728 x 90

آه و فغان رسانه‌های حکومت آخوندی از لیست‌گذاری تروریستی حزب‌الله توسط آلمان

لیست گذاری حزب الشیطان لبنان
لیست گذاری حزب الشیطان لبنان

روزنامه حکومتی وطن امروز وابسته به باند ولی‌فقیه ارتجاع در مقاله‌یی به تاریخ دوشنبه ۱۵اردیبهشت با آه و فغان از لیست‌گذاری تروریستی حزب‌الشیطان لبنان توسط آلمان با حمله به باند آخوند روحانی، وی و سیاست خارجی دولت او را مورد حمله قرار داد.

این روزنامه با اذعان به منفوریت این تشکیلات تروریستی در منطقه و وابستگی آن به حکومت آخوندی می‌نویسد: «دلیل اصلی این فشارها نیز آن است که مخالفان حزب‌الله، این گروه را بازوی اجرایی ایران در منطقه یا در کشور لبنان برای محقق کردن اهداف جمهوری اسلامی قلمداد می‌کنند. تروریست قلمداد کردن حزب‌الله و تحت تعقیب قرار دادن افراد مرتبط با این گروه، علاوه بر این‌که اقدامی خلاف قواعد بین‌المللی است، آشکارا توهین به ایران و اقدامی اساسی ضد منافع ملی ایران به‌شمار می‌آید».

وطن امروز در مقاله خود با حمله به دولت آخوند روحانی و وزارت‌خارجه آن این لیست‌گذاری و دستگیری تروریست دیپلمات خود، اسدالله اسدی در آلمان را ثمره بی‌عملی دولت روحانی نامیده و ادامه می‌دهد: «دولت روحانی با ایده تنش‌زدایی بیرونی و حل مشکلات داخلی از طریق دیپلماسی، سکان قدرت را به دست گرفت. تعطیل کردن کشور به بهانه دستیابی به برجام ثمره این رویکرد حسن روحانی در عرصه داخلی و خارجی بود. پس از کش‌وقوس‌های فراوان، تیم مذاکره‌کننده ایران و کشورهای۱+۵ به توافق موسوم به برجام دست پیدا کردند؛ توافقی که ایران به‌صورت یکجانبه تعهداتش را به اجرا می‌گذاشت اما کشورهای اروپایی از پذیرش کوچک‌ترین تعهد خود خودداری می‌کردند. نتیجه این اقدامات در عمل «مرگ برجام» بود اما دولت برای حفظ جسد برجام حاضر به اتخاذ رویکرد انتقادی نسبت به کشورهای اروپایی نشد. ثمره این رویکرد در عرصه دیپلماتیک مشخص است؛ تهاجمی شدن رفتار کشورهای غربی و منفعل‌شدن دستگاه دیپلماسی در برابر آنان.

نمونه دیگر دستگیری دبیر سوم سفارت ایران در وین توسط دولت آلمان و تحویل وی به دولت بلژیک به بهانه انجام اقدامات خرابکارانه علیه منافقین است.

تیرماه سال ۹۷ اسدالله اسدی، دیپلمات ایرانی در آلمان به اتهام واهی تلاش برای بمب‌گذاری در همایش منافقین در فرانسه به‌صورت غیرقانونی دستگیر شد. دادستانی فدرال آلمان همان زمان مدعی شد دیپلمات ایرانی مستقر در وین، مشکوک به همکاری با زوجی است که قصد حمله به تجمع گروهک تروریستی منافقین در پاریس را داشته‌اند. بازداشت یک دیپلمات دارای مصونیت دیپلماتیک، گذشته از آن که اتفاقی نادر و استثنایی در دنیای دیپلماسی به‌شمار می‌رود، برخلاف نصّ صریح حقوق دیپلماتیک نیز هست، چرا که طبق این حقوق، نمی‌توان یک دیپلمات را به هیچ عنوان توقیف یا بازداشت کرد.

چه اتفاقی غیر از توهین به سفرا و نمایندگان آنان، دستگیری دیپلمات‌های ایرانی، تحت فشار گذاشتن افراد و گروه‌های وابسته و نزدیک به ایران و... باید بیفتد تا وزارت امور خارجه بالاخره از خواب «بی‌خیالی» بیدار شود و اقدامی «درخور» و «متناسب» به این کشورها نشان دهد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/88d7e388-c615-4354-9475-e027113fa231"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات