728 x 90

قاضی تد پو: برای کمک به مردم ایران در دستیابی به اهداف دموکراتیک خود، از مخالفان ایرانی محافظت کنید

قاضی تد پو
قاضی تد پو

مقالهٔ قاضی تد پو در حمایت از قیام و مقاومت ایران در روزنامهٔ استارز اند استرایپس آمریکا

قاضی تد پو رئیس پیشین زیرکمیتهٔ تروریسم، منع تکثیر و تجارت کنگرهٴ آمریکا طی مقاله‌یی در روزنامهٔ استارز اند استرایپس به‌تاریخ ۲۹اوت۲۰۲۳ می‌نویسد: « برخی از شعارهای تعیین‌کنندهٴ قیام (۱۴۰۱) به‌فعالیت شبکه‌یی از کانون‌های‌شورشی نسبت داده شده که ایران در حال رشد بوده‌اند. همان‌طور که از تکثیر کانون‌های‌شورشی مشهود است، به‌طور فزاینده‌یی آشکار می‌شود که جنبش سازمان‌یافته مقاومت از حمایت گسترده‌یی در میان مردم ایران برخوردار است. این همان چیزی است که قیامها را به بزرگ‌ترین چالش برای دیکتاتوری مذهبی تبدیل کرد».

قاضی تد پو در ادامهٔ این مقاله، می‌افزاید: «قطعنامه‌یی که با ۳۶کمک‌آورنده از هر دو حزب سیاسی به‌مجلس نمایندگان ایالات‌متحده ارائه شد، تصریح می‌کند، اعتراضات که از سپتامبر (گذشته) ادامه داشته، «ریشه در بیش از ۴دهه مقاومت سازمان‌یافته علیه دیکتاتوری (حاکم بر) ایران دارد» (قطعنامه). هم‌چنین از این امر ستایش کرد که اعتراضات عمدتاً تحت رهبری زنان با تحمل «شکنجه، خشونت جنسی و جنسیتی و مرگ» تا آستانه یک‌سالگی خود ادامه یافته است.

مقامات (رژیم) ایران کنترل قیام را به‌طور فزاینده‌یی دشوار می‌یابند. بنابراین، برای جبران، (حکومت) تهران به‌یک بسیج سرکوب خشونت‌آمیز و ارعاب عمومی متوسل شده و فقط در هفت ماه اول سال۲۰۲۳ بیش از ۴۰۰زندانی ایرانی را اعدام کرده‌اند.

از آنجایی که شورای حقوق‌بشر سازمان‌ملل یک کمیسیون تحقیق در مورد سرکوب مخالفان پس از قتل (ژینا) امینی تشکیل داده، قطعنامه مجلس (نمایندگان) از نهاد سازمان‌ملل می‌خواهد، این تحقیق را برای رسیدگی به‌طیف وسیع‌تری از نقض حل‌نشدهٔ حقوق‌بشر و جنایات علیه بشریت در ایران گسترش دهد؛ از جمله قتل‌عام ۳۰۰۰۰زندانی سیاسی در سال۱۳۶۷ که بیشتر آنها (از) مجاهدین بودند. ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کنونی (رژیم) ایران، به‌عنوان معاون دادستان تهران، نقش کلیدی در قتل‌عام سال۶۷ داشت.

قطعنامه مجلس نمایندگان در مورد اعتراضات و سرکوب در ایران از دولت ایالات‌متحده می‌خواهد با همکاری با متحد ما آلبانی، حمایت کامل از پناهندگان سیاسی ایرانی در اشرف۳ در آلبانی را تضمین کند و آنها از تمام حقوق مندرج در کنوانسیون۱۹۵۱ ژنو و کنوانسیون اروپایی حقوق‌بشر برخوردار شوند.

به‌همین ترتیب، رابرت منندز، رئیس کمیته روابط خارجی سنا، از یک جلسه استماع اخیر در مورد انتصابات وزارت‌خارجه استفاده کرد تا از دستیار آتی وزیر خارجه در امور اروپا و یورو-آسیا خواست که «متعهد به‌دفاع از حقوق و آزادی‌های اساسی ساکنان کمپ اشرف» باشد.

در پایان مقالهٔ قاضی تد پو، آمده است: «این وظیفهٔ جامعهٔ بین‌المللی است که از مردم در داخل ایران حفاظت کند که هم‌چنان برای سرنگونی حکومت سرکوبگر دینی مبارزه می‌کنند.

مطابق با قطعنامهٔ دو حزبی مجلس نمایندگان، با نزدیک شدن به‌سالگرد قیام، دولت ایالات‌متحده و همهٔ متحدان اصلی آن باید اقدامات فوری برای دفع حملات فزایندهٴ (حکومت) تهران به‌مدافعان حقوق‌بشر در پیش بگیرد، از جمله با ارائهٔ ضمانت‌های صریح پیرامون حقوق مسلم به‌ساکنان اشرف۳ در سراسر جهان.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/37c137a4-7ba0-4255-ac23-44329d99bc59"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات