر کنندگان شد.
  • مردم و جوانان معترض در شهرها و از جمله در بغداد به‌خیابان‌ها آمدند و با معرفی محمد توفیق علاوی با سر دادن شعارها و مسدود کردن مسیرهای اصلی و پلها مخالفت کردند.
  • تظاهرات‌کنندگان در شهرهای ناصریه و بغداد علیه مقتدی صدر شعار می‌دادند: مقتدی صدر چی می‌خواهی، مردم ترا نمی‌خواهند. و همین شعار را علیه توفیق علاوی دادند.
  • روز گذشته معترضانی که برای اعلام مخالفت خود با انتخاب توفیق علاوی در میدان التحریر بغداد تجمع کرده بودند، مورد حمله هواداران مقتدی صدر قرار گرفته و تعدادی از آنها زخمی شدند.
  • کمیته برگزاری تظاهرات اکتبر عراق اعلام کرد: در حال حاضر هر گونه بیانیه‌یی که از مطعم ترکی صادر می‌شود، غیررسمی است، بیانیه رسمی فقط از میدان حبوبی (در ناصریه) صادر می‌شود چرا که میدان تحریر به‌دلیل وجود شبه‌نظامیان مقتدی صدر تحت کنترل کامل انقلابیون نیست....
  • کمیته انقلاب اکتبر از تمامی دانشجویان عراق خواست که روز یکشنبه ۱۳بهمن به‌تظاهرات و اعتصاب خودشان در ابعاد گسترده‌یی در اعتراض به‌ معرفی محمد توفیق علاوی برای منصب نخست‌وزیری ادامه دهند.
  • روز گذشته یک بمب صوتی در میدان «الطیران» که به‌میدان التحریر در بغداد نزدیک است، منفجر شد و به‌زخمی شدن دو نفر منجر شد.
  • اسعد الناصری یکی از مسئولان جریان مقتدی صدر که اخیراً از آنها جدا شده و در میدان حبوبی ناصریه همراه تظاهرات کنندگان مستقر است در مورد محمد توفیق علاوی در فیس‌بوک خود نوشت:
  • «میدانهای اعتراض و تحصن، پیشاپیش نظر خودشان را در مورد محمد توفیق علاوی داده و از آن عبور کرده‌اند، آنان اعلام نمودند: هر فردی که از سوی احزاب حاکم برای منصب نخست وزیر کاندید شود، مردود است. اما این احزاب روی لجاجت خود و چشم‌پوشی نسبت به‌خواسته‌های مردم که به‌خاطر آن خون صدها شهید جاری شده و هزاران نفر مجروح شده‌اند، اصرار دارند. بنابراین اعتراضات ما تا اجرای این خواسته‌ها، ادامه خواهد یافت».

 

شعار علیه مقتدی صدر در میدانهای تظاهرات: ای مقتدی چی می‌خواهی، مردم ترا نمی‌خواهند

  • اسکای نیوز در گزارشی از خشم مردم عراق در بغداد و سایر استانها در رد محمد توفیق علاوی به‌عنوان نخست‌وزیر عراق گفت:
  • بغداد و تعدادی از استانهای عراق شاهد تظاهراتی در رد مکلف کردن محمد توفیق علاوی جهت تشکیل دولت بود. هزاران تظاهر کننده در خیابانهای بغداد و بصره و ذیقار و سایر استانها برای رد مکلف کردن محمد توفیق علاوی بلافاصله بعد از این‌که رئیس‌جمهور او را مکلف به‌تشکیل دولت نمود به‌خیابان‌ها ریختند. تظاهر کنندگان شعارهایی سر دادند و علاوی را کاندید احزاب و نه کاندیدی که خواسته‌های تظاهر کنندگان را نمایندگی می‌کند توصیف نمودند. معترضان در همه میدانهای اعتراض تهدید کردند که اگر نظام سیاسی از این کاندیداتوری عقب نکشد اعتراضات را شدت می‌بخشند.

 

میدان تحریر تظاهرات علیه محمد توفیق علاوی

ناصریه - تظاهرات علیه معرفی محمد توفیق علاوی

روز گذشته

  • در بصره مردم و جوانان علیه محمد توفیق علاوی تظاهرات کردند.
  • در میدان طیران بغداد یک انفجار رخ داد. به‌گفته خبرگزاریها دو نفر مجروح شدند.
  • قیام‌کنندگان در نجف، میدان فرودگاه را بستند.
  • مردم و جوانان در بابل تقاطع باب الحسین را بستند.
  • در دیوانیه مسیرهای اصلی بین دیوانیه-نجف(پل نجف) را بستند. در دیوانیه تظاهرات کنندگان اعلام اعتصاب در ادارات حکومتی و مدارس کردند.
  • تظاهرات کنندگان در کوت تمامی راهها و مسیرها را با آتش بستند.
  • مسیر کوت-عماره توسط معترضان بسته شد.
  • مردم و جوانان انقلابی در ناصریه و دیوانیه، مقر بدر را به‌آتش کشیدند.
  • در میدان تحریر قیام‌کنندگان علیه توفیق علاوی شعار می‌دهند: "انعل ابو توفیق لابو احزابه"
  • در نجف خیابان‌ها و پلهای اصلی توسط مردم بسته شده است.

 

 

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e2ffc429-7e81-4523-832f-feab5e96c739"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات