728 x 90

فاکس نیوز: عفو بین‌الملل مهره رژیم ایران در آمریکا را به اتهام سرپوش گذاشتن بر قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال۶۷ متهم کرد

تحقیقات رسمی در مورد قتل عام سال ۱۳۶۷
تحقیقات رسمی در مورد قتل عام سال ۱۳۶۷

سایت فاکس نیوز روز ۲۶بهمن نوشت: گروه حقوق‌بشری استاد کالج اوبرلین را به اتهام نقش داشتن در سرپوش گذاشتن بر قتل‌عام ایرانیان متهم کرد. یک سازمان ایرانی-آمریکایی مستقر در آمریکا، شواهد جدیدی را علیه محمد جعفر محلاتی «استاد صلح» کالج اوبرلین کشف کرده است که عفو بین‌الملل را به انتشار گزارشی انتقادی در مورد ادعای لاپوشانی قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال۱۹۸۸ توسط این استاد دانشکده هنرهای لیبرال سوق داده است.

محلاتی، بالاترین مقام رژیم سابق ایران که در آمریکا زندگی می‌کند، در کالج اوبرلین در نزدیکی کلیولند، اوهایو، اسلام تدریس می‌کند.

عفو بین‌الملل در اوایل این ماه گزارشی ۱۷ صفحه‌یی درباره ادعای سرپوش‌گذاری جنایات علیه بشریت مربوط به محلاتی و همتای او در سازمان ملل در ژنو و دیگر دیپلماتها منتشر کرد... .

بر اساس گزارش عفو بین‌الملل با عنوان «مشارکت دیپلمات‌های سابق ایران در سرپوش گذاشتن بر قتل‌عام زندانیان سال۱۹۸۸»، عفو بین‌الملل خاطرنشان کرد که در مواجهه با تحقیقات دقیق سازمان ملل و سازمان عفو بین‌الملل و علاوه بر درخواست آنها از مقامات ایرانی برای انجام تحقیقات، در گزارش جدید سازمان عفو بین‌الملل آمده است: «محلاتی به پیشبرد استراتژی دولت در انکار و تحریف ادامه می‌دهد»... .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d647f4ab-fd22-4fb9-a132-b29c16badfe2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات