728 x 90

فاکس نیوز: قربانیان «کمیسیون مرگ» ایران در سال ۱۹۸۸ علیه رئیسی در نیویورک شکایت کردند

کنفرانس در واشنگتن - فراخوان برای محاکمه ابراهیم رئیسی به‌خاطر جنایت علیه بشریت
کنفرانس در واشنگتن - فراخوان برای محاکمه ابراهیم رئیسی به‌خاطر جنایت علیه بشریت

فاکس نیوز روز پنجشنبه سوم شهریور در گزارشی از کنفرانس مشترک مایکل موکیزی وزیر پیشین دادگستری آمریکا و پروفسور اشنیبام حقوقدان آمریکایی و شاکیان و شاهدان قتل‌عام ۶۷ در دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران در واشنگتن درباره شکایت از رئیس‌جمهور رژیم ابراهیم رئیسی جلاد ۶۷ نوشت: قربانیان «کمیسیون مرگ» ایران در سال۱۹۸۸ علیه رئیسی در نیویورک شکایت کردند.

فاکس نیوز نوشت: ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور رژیم ایران در «کمیسیون مرگ» در سال۱۹۸۸ نقش کلیدی داشت. اعضای یک گروه اپوزیسیون ایرانی چند هفته قبل از این‌که رئیسی قصد سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل را داشته باشد، علیه وی به‌دلیل نقش او در کشتار ناراضیان در سال۱۹۸۸ شکایت کرده‌اند.

استیون اشنیبام که به‌نمایندگی از قربانیان شکایت کرده است، به فاکس نیوز دیجیتال گفت: شاکیان در واقع صدماتی را متحمل شدند... افرادی که به‌قتل رسیده‌اند در واقع به‌قتل رسیده‌اند. آنها کشته شده‌اند. او گفت در این شکی وجود ندارد. عفو بین‌الملل آن را تأیید می‌کند. وزارت امور خارجه آن را تأیید می‌کند... ما فرصتی را می‌خواهیم تا داستان خود را در ملأعام در مقابل یک قاضی فدرال بازگو کنیم، و فکر می‌کنم موکلان من حق دارند.

اشنیبام می‌گوید: «در تابستان ۱۹۸۸ رئیسی و هم‌پیمانانش به‌معنای واقعی کلمه تعیین کردند که چه کسی زنده بماند و چه کسی بمیرد، و حدود ۳۰۰۰۰نفر را برای اعدام بیرون آوردند تا در گروه‌هایی به تعداد ۱۲نفر پس از استماع به‌دار آویخته شوند».
از زندانیان اساساً یک سؤال پرسیده شد: آیا مخالفت خود با رژیم را انکار می‌کنید، یعنی در ۹۰درصد موارد، آیا عضویت خود را انکار می‌کنید یا حمایت خود را از مجاهدین خلق؟

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/87513f18-bb69-4902-ac8c-353d5118bd7a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات