728 x 90

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۵۲۶شهر از ۲۳۹هزار و ۱۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۵۲۶شهر از ۲۳۹هزار و ۱۰۰نفر بیشتر است

 

  • حریرچی: ما ۶۷شهر نارنجی و قرمز داریم که مجموعاً حدود ۲۳میلیون و ۵۰۰هزار نفر می‌شود که ۳۰درصد جمعیت کشور را شامل می‌شود.
  • دانشگاه پزشکی هرمزگان: شمار مراجعه سرپایی به مراکز درمانی دوبرابر شده و کرونای غالب در استان اکنون ویروس انگلیسی است.
  • رئیس مرکز بهداشت ایذه: اگر شیوع کرونای جهش‌یافته در ایذه و اطراف آن کنترل نشود یک فاجعه انسانی شکل خواهد گرفت.
  • شبکه بهداشت چالوس: از ۲۵اسفند تابه امروز شاهد افزایش ۵۰درصدی مراجعه سرپایی کرونا در این شهرستان هستیم
  • دانشگاه پزشکی قزوین: تعداد مراجعان به مراکز درمانی استان ۳۰درصد افزایش یافته است.

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز یکشنبه ۸فروردین۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۲۶شهر از ۲۳۹هزار و ۱۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۹۴۲۳نفر، در آذربایجان غربی به ۸۹۸۸نفر، در اصفهان به ۱۵۵۴۰نفر، در تهران به ۵۵۴۲۱نفر، در خوزستان به ۱۳۸۸۴نفر، در سمنان به ۴۱۰۵نفر، در فارس به ۷۰۳۲نفر، در قزوین به ۲۷۰۹نفر، در قم به ۸۶۶۵نفر، در کرمان به ۵۲۸۴نفر، در گلستان به ۶۱۷۰نفر، در گیلان به ۸۳۸۱نفر، در لرستان به ۱۰۰۹۸نفر، در مرکزی به ۴۹۳۸نفر، در هرمزگان به ۲۶۵۰نفر و در همدان به ۵۴۸۸نفر رسیده است.

 

وزارت بهداشت رژیم امروز در آمار مهندسی شده خود تعداد مبتلایان در ۲۴ساعت گذشته را ۸۷۵۱نفر اعلام کرد که این بالاترین رقم در ۱۰۸روز گذشته است» (ایرنا ۸فروردین۱۴۰۰).

حریرچی معاون وزارت بهداشت گفت: «تا مادامی که شهر تهران نارنجی هست کل فعالیت‌های آموزشی شامل مدارس، دانشگاهها، حوزه‌های علمیه تعطیلی کامل خواهند داشت. الآن توجه کنید که ما ۶۷شهر نارنجی و قرمز داریم که حدود ۲۳میلیون و ۵۰۰هزار نفر از جمعیت کشور را نزدیک به ۳۰درصد از جمعیت کشور را شامل می‌شود و اگر رعایت دستورالعملها کاهش پیدا کند می‌تواند باعث افزایش بشود خصوصاً این‌که با ویروس جهش‌یافته انگلیسی مواجه هستیم که احتمال بروز اپیدمی را به طرز قابل توجهی بالاتر می‌برد». (تلویزیون رژیم ۸فروردین۱۴۰۰)

در اصفهان، سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت: «طی ۲۴ساعت اخیر ۲۴۷۲بیمار مشکوک به کرونا به مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه مراجعه کرده‌اند. در مجموع ۶۹۵بیمار مبتلا به کرونا بستری هستند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۸فروردین۱۴۰۰).

در هرمزگان، سخنگوی دانشگاه پزشکی هرمزگان گفت: شمار مراجعه سرپایی به مراکز کرونا و مراکز درمانی صددرصد افزایش یافته و ویروس کرونای غالب در استان اکنون ویروس انگلیسی است» (ایسنا ۸فروردین۱۴۰۰).

در خوزستان، رئیس مرکز بهداشت ایذه گفت: «اگر شیوع ویروس کرونای جهش‌یافته در ایذه و روستاهای اطراف کنترل نشود یک فاجعه انسانی شکل خواهد گرفت» (خبرگزاری حکومتی مهر ۸فروردین۱۴۰۰).

در فارس مدیر روابط عمومی دانشگاه پزشکی شیراز گفت: «هم اکنون تعداد بیماران بستری در بیمارستانهای مرجع کرونا در فارس به ۷۲۸نفر رسیده است. ۱۱۴بیمار در ICU هستند. مجموع جان‌باختگان در فارس تاکنون ۳۳۶۸نفر بوده است» (ایسنا ۸فروردین۱۴۰۰).

در مازندران، معاون شبکه بهداشت چالوس گفت: «از ۲۵اسفند ماه گذشته تابه امروز شاهد افزایش ۵۰درصدی مراجعه سرپایی کرونا در این شهرستان هستیم» (ایرنا ۸فروردین۱۴۰۰).

در قزوین، رئیس دانشگاه پزشکی قزوین از افزایش ۳۰درصدی مراجعان به مراکز درمانی استان خبر داد و گفت: «قزوین و تاکستان در شرایط نارنجی قرار داشته و سایر شهرستانهای استان نیز در وضعیت شکننده‌ای قرار دارد» (ایرنا ۸فروردین۱۴۰۰).

روزنامه حکومتی آرمان نوشت: «جهانپور باور دارد که ”واکسیناسیون در ایران با واکسنهای اسپوتنیک روسیه، کوواکسین هند و سینوفارم چین انجام می‌شود و به‌زودی واکسن آسترازنکا نیز به این جمع خواهد پیوست ”. اما ماه‌هاست که از این «به‌زودی» می‌گذرد و ایران فقط موفق به دریافت ۷۹۰هزار دوز واکسن کرونا شده و هزاران نفر از اعضای کادر درمان و پرستاران که در اولویت نخست واکسن بودند، هنوز واکسن دریافت نکرده‌اند» (آرمان ۸فروردین۱۴۰۰).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۸فروردین۱۴۰۰ (۲۸مارس۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c68039d2-534e-4d35-8731-366c0b9ac74b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات