728 x 90

فارن پالیسی:‌ اعتراضات لبنان و عراق نشان می‌دهد رژیم ایران در حال از دست دادن خاورمیانه است

قیام لبنان
قیام لبنان

فارن پالیسی طی گزارشی از قیامهای لبنان و عراق نوشت: در عرض کمتر از یکماه، تظاهرات علیه فساد و عدم اصلاحات اقتصادی در عراق و لبنان فوران کرد.

در هر دو کشور تظاهرات بی‌سابقه که شهرها و محله‌های شیعه‌نشین را به‌لرزه درآورد، نشان داد که شیوه رژیم ‌ ایران برای اعمال نفوذ در منطقه شکست‌ خورده است.

برای گروه‌های شیعه در عراق و لبنان، تهران و گروه‌های نیابتی نتوانستند به‌لحاظ اقتصادی و اجتماعی دستاوردی داشته باشند به زبان ساده یعنی آنچه رژیم ایران مقاومت می‌نامید نتوانست غذا در سفره مردم بیاورد.

 

فارن پالیسی افزود: از آغاز انقلاب اسلامی، رژیم ایران و سپاه پاسداران یک سیاست روشن و بلندمدت و تفصیلی داشته‌اند که چگونه دیدگاه خود را به منطقه، مخصوصاً در کشورهایی با یک اکثریت قابل‌توجه شیعه صادر کنند...

رژیم ایران قادر به درک این واقعیت نیست که ادامه سلطه در این کشورها امکانپذیر نیست. بی‌سبب نیست که رژیم ایران از کنترل حوادثی که اتفاق می‌افتد ناتوان است. عراق و لبنان نمونه خوبی هستند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d5c6ad82-32ae-4847-8703-a0050b641029"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات