728 x 90

فراخوان عفو بین‌الملل: جهان باید در برابر اعدام سه معترض مورد شکنجه در ایران اقدام کند

عکس از سایت عفو بین‌الملل -۲۷ اردیبهشت
عکس از سایت عفو بین‌الملل -۲۷ اردیبهشت

عفو بین‌الملل روز ۲۷اردیبهشت در بیانیه‌یی نوشت: جامعه بین‌الملل باید اقدامات جسورانه‌ای را برای جلوگیری از اعدام سه معترض که به‌شدت شکنجه شده‌اند در ایران به‌عمل آورد.

معترضان مورد اشاره، مجید کاظمی، صالح میرهاشمی و سعید یعقوبی نام دارند. آنها در طول بازجویی شدیداً شکنجه و آزار دیده و زیر فشار قرار گرفته‌اند تا اعترافاتی را که تحت فشار قرار داده شده‌اند، امضا کنند. آنها در اعتراضات اخیر در ایران درگیر بوده و محاکمه و به اعدام محکوم شده‌اند.

عفو بین‌الملل از حکومت ایران خواسته است که اطمینان حاصل کند دستگاه قضایی ایران به‌طور کامل با استانداردهای بین‌المللی منصفانه و حقوق‌بشری رعایت می‌کند. این سازمان نیز تأکید کرده است که اجرای اعدام‌های خشونت‌آمیز و غیرعادلانه باید متوقف شود و باید از ایجاد و ادامه تجاوزات به حقوق‌بشر در ایران جلوگیری شود.

عفو بین‌الملل در بیانیه خود فراخوانده است که جامعه بین‌الملل اقدامات فوری و قاطعانه‌ای را برای جلوگیری از اعدام این سه معترض در ایران به عمل آورد و به وضوح به اهمیت حفظ حقوق بشر و تأمین عدالت در این موضوع تأکید کند. همچنین، همکاری و همبستگی بین‌المللی را در مقابل تجاوزات به حقوق بشر در ایران تقویت کند و از ایجاد و ادامه شکنجه و ضرب و شتم به معترضان جلوگیری کند.

دیانا الطحاوی، معاون مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقا در عفو بین‌الملل، اظهار داشت: "شیوه تکان‌دهنده‌ای که در محاکمه و صدور حکم برای این معترضان از طریق سیستم قضایی ایران به کار گرفته شده است، شامل استفاده از اعترافات آلوده به شکنجه، نقص‌های جدی در رویه و عدم وجود شواهد، نمونه‌یی دیگر از بی‌اعتنایی وقیحانه مقامات ایرانی است. این وضعیت نشان‌دهنده بی‌توجهی به حقوق زندگی و عدالت در محاکمات است. مجید کاظمی در یک فایل صوتی از زندان اعلام کرده است که پس از ضرب و شتم بازجویان، تحمل شوک الکتریکی، تهدید به تجاوز، تهدید به اعدام برادران و آزار و اذیت پدر و مادر خود توسط بازجویان، مجبور به اظهارات دروغین و خودخواسته از زندان شده است..."

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0052f170-d3bd-4e54-9cb6-2ecb97801000"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات