728 x 90

فراخوان به‌تحقیق بین‌المللی مرگ مشکوک شاهین ناصری، زندانی شاهد شکنجه‌های نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

مرگ مشکوک شاهین ناصری، زندانی شاهد شکنجه‌های نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ

فراخوان به تحقیق بین‌المللی در مورد جنایات فاشیسم دینی در زندانها

شاهین ناصری، زندانی جوانی که شاهد شکنجه‌های شهید قیام نوید افکاری بود، به‌نحو مشکوکی در زندان تهران بزرگ جان باخت. گفته می‌شود، صبح چهارشنبه ۳۱شهریور، به خانواده وی اطلاع داده شده است که برای تحویلگیری جسد فرزندشان به دادسرای جنایی تهران مراجعه کنند. این در حالیست که اخبار مرگ این زندانی از روز دوشنبه در شبکه‌های اجتماعی اعلام شده بود.

بر اساس گزارشات منتشر شده بر روی اینترنت، شاهین ناصری، در شهریور ۱۳۹۹ در یک نوار صوتی شکنجه‌های وارد شده بر نوید افکاری را که در زندان شیراز از نزدیک دیده بود افشا کرد. دژخیمان پس از این افشاگری، شاهین ناصری را از زندان شیراز به زندان تهران بزرگ تبعید کردند. بر اساس گزارشهای رسیده از این زندان، حدود ۱۰روز پیش همزمان با سالگرد شهادت نوید افکاری، شاهین ناصری را از بند عمومی به سلول انفرادی منتقل و کارت تلفن او را گرفته و ارتباطاتش را با بیرون از زندان قطع کرده بودند.

روز ۹شهریور ۱۴۰۰نیز، در یک جنایت هولناک دیگر یک زندانی به نام هادی عطازاده در زندان اهر زیر شلاق و شکنجه دژخیمان به‌قتل رسید.

مقاومت ایران با تأکید بر این‌که کشتن و سربه نیست کردن زندانیان یک روش معمول در زندانهای فاشیسم دینی حاکم است، بار دیگر خواستار تشکیل یک هیات بین‌المللی از سوی ملل متحد برای بازدید از زندانها و دیدار از زندانیان و تحقیق درباره جنایتهای رژیم آخوندی در زندانها به‌ویژه چگونگی مرگ شاهین ناصری می‌باشد.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۳۱شهریور۱۴۰۰ (۲۲سپتامبر۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c8cf1154-ef55-4432-9b66-ae9e637dff0e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات