728 x 90

فیگارو: دیپلماسی هسته‌یی اروپا با ایران به مویی بند بود، با قتل قاسم سلیمانی به‌کلی قطع شد

سران سه کشور اروپایی
سران سه کشور اروپایی

روزنامه فرانسوی فیگارو با عنوان «پایان محتوم دیپلماسی هسته ای» نوشت:‌ «دیپلماسی هسته‌یی اروپا در ارتباط با ایران از چندی پیش به مویی بند بود. قتل قاسم سلیمانی آن را به‌کلی قطع کرد و آخرین بختهای نجات توافق‌نامه امضا شده در سال ۲۰۱۵ را از بین برد.»

فیگارو افزود: حکومت ایران بر این باور است که ترامپ از نیروی نظامی استفاده نخواهد کرد، چرا که می‌خواهد رژیم را از باتلاق خاورمیانه خارج کند. خطر دیگر، ازسرگیری سریع برنامه اتمی نظامی رژیم تهران است که می‌تواند به تولید بمب بیانجامد. از همین رو ژان-ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه، به صراحت تهران را فراخواند از "ایجاد یک بحران تکثیر اتمی" احتراز کند.

 

رئیس‌جمهور آمریکا دونالد ترامپ به‌دنبال اعلام گام پنجم خودزنی رژیم در نقض برجام برای باجگیری از جامعه بین‌المللی، در توئیتر خود نوشت:‌ «رژیم ایران هرگز سلاح اتمی نخواهد داشت».

ماکرون و مرکل و جانسون سران فرانسه و آلمان و انگلستان نیز در بیانیه مشترکی به رژیم آخوندی هشدار داده‌اند که باید از نقض برجام دست بردارد و عقبگرد کند.

 

هم‌چنین روز گذشته نمایندگان کشورهای عضو پیمان دفاعی ناتو نگرانی خود را از جنگ‌افروزیهای منطقه‌یی و ماجراجوییهای اتمی حکومت آخوندی اعلام کردند.

ینس استولتنبرک، دبیرکل ناتو، پس از پایان اجلاس کشورهای عضو این پیمان در بروکسل، اعلام کرد: اعضای ناتو متفق‌القول هستند که رژیم ایران هرگز نباید به تسلیحات اتمی دست پیدا کند.

دبیرکل ناتو افزود: ما نگرانی مشترکی در مورد آزمایشهای موشکی رژیم ایران داریم. کشورهای عضو ناتو هم‌چنین در مورد محکوم کردن حمایت رژیم ایران از گروه‌های جورواجور تروریستی اتحاد نظر داریم.

وی افزود: برای سالیان تمامی متحدان ما در مورد فعالیت‌های بی‌ثبات کننده رژیم ایران را در منطقه خاورمیانه ابراز نگرانی کرده بودند... ما اخیراً شاهد تشدید تنشها توسط رژیم ایران در حمله به تأسیسات نفتی عربستان و سرنگون کردن یک پهپاد آمریکایی بوده‌ایم.

استولتنبرک هم‌چنین اعلام کرد که ناتو آموزشهای نیروهای عراقی را متوقف کرده است.

وی گفت: در جلسه ناتو در بروکسل، آمریکا شرکت‌کنندگان در اجلاس را نسبت وضعیت منطقه پس از حملات اخیر نیروهای ائتلاف بین‌المللی و کشته‌شدن قاسم سلیمانی توجیه کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3a9f7ddb-fab0-4e59-845c-8909c71dcddd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات