728 x 90

فراخوان محمود عباس به جامعه بین‌المللی برای توقف حملات به غزه

محمود عباس رئیس دولت فلسطین
محمود عباس رئیس دولت فلسطین

خبرگزاری وفا هم‌چنین گزارش داد: ریاست دولت فلسطین از جامعهٔ بین‌المللی خواست موضعی قاطع در برابر حملات مداوم اسراییل به مردم فلسطین در غزه، کرانه باختری از جمله بیت‌المقدس شرقی و به‌تازگی در کمپ پناهندگی جبالیا اتخاذ کند که در آن صدها غیرنظامی در کشتار وحشیانهٔ اسراییل کشته شدند.

ریاست دولت فلسطین تأکید کرد که فلسطینی‌ها مصمم هستند از حقوق مشروع خود دفاع کنند، در برابر اشغال مقاومت کنند، کشور مستقل خود را با پایتختی بیت‌المقدس ایجاد کنند و حق بازگشت پناهندگان را تضمین کنند.

به‌گزارش خبرگزاری وفا، محمود عباس رئیس دولت فلسطین در تماس با ریشی سوناک نخست‌وزیر انگلستان گفت که هدف قرار دادن غیرنظامیان در منازل و بیمارستانها و تخریب ساختمانهای بر روی سر آنها جنایات وحشیانه‌یی است که قابل‌تحمل نیست و باید فوراً متوقف شود.

محمود عباس بار دیگر بر مخالفت قاطع فلسطین با جابه‌جایی فلسطینیان از نوار غزه، کرانه باختری یا بیت‌المقدس تأکید کرد.

محمد اشتیه نخست‌وزیر فلسطین در دیدار با معاون دبیرکل ملل متحد در امور بشردوستانه در دفتر خود در رام‌الله، گفت: «اولویت ما آتش‌بس، ورود کمکهای امدادی و سوخت، برقراری مجدد برق و آب در نوار غزه و آغاز مسیر سیاسی بر اساس قطعنامه‌های سازمان ملل، مشروعیت بین‌المللی و ابتکار صلح عربی برای تحقق راه‌حل دو کشوری و ایجاد کشور فلسطین بر مبنای مرزهای۱۹۶۷ با پایتختی بیت‌المقدس است».

خبرگزاری وفا هم‌چنین گزارش داد: «جنبش آزادیبخش ملی فلسطین با صدور بیانیه‌یی بر حق مردم فلسطین برای دفاع از خود تأکید کرد و گفت که جلوگیری از حملات اسراییل به نوار غزه و کرانهٔ غربی از جمله بیت‌المقدس، اولویت اصلی آن است. (خبرگزاری وفا ۹آبان)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a92f448c-c85e-420d-a1b4-5f8a2a0722d4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات