728 x 90

سی ان اس نیوز:

قانونگذاران اروپایی از فراخوان اپوزیسیون ایران برای تحقیقات در مورد قتل‌های جمعی پشتیبانی می‌کنند

جلسه در پارلمان اروپا با حضور مریم رجوی
جلسه در پارلمان اروپا با حضور مریم رجوی

پاریس ـ حامیان اروپایی اپوزیسیون تبعیدی ایران روز چهارشنبه از فراخوانهای آن برای تحقیقات مستقل در مورد اعدام‌های گسترده مخالفان در سه دهه قبل حمایت کردند. برخی از مرتکبین این جنایات هم‌چنان مواضع ارشد در رژیم دارند.

 

در پارلمان اروپا در استراسبورگ، شورای ملی مقاومت ایران (NCRI) کتاب جدیدی در مورد این جنایات ارائه کرد و عاملان این قتل‌عام‌ها را نام برده و اطلاعاتی در مورد گورهای جمعی قربانیان ارائه کرد.

طبق گزارشات منتشر شده، "کمیسیونهای مرگ" از ایرانیان زندانی در مورد وابستگی سیاسی، دیدگاههای مذهبی و تمایل آنها برای اطلاع‌رسانی در مورد سایر مخالفان سؤال می‌کردند. اعدامها بیشتر با حلق‌آویز صورت گرفت، و اجساد در گورهای بدون نشان دفن شدند.

 

شورای ملی مقاومت ایران و دیگران می‌گویند برخی از اعضای این هیئت‌های مرگ هم‌چنان مقام‌های سطح بالا را در حکومت ایران دارند. آنها شامل وزیر دادگستری فعلی و سلف وی هستند.

مریم رجوی، پرزیدنت شورای ملی مقاومت ایران، این کتاب جدید را به اعضای پارلمان اروپا ارائه داد که به همراه او راما یاد، وزیر پیشین حقوق‌بشر فرانسه، و اینگرید بتانکور، یک سیاستمدار فرانسوی و کلمبیایی و مدافع حقوق‌بشر که به مدت شش سال توسط فارک کلمبیا گروگان گرفته شده بود حضور داشتند.

رجوی گفت: "این فقط کتابی نیست که شامل اسامی قربانیان باشد، بلکه شهادت تاریخی در مورد چگونگی گروگان گرفتن ایران توسط فاشیسم مذهبی آخوندها است."

 

راما یاد گفت جامعه بین‌المللی باید تحقیق مستقلی را "برای روشن کردن یک جنایت علیه بشریت انجام دهد. باید عدالت وجود داشته باشد."

بتانکور گفت او با بازماندگان صحبت کرده است که می‌گویند نمی‌توانند این جنایات را فراموش کنند و خواهان عدالت هستند تا جنایتها تکرار نشود"

 

اعضای پارلمان اروپا که از شورای ملی مقاومت ایران حمایت می‌کنند، از اتحادیه اروپا به‌دلیل عدم موضع‌گیری قوی‌تر علیه رژیم ایران انتقاد کردند.

روزا توماسیچ، نماینده پارلمان اروپا از کرواسی گفت: "تنها راه‌حل پشتیبانی از اپوزیسیون جدی که رژیم از آن می‌ترسد، شورای ملی مقاومت ایران و مریم رجوی است."

نماینده پارلمان اروپا از انگلستان، آنیتا مکینتایر گفت همه اروپایی‌ها باید برای پایان دادن به رژیم تهران متحد شوند.

او گفت: حسن روحانی باید برود. مردم این رژیم را نمی‌خواهند. سیاست اتحادیه اروپا باید مبتنی بر این واقعیت باشد."

 

نماینده لهستان، آنا فوتیگا گفت اتحادیه اروپا باید در روابط خود با رژیم ایران به حقوق‌بشر توجه کند.

حمایت از شورای ملی مقاومت ایران هم‌چنین توسط آلخو ویدال کوادراس، نایب‌رئیس پیشین پارلمان اروپا صورت گرفت. وی خاطرنشان کرد که رژیم اذعان کرده است که مجاهدین خلق - بزرگترین گروه شورای ملی مقاومت ایران - در اعتراضات گسترده ضد رژیم که از اواخر سال۲۰۱۷آغاز شد، "نقش برجسته‌ای" ایفا کرد.

 

خبرگزاری آسوشیتدپرس: استراسبورگ: سخنرانی مریم رجوی در پارلمان اروپا 

خبرگزاری آسوشیتدپرس ۲۳اکتبر۲۰۱۹–اول آبان ۹۸-فرانسه، استراسبورگ - خانم ‌مریم رجوی پرزیدنت شورای ملی مقاومت ایران در خلال کنفرانسی در در ساختمان پارلمان اروپا در استراسبورگ سخنرانی می‌کند. خانم رجوی در پاریس اقامت دارد.

 

 

خبرگزاری فرانسه: مریم رجوی پرزیدنت شورای ملی مقاومت ایران در پارلمان اروپا در استراسبورگ سخنرانی کرد

خبرگزاری فرانسه:‌ اول آبان ۹۸- ۲۳اکتبر ۲۰۱۹-حضور خانم مریم رجوی در پارلمان اروپا

مریم رجوی پرزیدنت شورای ملی مقاومت ایران در اجلاسی در مقر پارلمان اروپا در استراسبورگ سخنرانی سخنرانی کرد. وی در پاریس مستقر است.

 

 

واشنگتن تایمز: مریم رجوی کتاب جدید جنایات رژیم ایران را در پارلمان اروپا توضیح می‌دهد

واشنگتن تایمز:

مریم رجوی خواستار یک «سیاست قاطع توسط اروپا شد که لزوماً نیاز به حمایت از مقاومت مردم ایران دارد تا دموکراسی و حاکمیت مردمی را در ایران برقرار کند. اعضای پارلمان اروپا روز چهارشنبه از برنامه معرفی یک کتاب استفاده کردند تا از پرزیدنت اپوزیسیون ایران ستایش کنند. آنها در عین‌حال از کشورهای اروپایی مصرانه خواستند برای مقابله با رژیم ایران در رابطه با نقض حقوق‌بشر تلاش بیشتری بکنند.

این کتاب با عنوان «جنایت علیه بشریت» در ۳۱سال قبل، اسامی ۵۰۰۰نفر را که توسط رژیم ایران کشته شدند لیست کرده است. در این کتاب هم‌چنین اطلاعاتی از ۳۵کمیته مرگ که به این جنایات دست زدند به تفصیل توضیح داده شده است. محلهای سه دوجین از گورهای جمعی در ایران نیز در این کتاب فاش شده است.

اکثر کشته‌شدگان در سال۱۹۸۸عضو مجاهدین خلق بودند. مریم رجوی، سخنران اصلی این رویداد بود، جایی که وی خواستار یک "سیاست قاطع اروپایی شد که لزوماً به حمایت از مقاومت مردم ایران برای ایجاد دموکراسی و حاکمیت مردمی در ایران احتیاج دارد".

 

خانم رجوی گفت رویدادهای اخیر، از جمله حمله به تانکرهایی که از تنگه هرمز عبور می‌کنند و حمله به یک پالایشگاه بزرگ نفت در عربستان سعودی، اثبات این است که هشدار وی به پارلمان اروپا از دو سال پیش به واقعیت می‌پیوندد. مریم رجوی گفت "من آن زمان هشدار دادم اگر با فاشیسم مذهبی حاکم در ایران با قاطعیت برخورد نشود، آنها جنگی مهلک را به منطقه و جهان تحمیل می‌کنند."

 

دهها نماینده پارلمان اتحادیه اروپا در مراسم رونمایی از این کتاب که در یک جلسه کمیته پارلمان اروپا در استراسبورگ فرانسه برگزار شد شرکت کردند.

آنا فوتیگا، عضو پارلمان اروپا از لهستان و وزیر امور خارجه سابق که ریاست جلسه روز چهارشنبه را برعهده داشت، از اتحادیه اروپا خواست در مورد روابط با رژیم ایران به نقض حقوق‌بشر توجه کند."

پاتریزیا تویا، عضو پارلمان از ایتالیا، به خانم رجوی گفت: "شما از حمایت کامل ما در تلاشتان برای دستیابی به آزادی و دموکراسی برای مردم خود برخوردارید."

آندره دسی، عضو ارشد انستیتوی امور بین‌الملل، اندیشکده مستقر در رم، گفت که برنامه‌هایی مانند برنامه روز چهارشنبه می‌تواند کمک کند به اتحادیه اروپا فشار بیاورد تا به موضع سخت‌تری نسبت به رژیم ایران روی بیاورد.

 

واشنگتن تایمز در ادامه گزارش خود از جلسه پارلمان اروپا با حضور خانم مریم رجوی نوشت:‌

این رویداد هم‌چنین در همان روزی صورت گرفت که پلیس آلبانی گفت آنها طرح‌های یک شبکه شبه‌نظامی رژیم را که گفته می‌شود قصد حمله به پایگاه اصلی مجاهدین خلق در آن کشور را دارد، خنثی کرده‌اند.

مجاهدین خلق پس از این‌که پایگاههای قبلی را در عراق به دلایل امنیتی ترک کردند، پایگاه "اشرف۳" خود را در آلبانی در سه سال گذشته بنا کردند. این دومین توطئه گزارش‌شده برای حمله به پایگاه اشرف۳بود که توسط مقامات آلبانی در کمتر از ۸ماه خنثی شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fe179fcd-f28b-4ca0-a7d5-8749c3b5c447"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات