728 x 90

فیلیپ لازارینی: ما باید قبل از این‌که خیلی دیر شود، از آستانه یک سرریز عقب‌نشینی کنیم

فیلیپ لازارینی و امانوئل ماکرون
فیلیپ لازارینی و امانوئل ماکرون

فیلیپ لازارینی کمیسر کل آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی سازمان ملل (اونروا) در بیانیه‌یی در کنفرانس بین‌المللی غزه اعلام کرد که ما باید قبل از این‌که خیلی دیر شود، از آستانه یک سرریز عقب‌نشینی کنیم.

سایت سازمان ملل ۱۸آبان - بخشهایی از بیانیه فیلیپ لازارینی کمیسر آن‌روا:
این یک ماه دردناک برای آن‌روا، آژانس سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی بوده است.
۹۹ نفر از همکاران من در غزه کشته شدند - بیشترین تعداد امدادگران سازمان ملل که در یک درگیری در چنین مدت کوتاهی کشته شدند.
به گفته وزارت بهداشت غزه، آنها از جمله ۱۰۰۰۰ نفری هستند که از آغاز جنگ کشته شده‌اند.

هفته گذشته برای اولین بار از زمان شروع جنگ در غزه بودم. من از یک مدرسه UNRWA بازدید کردم که هزاران نفر را پناه داده بود. دلخراش بود. در این مدرسه بچه‌ها یاد می‌گرفتند و می‌خندیدند. امروز برای یک لقمه نان و یک جرعه آب التماس می‌کنند.

بیش از ۷۰۰۰۰۰ آواره در ۱۵۰مدرسه و ساختمان UNRWA در سراسر نوار غزه در شرایط مشابهی زندگی می‌کنند. پناهگاههای ما پر از جمعیت است، غذا، آب، یا حریم خصوصی کمی دارند.

شرایط بهداشتی وحشتناک نشان‌دهنده یک خطر بزرگ سلامت عمومی است... .
بسیاری از کشورهایی که از عدالت بین‌المللی دفاع کرده‌اند بسیار طول کشید تا خواستار پایبندی به قوانین بین‌المللی بشردوستانه شوند.

در همان زمان، چندین کشور با عجله خواستار قطع کمک به فلسطین شدند و ناگهان کل سیستمی را که برای بقای خود به کمکهای بین‌المللی وابسته است، قطع کردند.

محکوم کردن کشتار هولناک حماس در اسراییل کار درستی است. سازمان ملل این کار را انجام داده و هم‌چنان خواستار آزادی گروگانها است.

با این حال، این نمی‌تواند جنگی را توجیه کند که قوانین بین‌المللی بشردوستانه را نادیده می‌گیرد و لفاظیهای غیرانسانی را ترویج می‌کند.

ارجاع به فلسطینی‌ها به‌عنوان «تروریست‌ها»، «حیوانات انسانی» و «مردمی که باید پاک شوند» غیرمعقول است و نشان‌دهنده کمبود شگفت‌انگیز همدلی است. امید به آینده مشترک را مسموم می‌کند و خشم و کینه را در منطقه و فراتر از آن دامن می‌زند. من عمیقاً نگران سرریز احتمالی این درگیری فراتر از غزه هستم.

در کرانه باختری، تهاجم نظامی توسط نیروهای اسراییلی و خشونت شهرک نشینان باعث تلفات بی‌سابقه در میان فلسطینیها شده است.

اگر امروز غزه را نداشتیم، تمام توجه ما به کرانه باختری رود اردن بود. و در همین حال، مرز لبنان و اسراییل تبادل آتش و تلفات غیرنظامی را تجربه می‌کند... . من عمیقاً نگران سرریز احتمالی این درگیری فراتر از غزه هستم. در نهایت، ما باید روز بعد را در نظر بگیریم. ما باید قبل از این‌که خیلی دیر شود، از آستانه یک سرریز عقب‌نشینی کنیم.

همان‌طور که شما گفتید، آقای رئیس‌جمهور، برای ایجاد ثبات در منطقه، چشم‌انداز واقعی دولت فلسطین حیاتی است. به نفع همه، از جمله اسرائیل، یافتن راه‌حلی است که به اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها اجازه دهد در کنار هم در صلح زندگی کنند.
آن‌روا به‌عنوان یک شریک بشردوستانه و توسعه تمام تلاش خود را برای غیرنظامیان غزه انجام خواهد داد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b854b38e-4201-4e97-bb07-ec4c56145419"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات