728 x 90

فاکس نیوز: سخنرانی پنس در واشنگتن جدیدترین نشانه از حمایتی است که تاکنون از جنبش مقاومت ایران در آمریکا صورت گرفته است

مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا
مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا

مایک پنس: رئیسی باید توسط مردم ایران سرنگون شود و به‌جرم جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی از جمله اعدام دسته‌جمعی زندانیان سیاسی در سال ۱۳۶۷ محاکمه شود.

 

شبکه خبری فاکس نیوز شنبه ۲۰اسفند در گزارش به اجلاس واشنگتن پرداخت و گفت: مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا تا سال ۲۰۲۱روز شنبه با مخالفان رژیم ایران در واشنگتن دی.سی گفتگو کرد و هشدار داد که تلاش‌های دولت بایدن برای ورود مجدد به توافق هسته‌یی سال ۲۰۱۵، دستیابی به سلاح هسته‌یی را در سینی طلا به رژیم ایران می‌دهد.

پنس در سخنرانی خود در کنفرانسی در واشنگتن که توسط سازمان جوامع ایرانی مقیم آمریکایی برگزار شد، خواستار یک جمهوری دموکراتیک، غیرهسته‌یی و مبنی بر جدایی دین و دولت شد و از سیاست فشار حداکثری دولت ترامپ علیه رژیم در تهران قدردانی کرد.

دولت ترامپ برجام را کنار گذاشت و تحریم‌هایی را که به‌عنوان بخشی از این توافق لغو شده بود، دوباره اعمال کرد و هم‌چنین قاسم سلیمانی را در یک حمله هوایی به هلاکت رساند.

پنس تلاش برای مشارکت مجدد در توافق برجام، از جمله چشم‌پوشی از تحریم‌ها را نادرست و نابخردانه خواند و گفت تجدید توافق هسته‌یی به تروریسم، مرگ و ویرانی بیشتر و بی‌ثباتی منطقه منجر خواهد شد. تجدید توافق راه رژیم ایران را به سمت بمب اتمی مسدود نمی‌کند، بلکه آن را در سینی طلایی به رژیم تقدیم می‌کند.

مایک پنس افزود: رژیم ضعیف‌تر از همیشه و جنبش مقاومت قوی‌تر از همیشه است. وی آن را «موتوری برای تغییر از درون در طول قیام‌ها و تداوم اعتراض‌ها» توصیف کرد.

پنس هم‌چنین خواستار پیگرد قانونی رئیسی شد که با نقض حقوق‌بشر از جمله اعدام دسته‌جمعی زندانیان سیاسی در سال ۱۹۸۸ مرتبط بوده است.

وی گفت: «او باید توسط مردم ایران از سمت خود برکنار شود و به‌جرم جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی محاکمه شود».

سخنرانی پنس جدیدترین نشانه از حمایتی است که تاکنون از آمریکا از جنبش مقاومت ایران صورت گرفته است. پنس پیش‌تر از پایگاه شورای ملی مقاومت ایران در آلبانی بازدید کرده بود و این هفته قانونگذاران اعلام کردند که اکنون اکثریت مجلس از قطعنامه حمایت از اهداف جنبش پشتیبانی می‌کنند.

مریم رجوی، رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت، قبل از پنس گفت که اوضاع ایران هرگز به قبل از قیام بازنمی‌گردد.

او گفت: «رژیم ضعیف‌تر شده و با ریزش‌های بیشتری [در درون خود] مواجه است و نمی‌تواند از وضعیت انفجاری جلوگیری کند، زیرا این نیاز به اصلاحات اساسی دارد که به‌نوبه خود منجر به سرنگونی رژیم خواهد شد».

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a0dc9293-90fa-474f-a865-72941d7e549a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات