728 x 90

قطع اینترنت؛ نشانه شکست و درماندگی نظام

مدیر سایت آمریکایی «نت بلاکز» که سازمانی برای نظارت بر اینترنت است، در توئیت خود نوشت: «قطعی شبکه اینترنت در ایران با بیش از ۳۰۰شبکه‌ای که مختل شد یکی از پیچیده‌ترین موردی است که ما ردیابی کردیم. فقط خاموش کردن آن حدود ۲۴ساعت وقت گرفت».

جهرمی اول آذر ۹۸: «قطعا این قطع خدمات ضربه زیادی هم به کسب و کارها زده هم به مردم زده منتهی حفظ امنیت کشور به تشخیص شورای امنیت کشور بسیار حائز اهمیت است».

یک سایت حکومتی نوشت: «هر روز قطعی اینترنت ایران چیزی در حدود ۳۷۵میلیون دلار برای جمهوری اسلامی هزینه دارد».(سایت حکومتی تهران نیوز ۲۹آبان ۹۸)

و رسانه‌های خارجی نوشتند: «ایران برای مخفی کردن اعتراضات، دسترسی به اینترنت را قطع می‌کند».

با این حال خامنه‌ای ابلهانه مدعی کنترل اوضاع شد و برای جلوگیری از ریزش بیشتر نیروهایش روز اول آذر گفت: «همه بدانند؛ هم دوستان ما، هم دشمنان ما. ما در عرصه‌ٔ جنگ نظامی دشمن را عقب زدیم».

هم‌چنین آخوند شیاد در حالی‌که وقیحانه گفت اینها عددی نیستند در روز ۲۹آبان در جلسه هیأت دولت از پیروزی بر قیام‌آفرینان دم زد: «من این را یک پیروزی بزرگ دیگر برای ملت ایران می‌دانم».

فائزه رفسنجانی در گفتگو با یک سایت حکومتی خبر فوری ۲۹آبان ۹۸ دم خروس وحشت را از زیر عبای شیخ نشان داد و گفت: «آقای روحانی اگر معترضان عددی نیستند، چرا اینترنت را قطع کرده‌اید»؟

پرداخت هزینه‌های کلان در اوج ورشکستگی اقتصادی، برای قطع صدای مردم نشانهٔ وحشت، درماندگی و نگرانی از تداوم شلاق‌های قیام بر پیکر نظام است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1062187a-5da9-4bff-ab59-e0baf0164680"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات