728 x 90

فراخوان به اقدام فوری برای آزادی بستگان شهیدان، هنرمندان، سینماگران و فعالان فرهنگی و کارگری

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

فراخوان به اقدام فوری برای آزادی بستگان شهیدان، هنرمندان، سینماگران و فعالان فرهنگی و کارگری

 

رژیم آخوندی در وحشت از بالا گرفتن خیزشهای اجتماعی، به دستگیریهای گسترده‌ای در تهران و شهرستانها روی آورده است.

در فهرست طولانی دستگیر شدگان اسامی مادران و زنان معترض و دیگر بستگان شهیدان قیام آبان ۹۸، گروههایی از سینماگران، هنرمندان، فعالان فرهنگی و کارگری، بلاگرها و صاحبان کانالهای تلگرامی و شماری از هموطنان مسیحی و بهایی و دیگر اقشار به چشم می‌خورد و پیوسته بر تعداد آنها افزوده می‌شود.

سردژخیم محسنی اژه‌ای رئیس قضاییه جلادان در یک فراخوان آشکار به تشدید اقدامات سرکوبگرانه امروز گفت: «برخی از دشمنان قسم خورده نظام... به‌دنبال ترویج ابتذال و بی‌عفتی و بی‌حیایی در جامعه هستند و پیگیری این موضوع نیاز به کار اطلاعاتی دارد. دادستانها، ضابطین و سیستم اطلاعاتی... . در برابر افراد متجاهر به گناه و جرم در انظار عمومی اقدامات قانونی لازم را ترتیب دهند و هم‌چنین نسبت به امر مهم کشف جریانهای سازمان‌یافته که از جانب سرویسهای بیگانه در جهت ترویج بی‌عفتی در جامعه ما هدایت می‌شوند، کوشا باشند و مجدانه عمل کنند» (روزنامه انتخاب ۲۰ تیر۱۴۰۱).

آخوند جنایتکار علیرضا ادیانی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی گفت: در قالب ساختار جدید ابلاغی انتظامی که پایان سال گذشته توسط فرمانده کل قوا ابلاغ شد، پلیس امنیت اخلاقی در حال راه‌اندازی است» (همشهری ۲۰ تیر۱۴۰۱).

مقاومت ایران یورش و دستگیریها را قویاً محکوم می‌کند، عموم مردم به‌جان آمده به‌ویژه جوانان را به اعتراض و مقاومت در برابر اقدامات سرکوبگرانه رژیم فرا می‌خواند و خواستار اقدام فوری کمیسر عالی و شورای حقوق‌بشر ملل متحد و گزارشگران ملل متحد برای آزادی دستگیر شدگان است.

بار دیگر بر ضرورت اعزام یک هیأت تحقیق بین‌المللی برای بازدید از زندانهای ایران و دیدار با زندانیان به‌ویژه زندانیان سیاسی تأکید می‌کنیم.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۰ تیر ۱۴۰۱ (۱۱ ژوئیه ۲۰۲۲)

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ea472052-d63b-49ad-ace4-7519b3f6b6f0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات