728 x 90

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۸۰شهر از ۲۱۷هزار و ۶۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۸۰شهر از ۲۱۷هزار و ۶۰۰نفر بیشتر است

 

  • زالی: شرایط تهران بحرانی است که تغییر آمار مرگ و میر نیز بین دو تا چهار هفته دیگر پیش‌بینی می‌شود. بیماران سرپایی نسبت به هفته گذشته ۲۳درصد و نسبت به روز گذشته ۴.۹درصد رشد داشته است.
  • استاندار تهران: وضعیت مدیریت کرونا در استان بسیار شکننده است. با توجه به افزایش بیماران سرپایی و بستری و ویژه در در روزهای اخیر و چرخش ویروس جهش‌یافته انگلیسی ناگزیر به اتخاذ تدابیر هوشمند در استان تهران هستیم.
  • مرکز بهداشت خوزستان: نسبت به هفته گذشته ۷۵درصد موارد بیماری، ۶۵درصد موارد بستری و ۵۲درصد موارد مرگ نسبت به هفته قبل افزایش داشته است.
  • بیمارستان شهدای ایذه: از چهارشنبه گذشته تا امروز افراد بستری در ICU کرونا ۱۰۰درصد افزایش پیدا کرده است.
  • استاندار زنجان: هر فرد دارای PCR مثبت باید مبتلا به کرونای انگلیسی محسوب شود و اجباراً قرنطینه شوند.

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز پنجشنبه ۳۰بهمن۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۴۸۰شهر از ۲۱۷هزار و ۶۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان غربی به ۸۰۷۸نفر، در اردبیل به ۲۷۰۷نفر، در اصفهان به ۱۳۹۷۵نفر، در ایلام به ۲۲۴۶نفر، در تهران به ۵۲۰۲۶نفر، در خراسان جنوبی به ۲۰۹۱نفر، در خوزستان به ۱۰۹۹۵نفر، در زنجان به ۲۳۶۰نفر، در قم به ۸۲۷۰نفر، در گلستان به ۵۶۵۵نفر، در گیلان به ۷۷۷۶نفر، در لرستان به ۸۹۵۳نفر، در مازندران به ۹۱۵۲نفر، در مرکزی به ۴۳۶۳نفر، در همدان به ۵۱۴۳نفر و در یزد به ۴۰۱۲نفر رسیده است. نفر رسیده است.

لاری سخنگوی وزارت بهداشت رژیم گفت: «شهرستانهای خرمشهر و رامهرمز در خوزستان هم به وضعیت قرمز تبدیل شدند و تعداد شهرستانهای قرمز خوزستان به ۱۱شهرستان رسیده است شیوع ویروس جهش‌یافته انگلیسی زنگ خطری جدی در جهت ورود به خیز چهارم بیماری است و مطمئناً در صورت ورود به خیز جدید، شرایط بسیار سختی در هفته‌های آتی در پیش رو خواهیم داشت» (ایرنا ۳۰بهمن).

در تهران، زالی رئیس ستاد کرونا گفت: «شرایط تهران بحرانی است که تغییر آمار مرگ و میر نیز بین دو تا چهار هفته دیگر پیش‌بینی می‌شود. آمار بیماران سرپایی نسبت به هفته گذشته ۲۳درصد و نسبت به روز گذشته ۴، ۹درصد رشد داشته است. هم‌اکنون ۲۱۰۳بیمار کرونایی در تهران بستری هستند که ۷۲۳نفر در ICU قرار دارند. ۴۷درصد افرادی که در تهران با تشخیص کرونا بستری می‌شوند دارای تست pcr مثبت هستند که این امر نشان‌دهنده چرخش جدید یا فعال‌تر شدن ویروس در تهران است که می‌تواند همان ویروس قبلی یا نوع جهش‌یافته باشد» (خبرگزاری حکومتی مهر ۳۰بهمن).

محسنی استاندار تهران وضعیت مدیریت کرونا در استان را بسیار شکننده دانست و گفت: «با توجه به افزایش روند مراجعه سرپایی، بیماران بستری و ویژه در روزهای اخیر و چرخش ویروس انگلیسی کماکان ناگزیر به اتخاذ تدابیر هوشمند در استان تهران هستیم» (خبرگزاری تسنیم ۳۰بهمن).

در خوزستان، رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: «۷۵درصد موارد بیماری اضافه شده ۶۵درصد موارد بستری و ۵۲درصد موارد مرگ نسبت به هفته قبل سیر افزایشی داشته است» (تلویزیون رژیم ۲۹بهمن). رئیس بیمارستان شهدای ایذه گفت: «از چهارشنبه هفته گذشته تا امروز میزان افراد بستری در بخش ICU کرونا بیمارستان شهدای ایذه ۱۰۰درصد افزایش پیدا کرده است، این آمار در بخش داخلی کرونا از ۱۰۰درصد نیز بیشتر شده است. سن ابتلا به کرونا در ایذه کاهش یافته و اخیراً یک نوزاد با سن کمتر از یک‌سال بستری شده است که زنگ هشدار را به صدا درآورد» (ایرنا ۲۹بهمن).

در زنجان، استاندار با اشاره به ابتلای پنج فرد به کرونای انگلیسی و فوت یک فرد در استان قزوین، گفت: «اکنون هر فرد دارای PCR مثبت باید مبتلا به کرونای انگلیسی محسوب شود و باید اجباراً قرنطینه شوند، یقین بدانید اگر شیوع ویروس کرونای انگلیسی در استان قزوین صحت داشته باشد، آثار آن در شهرستانهای ابهر و خدابنده خواهد بود. توجه نکردن به این علائم، آغاز پیک چهارم را به همراه خواهد داشت و فاجعه بعدی را هیچ‌کس نمی‌تواند تشخیص دهد» (ایسنا ۳۰بهمن).

در آذربایجان غربی، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «طی ۲۴ساعت گذشته ۳۹۳نفر به کرونا مبتلا شدند. از کل بستری شدگان، ۱۳۷نفر شامل نزدیک ۳۰درصد آنان در ICU بوده و ۳۱نفر به ونتیلاتور متصل هستند» (ایرنا ۳۰بهمن).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۳۰بهمن۱۳۹۹ (۱۸فوریه۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b95d363d-dd54-428b-b971-0e482e6ba76e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات