728 x 90

پیام طبرسی: حلقه محاصره کرونا از همیشه تنگ‌تر شده است

کرونا در ایران
کرونا در ایران

این خبر تکمیل می‌شود.

پیام طبرسی: حلقه محاصره کرونا از همیشه تنگ‌تر شده است

رئیس بیمارستان مسیح دانشوری از افزایش مراجعه بیماران بدحال کرونایی به مراکز اورژانس خبر داد و گفت: حلقه محاصره کرونا از همیشه تنگ‌تر شده، بیماری در حال چرخش سریع است و به‌نظر می‌رسد تهاجمی و افسارگسیخته شده است.

افزایش بی‌سابقه مأموریتهای اورژانس در استان مرکزی

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی اراک از افزایش بی‌سابقه تعداد مأموریتهای اورژانس و فوریتهای پزشکی در استان از زمان شیوع ویروس کرونا خبر داد. پریا بهرامی گفت: تماس‌هایی که منجر به مأموریت می‌شوند در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل، دو برابر و میزان مأموریتها نیز ۳۵درصد افزایش داشته است.

اورژانس تبریز منتطر خالی شدن تخت

مسعود فقیه دینوری رئیس بیمارستان امام رضا در تبریز درباره وضعیت کرونا در این بیمارستان گفت: ما در حال گذر از بحران جدیدی هستیم و با چالشهای متفاوتی نسبت به روزهای اول مواجهیم، به‌طوری‌که در اوایل چالشها در حد کمبود ماسک و مواد ضدعفونی کننده بود، اما الآن چالشها متفاوت شده است.

وی افزود: در حال حاضر ۲۲۰بیمار کرونایی بستری هستند و ۳۰بیمار نیز در اورژانس منتظر خالی شدن تخت ها هستند. (خبرگزاری حکومتی ایسنا ۱۴آبان)

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران: همه تختها پر شده‌اند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در حال حاضر در شرایط اوج بیماری کرونا هستیم و هنوز به مرحله ثبات بیماری نرسیده‌ایم. فرشاد علامه که باخبرگزاری حکومتی ایسنا مصاحبه می‌کرد گفت: تقریباً همه تختهایی را که در بیمارستانهایمان برای کرونا اختصاص داده بودیم، پر شده‌اند وی تأکید کرد: در کل کشور، بحث اکسیژن‌رسانی به بیماران نوعی چالش است. زیرا هیچگاه مصرف اکسیژن در بیمارستانها به این میزان بالا نبوده است. (خبرگزاری حکومتی ایسنا ۱۴آبان)

تختهای کرونا پر شده‌اند / مصرف بی‌سابقه اکسیژن در بیمارستانها

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران اعلام کرد که مصرف اکسیژن در بیمارستانهای کشور هیچگاه تا حد کنونی بالا نبوده است و اکسیژن‌رسانی به بیماران «نوعی چالش است».

فرشاد علامه در عین‌حال گفت: «با اکسیژن‌سازها، کپسول‌های اکسیژن و مخازن اکسیژنی که تهیه شده، مشکل‌مان حل شده است».

او هم‌چنین اعلام کرد که همه تخت‌های بیماران مبتلا به کرونا در تهران پر شده است.

به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران، در این شهر ۹۴۰ بیمار در بیمارستانهای دولتی و بیش از ۱۲۰۰ بیمار در بیمارستانهای خصوصی و وابسته به ارگانها بستری هستند.

مقامات دیگر استانهای ایران نیز از پر شدن تخت‌های بیماران مبتلا به کرونا در این استانها خبر داده‌اند. (رویداد ۲۴ چهارشنبه ۱۴آبان)

مریوان با ۱۲۵ بیمار در رده دوم تعداد بیماران بستری شده استان است

از ابتدای شیوع تاکنون به ۷۰۱ نفر رسید رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت در ۲۴ ساعت گذشته ۲۹۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شد . در حال حاضر ۷۸۱ بیمار در مراکز درمانی بستری هستند که بیش از نیمی از آنها به سنندج اختصاص دارد مریوان با ۱۲۵ بیمار در رده دوم تعداد بیماران بستری شده استان است ۹۰ بیمار بد حال نیز در بخش آی.سی.یو در وضعیت اضطراری این بیماری تحت درمان هستند .

وضعیت کرونا در مشهد و چند شهر دیگر استان به‌حالت بحرانی

تلویزیون آستان رضوی ۱۳آبان: وضعیت کرونا در مشهد و چند شهر دیگر استان به‌حالت بحرانی در آمده است هم‌اکنون حدود ۲هزار بیمار کرونایی در بیمارستانهای استان بستری هستند و آمار مراجعان بیماران مشکوک به کرونا هم به مراکز جامع سلامت در حال افزایش است.

کرونا روی دور تاخت و تاز است و هر روز رکوردی جدید به ثبت می‌رسد

آمار بستریها و فوتیهای کرونا در تهران نگران‌کننده است و درخواست تعطیلی ۲ هفته‌یی در ستاد ملی کرونا برررسی خواهد شد.
کرونا روی دور تاخت و تاز است و هر روز رکوردی جدید کرونایی در کشور ثبت می‌شود، رکوردهایی که هر کام یک فاجعه انسانی است چرا که با افزایش شمار مبتلایان و به‌دنبال آن فوتیهای کرونا مواجه هستیم، حالا کرونا روزانه بیش از ۴۰۰ قربانی می‌گیرد، همین چند هفته پیش بود که آمار فوتیهای کرونا را در روز را با سقوط یک هواپیما یکسان عنوان می‌کردیم و حالا گویی روزانه دو هواپیمای مسافربری سقوط می‌کنند و داغ بر دل ایرانیان می گذارد.

تهران کلان‌شهری است که خصوصیات خاصی دارد و از نظر تراکم جمعیت و جمعیت شناوری که روزانه به تهران اضافه می‌شود، با بسیاری شهرها تفاوت دارد، جمعیت روز با شب تهران حدود ۸۰۰هزار نفر الی یک میلیون نفر تفاوت دارد که این جمعیت به استانها یا شهرهای مجاور می‌روند و می‌توانند موجب شیوع بیشتر ویروس کرونا در کشور شوند.(سایت حکومتی باشگاه خبرنگاران جوان ۱۴آبان)

فوتی‌های کرونا در زنجان رو به افزایش است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، از روند رو به افزایش بیماری کرونا در استان زنجان خبر داد و گفت: فوتیهای کرونا در زنجان رو به افزایش است.ویاز وجود بیش از ۶۰۰ بیمار بستری در مراکز درمانی استان زنجان خبر داد و تأکید کرد: تجهیزات در مراکز درمانی محدود است (خبرگزاری حکومتی مهر چهارشنبه۱۴آبان).

اراک، خمین و ساوه در وضعیت مشکی کرونایی

جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: شهرهای اراک، خمین و ساوه در استان مرکزی در وضعیت مشکی قرار دارند. وی افزود: شهرهای دلیجان، تفرش، آشتیان، شازند، فراهان، کمیجان، محلات و زرندیه در وضعیت قرمز و شهرستان خنداب نیز در وضعیت نارنجی قرار دارد. جمالیان هشدار داد: با توجه به افزایش روزافزون آمار مبتلایان و متوفیان، در صورت استمرار این شرایط روزهای خوبی را برای سلامت استان پیش‌بینی نمی‌کنیم (خبرگزاری حکومتی ایسنا ۱۴آبان).

کرونا در فارس هم‌چنان قربانی می‌گیرد

معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به این‌که کرونا در فارس هم‌چنان قربانی می‌گیرد گفت: ۳۴نفر طی ۲۴ساعت به‌دلیل ابتلا به کرونا ویروس جان خود را از دست دادند.

علی اکبری افزود: هم‌اکنون هزار و ۵۸۱بیمار مشکوک و علامت‌دار در بیمارستانهای استان بستری هستند که از این تعداد، ۲۲۴بیمار مبتلا به کرونا نیز به‌دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخشهای مراقبتهای ویژه بیمارستانهای سطح استان بستری هستند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4d5dac8a-fd31-4b3a-b8f3-93fb878e3b17"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات