728 x 90

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگذاز قربانیان در ۴۶۲شهر از ۱۴۵هزار و ۴۰۰نفر گذشت

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگذاز قربانیان در ۴۶۲شهر از ۱۴۵هزار و ۴۰۰نفر گذشت

بهشت زهرا: وضعیت بی‌سابقه در ۵۰سال گذشته، شمار فوتیها کرونایی در برخی روزها بیش از ۳۵۰نفر است

  • زالی: تعدادی از بخشهای عادی بیمارستانها به بخشهای ویژه کرونایی تبدیل شده است. تهران در وضعیت خطرناکی قرار دارد.
  • رئیس بیمارستان تجریش: تعداد ورودی بیماران کرونایی به بیمارستانها بسیار بالا و حال عمومی این افراد بسیار وخیم‌تر از گذشته است. تعداد ترخیصی‌ها هم کاهش پیدا کرده است.
  • دانشگاههای پزشکی اصفهان: ۵۹فوت و ۱۵۰۰مبتلای جدید در ۲۴ساعت.
  • دانشگاه پزشکی شیراز: ۱۶۲۱بیمار در فارس بستری و ۲۲۶بیمار در ICU قرار دارند و ۴۱نفر در ۲۴ساعت فوت کردند.
  • دانشگاه علوم پزشکی یزد: ۲۴بیمار کرونایی در ۲۴ساعت فوت کردند.

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز جمعه ۱۶آبان۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۴۶۲شهر از ۱۴۵هزار و ۴۰۰نفر گذشت. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۵۱۵۲نفر، در آذربایجان غربی به ۴۴۰۲نفر، در البرز به ۴۰۲۵نفر، در اردبیل به ۱۶۰۳نفر، در اصفهان به ۸۱۴۴نفر، در ایلام به ۱۱۸۹نفر، در بوشهر به ۱۶۴۴نفر، در تهران به ۳۵۲۷۱نفر، در خراسان رضوی به ۱۰۹۱۳نفر، در خوزستان به ۸۵۲۳نفر، در زنجان به ۱۳۶۵نفر، در سمنان به ۲۲۵۷نفر، در فارس به ۳۸۴۸نفر، در قم به ۶۱۵۰نفر، در کردستان به ۲۶۱۵نفر، در کرمان به ۲۳۳۲نفر، در کرمانشاه به ۳۱۸۸نفر، در لرستان به ۶۱۹۸نفر، در مرکزی به ۲۳۲۷نفر و در یزد به ۲۳۹۱نفر رسیده است.

حریرچی، معاون وزارت بهداشت رژیم با اشاره به این‌که آمار فوتیهای کرونا شدیداً نگران‌کننده است، گفت: «باید به این نکته توجه کرد که آمار فوتی‌هایی که اکنون اعلام می‌شود ناشی از اقدامات‌مان طی یک‌ماه گذشته است. باید نگران افزایش آمار فوتیهای کرونا باشیم»(میزان، خبرگزاری قضاییه رژیم ۱۵آبان).

در تهران، سعید خال مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) گفت: «در طول تاریخ ۵۰ساله بهشت زهرا چنین شرایطی وجود نداشته است. آمار غیرقابل تصور بود به شکلی که اعداد از ۱، ۲، ۳، ... ۲۰، ۴۰ و ۸۰ آغاز شد تا روز چهارم فروردین‌ماه که به ۱۱۹ رسید. اعداد و ارقامی غیرقابل تصور در تهران بود. چرا که هر ساله نرخ رشد مرگ‌ومیر تهران یک یا دو درصد بود. این بحران بیش از ۸ماه است که آغاز شده و انتهای آن نیز مشخص نیست و نمی‌دانیم چه زمانی تمام خواهد شد. تمام بحرانها در طول تاریخ ۵۰ساله بهشت زهرا نهایتاً در مدت ۶روز تمام شده حتی در زلزله بم نیز بحران ظرف مدت ۸روز جمع شد اما بحران کرونا بیش از ۲۵۰روز است که ادامه دارد و اصلاً از ابعاد و چشم‌انداز آینده آن هیچ چیزی مشخص نیست. در حال حاضر در برخی روزهای آبان ماه متوفی شهر تهران بر اثر کرونا به بیش از ۳۵۰نفر رسیده است. بچه‌های ما خسته شده‌اند و روح و روانشان آزرده شده است. هر روز مرگی جدید. امیدواریم روزی نرسد که اعلام کنیم دیگر کنترل از دست ما خارج شده است»(ایسنا ۱۶آبان).

زالی رئیس ستاد کرونا در تهران گفت: «تهران در وضعیت خطرناکی قرار دارد اگر افراد شیوه‌نامه‌های بهداشتی مد نظر را به‌خوبی رعایت نکنند حتماً با پر شدن بی‌وقفه تخت‌ها روبه‌رو خواهند شد.»

جلیلی خشنود، رئیس بیمارستان تجریش گفت: «ورودی بیماران کرونایی بسیار بالا و حال عمومی این افراد بسیار وخیم‌تر از گذشته است. تعداد ترخیصی‌ها هم کاهش پیدا کرده است تعداد بیماران بسیار زیاد است و احتمالاً در ماههای آینده با روند افزایشی مواجه شویم»(تلویزیون رژیم ۱۶آبان).

در اصفهان، «دانشگاههای علوم پزشکی اصفهان و کاشان از شناسایی ۱۵۰۰مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ و فوت ۵۹نفر در ۲۴ساعت گذشته خبر دادند»(تلویزیون رژیم ۱۵آبان).

در آذربایجان غربی، رئیس شبکه بهداشت پیرانشهر گفت: «در چند هفته گذشته تقریباً تمام توان شبکه بهداشت و درمان و بیش از ۸۰درصد ظرفیت بیمارستان این شهرستان به بیماران کرونایی اختصاص یافته است در یک‌ماه گذشته روند افزایش مبتلایان به شکل بی‌سابقه‌ای بالا رفته است»(ایرنا ۱۶آبان).

در فارس، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گفت: «با افزایش شمار قربانیان بیماری کرونا در استان فارس به عدد ۴۱نفر، اکنون در اوج بُحران همه‌گیری این بیماری در این استان هستیم. طی ۲۴ساعت گذشته استان فارس بیشترین رقم مرگ ناشی از بیماری کرونا را طی هشت ماه گذشته ثبت کرد. وی با اشاره به بستری ۱۶۲۱بیمار گفت: از این تعداد ۲۲۶بیمار به‌دلیل وخامت شرایط جسمی در بخشهای ICU تحت مراقبتهای ویژه قرار دارند.»(ایسنا ۱۵آبان).

در یزد، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد «از فوت ۲۴بیمار مبتلا به کووید۱۹ در ۲۴ساعت گذشته در استان خبر داد. و گفت: در شبانه روز گذشته بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۴۵۳بیمار مبتلا به کرونا در استان شناسایی شدند.»(خبرگزاری حکومتی مهر ۱۵آبان).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۶ آبان۱۳۹۹ (۶نوامبر۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/71caff8e-17d1-4315-ab8b-f38f370a89fe"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات