728 x 90

فراخوان عفو بین‌الملل به لغو حکم اعدام زندانی سیاسی رامین حسین‌پناهی

عفو بین‌الملل خواستار لغو اعدام و آزادی رامین حسین پناهی شد
عفو بین‌الملل خواستار لغو اعدام و آزادی رامین حسین پناهی شد

عفو بین‌الملل با انتشار بیانیه‌یی از رژیم آخوندی خواست ‌فورا حکم اعدام زندانی سیاسی رامین حسین‌پناهی را لغو و او را آزاد کند.

در این بیانیه با اشاره به این‌که او در خطر اعدام قرار دارد آمده است:‌ خانواده رامین حسین‌پناهی گفته‌اند او از روز ۴شهریور لبان خود را دوخته و در اعتراض به حکم اعدام و بدرفتاریها در زندان، دست به اعتصاب غذا زده است.

 

اعتصاب غذا و دوختن لب به‌دلیل عدم رسیدگی درمانی

رامین حسین پناهی یک کُرد ایرانی از تاریخ ۲۲مرداد ۱۳۹۷ بدون اطلاع قبلی به خود، خانواده‌ و وکلایش به زندان رجایی‌شهر در کرج منتقل شده است. مزدوران اجرای احکام زندان سنندج به وکلای حسین پناهی گفته‌اند که او برای آماده‌سازی اجرای حکم اعدامش به رجایی‌شهر منتقل شده است. پس از این انتقال او را بلافاصله از بند عمومی زندان خارج کرده‌اند و از آن پس اطلاعی از وی در دست نیست. او در خطر اعدام است.
عفو بین‌الملل افزود: هر گونه تماس این زندانی سیاسی با خانواده‌اش ممنوع شده است. رامین حسین پناهی از ارتباط با وکلایش نیز محروم مانده است.
از خانواده رامین حسین‌پناهی نقل شده است که، این زندانی سیاسی از روز ۴شهریور در اعتراض به حکم اعدام و بدرفتاری‌ دژخیمان زندان از جمله محرومیت از دسترسی به خدمات درمانی در ارتباط با مشکلات کلیوی و جراحتی که بابت گلوله خوردن در زمان بازداشت بر او وارد شده، لبان خود را دوخته و دست به اعتصاب غذا زده است.
سازمان عفو بین‌الملل خواهان آن است که مقامات رژیم ایران ‌فورا حکم محکومیت و مجازات اعدام رامین حسین پناهی را لغو کنند. رامین حسین‌پناهی باید آزاد شود خاطرنشان می‌شود شعبه ٣٩دیوان عالی رژیم ایران در قم، ۲۱فروردین‌۹۷، حکم اعدام زندانی سیاسی رامین حسین‌پناهی را تأیید کرده است.

 

حکم اعدام با اتهامات خمینی ساخته

حسین‌پناهی، ۲تیر ٩٦، طی درگیری با نیروهای سپاه پاسداران خامنه‌ای در سنندج به‌شدت مجروح و بازداشت شد. وی پیش از تکمیل مراحل درمانی از بیمارستان سنندج به بازداشتگاه سپاه منتقل شد. مزدوران اطلاعات رژیم ایران پس از بازداشت رامین، اقدام به بازداشت اعضای خانواده وی کردند.
به اصطلاح دادگاه موسوم به انقلاب سنندج طی حکمی زندانی سیاسی کرد رامین حسین‌پناهی، را به اتهام خمینی ساخته "بغی و عضویت در کومله به اعدام با طناب دار محکوم کرد.

 

بیشتر بخوانید:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0b7c8bf8-77bc-46cb-8e24-244e1a443f08"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات