728 x 90

قضاییه آخوندی دستگیری امیر حسین مرادی و علی یونسی دانشجویان نخبه دانشگاه صنعتی شریف را پذیرفت

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

اسامی ۱۸تن دیگر از دستگیر شدگان و فراخوان مجدد خانم رجوی به آزادی زندانیان و اعزام هیأت بین‌المللی

  • اسماعیلی سخنگوی قضاییه جلادان: در این شرایط کرونایی اصلاً این یک توطئه‌ٔ دشمنان بود، می‌خواستند در این شرایط یک بلوایی در کشور درست کنند که خوشبختانه با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان و اقدام به موقع آنها این توطئه خنثی شد

قضاییه آخوندی به ناچار پس از ۲۶روز دستگیری دو دانشجوی نخبهٔ دانشگاه صنعتی شریف را پذیرفت. امیرحسین مرادی در ۲۲فروردین ناپدید شد و علی یونسی را شبانگاه ۲۲فروردین مجروح و شکنجه‌شده به خانه‌شان آوردند و پس از چند ساعت پدر و مادرش را هم با او بردند و ساعتها تحت فشار بازجویی کردند. متعاقباً دانشجویان دانشگاه صنعتی به اعتراض برخاستند و جویای وضعیت و سرنوشت دوستان خود شدند.

امیر حسین مرادی و علی یونسی

امیر حسین مرادی و علی یونسی

علی مدال طلای دوازدهمین المپیاد جهانی نجوم را که در سال ۱۳۹۷ در چین برگزار شد کسب کرد و قبل از آن مدالهای نقره و طلای المپیاد کشوری نجوم را در سالهای ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ به‌دست آورد. امیر حسین نیز برنده مدال نقره المپیاد در سال ۱۳۹۶ است.

 علی یونسی

علی یونسی

علی یونسی

علی یونسی

دژخیم غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قضاییه جلادان امروز به دستگیری امیرحسین مرادی و علی یونسی اذعان کرد و گفت آنها به مجاهدین وصل شده بودند. دژخیم برای پرونده‌سازی افزود که آنها «اقدامات ایذایی» انجام داده و «به‌دنبال انجام اقدامات خرابکارانه» بودند. علاوه بر این «در بازرسی از منازل آنها اقلام انفجاری کشف شده که در اقدامات خرابکارانه مورد استفاده قرار می‌گرفت».

دژخیم مزبور خاطرنشان کرد: «در این شرایط کرونایی اصلاً این یک توطئه‌ٔ دشمنان بود، می‌خواستند در این شرایط یک بلوایی در کشور درست کنند که خوشبختانه با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان و اقدام به موقع آنها این توطئه خنثی شد».

فاشیسم دینی حاکم بر ایران در وحشت از قیام چاره‌ای جز ارعاب و سرکوب و تشدید جو خفقان نمی‌یابد. آن روی سکه تلاش اطلاعات آخوندها برای بازگشایی سیرک مزدوران با اقدامات مسخره و مجازی تحت عنوان خانواده علیه مجاهدین در آلبانی است.

سازمان مجاهدین خلق ایران اسامی ۱۸تن دیگر از انبوه دستگیرشدگان را بشرح زیر اعلام کرد:

۱- محمدرضا اشرفی سامانی، اصفهان

محمدرضا اشرفی سامانی

۲- ناهید فتحعلیان، تهران

ناهید فتحعلیان

۳- بیژن کاظمی، کوهدشت

بیژن کاظمی

۴- پرستو معینی، تهران

پرستو معینی

۵- سپهر امام جمعه، تهران

سپهر امام جمعه

۶- زهرا صفایی، تهران

زهرا صفایی

۷- احمد مهری، قم

احمد مهری

۸- کامران رضایی‌فر، تهران

کامران رضایی‌فر

۹- سمیه بیدی، کرج

سمیه بیدی

۱۰- فروغ تقی پور، تهران

فروغ تقی پور

۱۱- رسول حسنوند، خرم‌آباد

رسول حسنوند

۱۲- غلامعلی علی پور، آمل

غلامعلی علی پور

۱۳- مهران قره باغی، بهبهان

مهران قره باغی

۱۴- مجید خادمی، بهبهان

مجید خادمی

۱۵- مرضیه فارسی، تهران

مرضیه فارسی

۱۶- سعید راد، سمنان

۱۷- مسعود راد، تهران

۱۸- محمد حسنی، کرج

محمد حسنی

خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران با تأکید بر این‌که دستگیر شدگان در معرض شکنجه و اعدام و هم‌چنین کرونا قرار دارند، بار دیگر خواستار اقدام فوری دبیرکل ملل متحد، کمیسر عالی و شورای حقوق‌بشر ملل متحد و سازمانهای بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر برای آزادی آنان و اعزام هیاتهای بین‌المللی برای بازدید از زندانهای رژیم و دیدار با این زندانیان شد.

رژیم آخوندها باید اسامی همه دستگیر شدگان را منتشر کند و تمامی حقوق آنها را طبق کنوانسیونهای بین‌المللی که امضا کرده مراعات کند. شکنجه و بدرفتاری روش شناخته‌شده رژیم علیه زندانیان سیاسی است. از قیام دیماه ۹۶ تاکنون شمار قابل توجهی زیر شکنجه به‌شهادت رسیده‌اند. رژیم در مورد آنها سکوت و پنهان‌کاری می‌کند و وقتی هم ناچار شود می‌گوید خودکشی کرده و خودشان خود را کشته‌اند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹(۵ می‌۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d1df8680-66e8-4113-b482-43c1e300b9e7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات