728 x 90

فیس‌بوک و توییتر حسابهای غیرمعتبر رژیم ایران را در بیش از ۲۰کشور جهان بستند

فیسبوک
فیسبوک

هیل نشریه کنگره آمریکا نوشت: شرکت فیس‌بوک و توییتر روز پنجشنبه ۱۱بهمن۹۷اعلام کردند که هزاران حساب مرتبط با یک کمپین دروغپراکنی رژیم ایران در سراسر پلتفرمها را حذف کردند.

 

شرکت فیس‌بوک در بیانیه‌یی اعلام کرد «صدها حساب غیرمعتبر ایرانی را در بیش از ۲۰کشور جهان، که به کمپینهای توزیع اطلاعات نادرست دست می‌زدند»‌ مسدود کرده است.

توییتر هم اعلام کرد ۲۶۱۷حساب که بر این باور است منشأ آنها ایران بوده همراه با هزاران حساب دیگر از روسیه و ونزوئلا را پایین کشیده است...

 

در بیانیه فیس‌بوک که روز پنجشنبه ۱۱بهمن منتشر شده آمده است: «۷۸۳صفحه، گروه و حساب کاربری که مرتبط با رفتار غیرحرفه‌یی ایران بوده، مسدود و معلق شده است.»

ناتانیل گلیچر رئیس بخش امنیت سایبری فیس‌بوک در این بیانیه گفته است، این حساب‌ها در کشورهای مختلف و با سوء‌استفاده از شهروندان محلی، به گسترش اطلاعات در خدمت منافع رژیم ایران می‌پرداختند.

او افزود: ما این حساب‌ها را بر اساس رفتارشان مسدود می‌کنیم و نه به‌دلیل محتوایی که به اشتراک می‌گذارند. هر چند افراد پشت این حساب‌ها تلاش کردند هویت خود را مخفی کنند، ولی راهنمای بررسی ما نشان می‌دهد از ایران هستند.

یکی از صفحاتی که شرکت فیس‌بوک آن‌را مسدود کرده حداقل دو میلیون مشترک داشته است.

مجموعا کمتر از ٣٠هزار دلار برای تبلیغ محتوای این صفحات در فیس‌بوک هزینه شده بود.

در تصاویری که فیس‌بوک از صفحات جعلی ادعایی منتشر کرده، مضامینی در انتقاد از عربستان و اسراییل و در حمایت از بشار اسد دیده می‌شود.

فیس‌بوک گفته رفتار حسابهای کاربری را زیر نظر دارد تا از شبکه آن برای منحرف کردن مردم استفاده نشود.

 

شرکت فیس‌بوک همچنین روز ۵بهمن۹۷ اعلام کرد حداقل ۶۵۰حساب مرتبط با روسیه و رژیم ایران را که تلاش داشتند نفوذ سیاسی روی فالوورهای خود اعمال کنند، حذف کرد.

این شبکه اجتماعی اعلام کرد که این حسابها شرایط و مقررات را نقض کردند. این محتویات هدفمند ابتدائا توسط یک شرکت امنیتی به‌نام فایر آی FireEye کشف شدند.

این شرکت شبکه آزادی بود که محتویات سیاسی را به روی سایت می‌فرستاد و ادعا کرده بود که یک منبع خبری مستقل است اما در تحقیقات معلوم شد که با رژیم ایران مرتبط است.

هدف از این اخبار جعلی بی‌اعتبار کردن کاندیداهای مختلف سیاسی بوده‌اند...

لازم به یادآوری است که در آبانماه امسال شبکه اجتماعی فیس‌بوک تعداد بیشتری از صفحاتی که مشغول به نشر اخبار جعلی و مرتبط با رژیم ایران بوده‌اند را شناسایی و فعالیت آنها را متوقف کرده است.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز فیس‌بوک گفته است مدیران این حسابها خودشان را به‌عنوان شهروندان آمریکا و در برخی موارد شهروندان انگلستان جا زده بودند و محتوای مورد منازعه سیاسی هم‌چون روابط نژادی و مخالفت با دونالد ترامپ و مهاجرت را تبلیغ می‌کردند.

یو اس ای تو دی نیز نوشت: فیس‌بوک دروغپردازی رژیم ایران را افشا کرد.

 

آسوشیتدپرس: فیس‌بوک حسابهایی مرتبط با رژیم ایران را حذف می‌کند

ناتانیل گلیچر Nathaniel Gleicher رئیس امنیت سایبری فیس‌بوک آبانماه ۹۷در گزارشی درباره مسدود کردن ۸۲صفحه حسابها و گروهای مرتبط با رژیم ایران گفت:‌ در این مورد، اتاق جنگ شروع به ردیابی الگوهایی از « رفتارهای غیرمعتبر» در میان انبوهی از صفحات و حسابها و گروه‌هایی کرد که خدمات خود را به‌تازگی شروع کرده بودند. تمامی آنها به رژیم ایران مرتبط بودند. وی افزود:‌ « ما در کشف و پایین کشیدن «حساب‌هایی که در رفتار بد شرکت دارند» ارتقاء پیدا می‌کنیم».

 

شرکت آتلانتیک کانسیل تحقیقاتی گفته برخلاف آن دسته از کاربران مرتبط با رژیم ایران که در ماه اوت گذشته شناسایی شدند و فیس‌بوک فعالیت آنها را متوقف کرد این کاربران بروی موضوعات متنوعی متمرکز شده بودند.

 

فیس‌بوک گفته ۸۲صفحه و گروه را در دو شبکه اجتماعی خود یعنی اینستاگرام و فیس‌بوک پیدا کرده که قواعد فیس‌بوک را نقض کرده‌اند و به‌علت خاطی شناخته شدن فعالیت آنها متوقف شده است.

فیس‌بوک اعلام کرد فعالیت این صفحات و گروهها در اواخر بهار سال ۲۰۱۶آغاز شده اما عمده فعالیت آنها طی سال گذشته روی داده است.

شرکت آتلانتیک کانسیل که بررسی محتوای این صفحات را برعهده داشته می‌گوید این کاربران بیشتر تلاش داشته‌اند خود را آمریکایی‌های لیبرال معرفی کنند.

مطالب بیشتر:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bae8df9f-267b-4c72-850a-535cbb3e69f9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات