728 x 90

قیام اصفهان و بن‌بست سرکوب

پاسدار میرحیدری، سرکرده نیروی انتظامی اصفهان، دربارهٔ خیزش بزرگ مردم این شهر گفت: «پلیس با کمک دستگاههای امنیتی توانست» این خیزش «را مدیریت کند!». اما آیا رژیم توانست این خیزش بزرگ را مدیریت یا در واقع سرکوب کند؟برای پاسخ کافیست به توالی سلسله قیامهای بزرگ از سال۹۶ تا امروز نگاه کنیم. به‌رغم سرکوب و کشتار مردم، نه‌تنها خیزشها و قیام‌ها خاموش نشده، بلکه فواصل آنها کم و کمتر شده است: قیام دیماه ۹۶، قیام مردم کازرون در اردیبهشت۹۷، قیام تابستان ۹۷، قیام آبان۹۸، قیام دیماه ۹۸، قیام سیستان و بلوچستان در اسفند۹۹، قیام خوزستان در تیر و مرداد ۱۴۰۰، قیام مردم اصفهان در آذر۱۴۰۰.

در این میان حتی دستور به‌رگبار بستن مردم توسط خامنه‌ای در آبان۹۸ و کشتار دست‌کم ۱۵۰۰تن از جوانان، نه‌تنها نتوانست مانع این روند شود، همان واقعیتی که رسانه‌های رژیم هم به‌آن اعتراف می‌کنند روزنامه اعتماد در روز ۶آذر نوشت: «آنچه دیروز در خیابانهای اصفهان رخ داد، شعله زیر خاکستری بود که دوباره گر گرفت... التهاب آغشته به دود و فریاد و خشم دیروز».

قانونمندی و دیالکتیک مبارزه می‌گوید سلسلهٔ قیام‌ها در یک نقطه به‌فاز انقلابی فراگیر جهش خواهد کرد و آن تغییر و دگرگونی بزرگ و تاریخی در ایران، بی‌تردید رخ خواهد داد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/570dffc1-cd59-4957-9127-b394a282ceeb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات