728 x 90

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگذاز قربانیان در ۴۷۰شهر از ۱۸۴هزار و ۷۰۰نفر گذشت

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگذاز قربانیان در ۴۷۰شهر از ۱۸۴هزار و ۷۰۰نفر گذشت

  • سخنگوی وزارت بهداشت: «افزایش نسبی جان‌باختگان نشان می‌دهد هم‌چنان در برابر کرونا آسیب‌پذیر هستیم
  • معاون ستاد کرونا: تهران در حالت شکننده است و نمی‌توان گفت از حالت حاد خارج شده‌ایم. اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود شاهد موج جدیدی در زمستان خواهیم بود
  • بیمارستان مسیح دانشوری: وضعیت کشور و به تبع آن تهران پایدار نیست، بیماری هم‌چنان به‌صورت فعال وجود دارد
  • رئیس شورای عالی نظام پرستاری: در ایران به ازای هر تخت، یک پرستار هم نیست؛ استاندارد جهانی ۲.۵ پرستار است
  • دانشگاه علوم پزشکی گیلان: ۲۰درصد بیماران کرونایی وضعیت وخیم دارند و در ICU بستری هستند

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز دوشنبه ۲۴آذر ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۴۷۰شهر از ۱۸۴هزار و ۷۰۰نفر گذشت. شمار قربانیان در آذربایجان غربی به ۶۹۵۸نفر، در اردبیل به ۲۲۳۷نفر، در اصفهان به ۱۰۷۸۰نفر، در تهران به ۴۵۴۷۱نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۱۴۳۰نفر، در خراسان جنوبی به ۱۷۲۱نفر، در خراسان رضوی به ۱۲۷۶۵نفر، در خراسان شمالی ۲۸۶۸نفر، در سیستان و بلوچستان به ۴۵۶۱نفر، در فارس به ۵۵۳۷نفر، در قزوین به ۱۹۰۷نفر، در قم به ۷۲۸۰نفر، در کرمان به ۳۹۰۹نفر، در گیلان به ۶۵۳۱نفر، در مازندران به ۶۹۶۷نفر، در مرکزی به ۳۷۹۸نفر، در همدان به ۴۴۸۵نفر و در یزد به ۳۲۷۲نفر رسیده است.

لاری، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: «افزایش جان‌باختگان نشان می‌دهد در برابر کرونا آسیب‌پذیرهستیم» (ایرنا ۲۴آذر).

شمسی، رئیس شورای عالی نظام پرستاری گفت: «یکی از اصلی‌ترین مشکلات کمبود شدید پرستار است. به ازای هر تخت بیمارستانی، ما یک پرستار هم نداریم؛ در حالی که استاندارد جهانی ۲.۵پرستار است. حتی در کشورهای در حال توسعه این عدد بیشتر از ۲ است. اگر ۱۳۰هزار پرستار مشغول خدمت باشند ما به همین میزان به جذب نیرو نیاز داریم» (ایسنا ۲۴آذر).

در تهران، توکلی، معاون ستاد کرونا گفت: «شهر تهران در حالت شکننده قرار دارد و هنوز نمی‌توان به‌صورت قطعی گفت از حالت حاد خارج شده‌ایم. اگر پروتکل‌های بهداشتی به‌خوبی رعایت نشود شاهد موج جدیدی از کرونا در زمستان خواهیم بود» (خبرگزاری س‍پاه پاسداران ۲۴آذر).

طبرسی رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری «وضعیت کشور و به تبع آن استان تهران پایدار نیست، چرا که بیماری هم‌چنان به‌صورت فعال در جامعه وجود دارد. وی ضمن هشدار نسبت به‌وقوع پیک چهارم گفت: امیدواریم که این اتفاق رخ ندهد؛ چرا که دیگر تاب و توانی در بیمارستانها و کادر درمان باقی نمانده است. هر پیک شدید بیماری تا ۸هفته طول می‌کشد. برخی از محدودیتها نباید تا پایان اپیدمی برداشته شود» (همشهری ۲۴آذر).

در فارس، معاون دانشگاه پزشکی گفت: «طی ۲۴ساعت گذشته ۲۲نفر از مبتلایان به کرونا جان خود را از دست دادند و آمار جان‌باختگان به ۲۸۳۲نفر رسید» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۳آذر).

در آذربایجان غربی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «در ۲۴ساعت گذشته، ۱۵نفر در استان جان خود را از دست داده‌اند و مجموع جان‌باختگان به ۳۱۵۲نفر رسید. هم‌اکنون ۲۶۶بیمار مبتلا در ICU هستند که ۶۲بیمار نفر به ونتیلاتور متصل هستند» (ایمنا ۲۳آذر).

در گیلان، معاون دانشگاه پزشکی گیلان گفت: «۲۰ درصد بیماران کرونایی در گیلان به‌دلیل وخامت حالشان در ICU بستری هستند» (خبرگزاری نیروی قدس ۲۴آذر).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۴ آذر۱۳۹۹ (۱۴دسامبر۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a78ce4fe-f4fd-47eb-8553-c534eef0fb40"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات