728 x 90

قطعنامه سناتورهای دموکرات و جمهوریخواه آمریکا: ضرورت مقابله با رژیم ایران و نیروهای نیابتی

کنگره آمریکا
کنگره آمریکا

چندین سناتور دموکرات و جمهوریخواه کنگره آمریکا چهارشنبه ۲۴‌آبان، با صدور قطعنامه‌یی از دولت بایدن خواستند که در صورت تشدید حملات نیروهای نیابتی رژیم ایران علیه نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه یا تلاش حزب‌الله برای گسترش جنگ در شمال اسرائیل، همه گزینه‌ها، از جمله گزینه نظامی علیه رژیم ایران، را روی در دستور کار خود قرار دهد.

سناتور لیندزی گراهام، سناتور جمهوریخواه در این باره به خبرنگاران گفت این بیانیه هم‌چنین توسط ریچارد بلومنتال، دن سالیوان، کیتی بریت، جان تیون، سوزان کالینز، جکی روزن، جو منچین و کریستن گیلیبارد به امضا رسیده است که در آن از دولت بایدن خواسته شده است که در صورت تشدید حملات نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی ایران علیه نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه یا تلاش حزب‌الله برای گسترش [جنگ] در شمال اسراییل همه گزینه‌ها «از جمله گزینه نظامی علیه ایران» را روی میز نگه دارد.
در همین رابطه سناتور ریچارد بلومنتال تأکید کرده است که رژیم ایران تاثیری سمی و بدخیم دارد و مسئول عملیات گروه‌های نیابتی خود است و باید آنها را عقب بکشد و این بازدارندگی برای جلوگیری از گسترش جنگ که رئیس‌جمهوری هم به‌دنبال آن است ضروری است.
سناتور دن سالیوان نیز در این باره اظهار داشت: «بدون رژیم ایران حماس وجود ندارد. بدون رژیم ایران حزب‌الله وجود ندارد. بدون رژیم ایران حوثی وجود ندارد. همه این سازمانهای تروریستی توسط جمهوری اسلامی تأمین مالی، تغذیه و آموزش داده می‌شوند».

او هم‌چنین تأکید کرد که: «سپاه قدس و نیروهای نیابتی آن برای چندین دهه شهروندان آمریکایی را هدف قرار داده و کشته‌اند». و گفت: «این قطعنامه مبتنی بر حمایت قوی دوحزبی برای اعمال مجدد مجموعه گسترده‌یی از تحریم‌ها از جمله نفت و موشکهای بالستیک علیه رژیم ایران و آمادگی برای استفاده از نیروی نظامی علیه ایران در صورت کشتن آمریکایی‌هاست».

سناتور کیتی بریت با اشاره به کمکهای مالی و آموزش رژیم ایران به نیروهای حماس و تقویت نیروهای نیابتی‌اش در عراق و سوریه و انتقال منابع به حزب‌الله، حوثی‌ها و سایر گروه‌های تروریستی در منطقه تأکید کرد که صلح تنها از طریق قدرت به دست می‌آید و رژیم ایران به‌عنوان بزرگترین حامی تروریسم تحمل نخواهد شد.

سناتور جکی روزن نیز در بخشی از سخنان خود رژیم ایران را اصلی‌ترین کشور حامی تروریسم و عامل بی‌ثباتی در خاورمیانه قلمداد کرد و این کشور را عامل اصلی جنگ وهم‌چنین حمله به نیروهای آمریکایی عنوان کرد و از ضرورت مقابله با رژیم ایران از سوی آمریکا تأکید کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1cd42355-0038-48a4-b866-aca23030d3e7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات