728 x 90

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۸۰شهر از ۲۱۰هزار و ۱۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۸۰شهر از ۲۱۰هزار و ۱۰۰نفر بیشتر است

  • معاون وزیر بهداشت رژیم از ممنوعیت سفر به ۱۸شهر نارنجی در شمال کشور خبر داد و گفت محدودیتهای مشابهی به ۱۲۴شهر در وضعیت زرد اعمال می‌شود
  • روحانی: از تابستان واکسن داخلی امیدواریم وارد بازار شود و مردم بتوانند استفاده کنند
  • نمکی: هرگز قبل از میانه‌های بهار سال آتی ما واکسن تولید داخل نخواهیم داشت
  • عضو مجلس ارتجاع: امکان تبدیل شدن واکسن به یک بحران و مخاطره امنیت ملی دور از انتظار نیست
  • زالی: اورژانسهای بیمارستانهای تخصصی در حال شلوغ‌تر شدن هستند ممکن است در شرف خیز جدیدی در تهران باشیم
  • دانشکده پزشکی آبادان: موارد ابتلا در جنوب غرب خوزستان در ۲۴ساعت گذشته ۲برابر شده است. اگر نتوانیم این آتش‌های کوچک را خاموش کنیم، باید منتظر پیک سخت در اواخر زمستان باشیم
  • دانشگاه پزشکی آذربایجان غربی: مجموع جان‌باختگان استان به ۳۵۱۷نفر رسید. ۳۸۴تن بستری و ۱۲۴نفر در ICU هستند

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز سه‌شنبه ۱۴بهمن۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۴۸۰شهر از ۲۱۰هزار و ۱۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان غربی به ۷۷۴۳نفر، در البرز به ۵۳۶۸نفر، در اردبیل به ۲۶۰۷نفر، در اصفهان به ۱۳۳۷۵نفر، در تهران به ۵۰۷۰۶نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۱۶۸۵نفر، در خراسان رضوی به ۱۴۱۵۵نفر، در زنجان به ۲۲۶۵نفر، در قزوین به ۲۲۹۴نفر، در کردستان به ۳۶۳۲نفر، در کرمانشاه به ۴۳۲۴نفر، در کهگیلویه و بویراحمد به ۱۵۵۹نفر، در گیلان به ۷۵۰۱نفر، در مازندران به ۸۶۳۲نفر، در همدان به ۴۹۶۸نفر و در یزد به ۳۸۶۲نفر رسیده است.

آخوند روحانی امروز گفت: «به‌محض این‌که واکسیناسیون در ایران آغاز شود ما حتماً شرایط بهتری خواهیم داشت... چه واکسن خارجی که میلیون‌ها دوز واکسن خارجی وارد خواهد شد و بعد هم از تابستان واکسن داخلی امیدواریم وارد بازار شود و مردم بتوانند استفاده کنند». روز گذشته نمکی گفته بود: «حتی اگر خیلی خوب عمل کنیم هرگز قبل از میانه‌های بهار سال آتی ما واکسن تولید داخل نخواهیم داشت» (تلویزیون رژیم ۱۳بهمن).

خضریان عضو کمیسیون اصل۹۰ مجلس ارتجاع در گزارش این کمیسیون در مورد واکسن کرونا با اشاره «به موجی که در اذهان عمومی کشور به‌منظور تحت فشار قرار دادن نظام برای خرید واکسنهای آمریکایی، ایجاد نمودند» گفت: «در صورت عدم اتخاذ تدابیر مناسب از سوی مسئولان وزارت بهداشت، امکان تبدیل شدن واردات و توزیع واکسن کرونا به یک بحران و مخاطره امنیت ملی دور از انتظار نیست» (خبرگزاری مجلس رژیم ۱۴بهمن).

فرهادی معاون وزیر بهداشت رژیم گفت: «مسافرت به ۱۸شهر نارنجی در شمال کشور شامل آمل، بابل، بابلسر، بهشهر، تنکابن، جویبار، چالوس، رامسر، ساری، فریدونکنار، قائمشهر، محمودآباد، نکا، نور و نوشهر در مازندران و صومعه سرا، رودسر و لاهیجان در گیلان هم‌چنان ممنوع است. ۱۲۴شهرستان نیز در وضعیت زرد هستند. در مورد شهرهای زرد نیز بر اساس مصوبه جدید ستاد کرونا محدودیتهای تردد مثل شهرهای نارنجی در این شهرها هم اعمال می‌شود» (ایرنا ۱۴بهمن)

در تهران، زالی رئیس ستاد کرونا گفت: «اورژانس‌های تنفسی بیمارستانهای تخصصی به‌تدریج در حال شلوغ‌تر شدن هستند و در بخش مراجعات سرپایی نیز عدد ۶۲۰۰نفر را شاهد بودیم. با در نظر گرفتن این الگو و تداوم آن در روزهای آتی می‌توانیم بگوییم ممکن است در شرف خیز جدیدی در استان تهران باشیم» (انتخاب ۱۳بهمن).

در خوزستان، رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: «روند ابتلا به کووید۱۹ در شهرستانهای آبادان، خرمشهر و شادگان نسبت به هفته گذشته افزایش یافته است. علاوه بر آبادان اهواز، امیدیه و مسجدسلیمان به وضعیت زرد برگشته‌اند» (ایرنا ۱۴بهمن). وی افزود: «اگر نتوانیم این آتش‌های کوچک را خاموش کنیم، به‌سمت آتش بزرگ خواهیم رفت و باید منتظر پیک سخت در اواخر زمستان باشیم» (دیدار نیوز ۱۴بهمن).

در آذربایجان غربی، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «بیماران بستری به ۳۸۴تن رسید که ۱۲۴نفر در ICU و از این تعداد ۲۲نفر با ونتیلاتور قادر به تنفس هستند. مجموع جان‌باختگان به ۳۵۱۷نفر رسید است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۳بهمن).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۴بهمن۱۳۹۹ (۲فوریه۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/105fb8c3-b962-4ce6-8fd8-d421c2a20a63"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات