728 x 90

فاکس نیوز: پنس هشدار می‌دهد که تجدید توافق با ایران مسیر دستیابی به سلاح هسته‌یی را برای رژیم هموار می‌کند

مایک پنس
مایک پنس

فاکس نیوز شنبه ۲۰اسفند ضمن انعکاس اجلاس واشنگتن در حمایت از قیام ایران برای ایران آزاد و جمهوری دموکراتیک نوشت مایک پنس هشدار می‌دهد که تجدید توافق با ایران مسیر دستیابی به سلاح هسته‌یی را برای رژیم هموار می‌کند. پنس با فعالان ضد رژیم در واشنگتن دی.سی صحبت کرد.مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور سابق روز شنبه با فعالان ضد رژیم ایران در واشنگتن دی سی گفت‌وگو کرد و هشدار داد که تلاش‌های دولت بایدن برای ورود مجدد به توافق هسته‌ای سال 2015، مسیر دستیابی به سلاح هسته یی را به رژیم تقدیم می کند
پنس در مراسمی که در پایتخت کشور توسط سازمان جوامع ایرانی-آمریکایی برگزار شد، که خواستار یک جمهوری دموکراتیک، سکولار و غیرهسته‌ای ایرانی، سخنرانی کرد و از سیاست فشار حداکثری دولت ترامپ علیه رژیم در تهران قدردانی کرد.
آن دولت برنامه جامع اقدام مشترک 2015 را کنار گذاشت و تحریم هایی را که به عنوان بخشی از این توافق لغو شده بود، دوباره اعمال کرد و همچنین سردار قاسم سلیمانی را نیز در یک حمله هوایی به هلاکت رساند.
دولت بایدن مسیر خود را تغییر داده و به دنبال ورود مجدد به توافق با ایران بوده است و مذاکرات در وین در سال 2021 احیا شد. با این حال، این گفتگوها در سال گذشته در بحبوحه آنچه که ایالات متحده به دلیل ناسازگاری رژیم - که اکنون توسط رئیس جمهور تندرو رهبری می شود - سرزنش می کند، شکست خورد. ابراهیم رئیسی. با این حال، دولت قصد خود برای ورود مجدد به معامله را رها نکرده است.
پنس گفت: «روزی که ما از قدرت خارج شدیم، رژیم ایران بیش از هر زمان دیگری منزوی بود.
پنس تلاش برای مشارکت مجدد در این توافق، از جمله چشم پوشی از تحریم ها را 'نادرست و نابخردانه' خواند و گفت که توافق جدید بی ثباتی در خاورمیانه را حل نخواهد کرد و جاه طلبی های رژیم برای دستیابی به سلاح هسته ای را متوقف نخواهد کرد.
سخنرانی پنس جدیدترین نشانه از حمایتی است که از واشنگتن دی. سی تاکنون از جنبش مقاومت ایران صورت گرفته است. پنس قبلا از پایگاه شورای ملی مقاومت ایران در آلبانی بازدید کرده بود و این هفته قانونگذاران اعلام کردند که اکنون اکثریت مجلس از قطعنامه حمایت از اهداف جنبش حمایت می کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9e7754e8-d397-4c14-b75f-8a76775fbf0a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات