728 x 90

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۷۸شهر از ۱۹۹هزار و ۳۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۷۸شهر از ۱۹۹هزار و ۳۰۰نفر بیشتر است

 

  • دانشگاههای علوم پزشکی مازندران: در این استان ۱۲۷۹نفر بستری و ۲۶۵نفر در ICU بستری هستند.
  • دانشگاه پزشکی آذربایجان غربی: «در ۲۴ساعت گذشته ۲۵۵بیمار شناسایی شده‌اند. در حال حاضر ۴۱۶بیمار بستری و ۱۶۴بیمار در ICU هستند.
  • به‌دنبال اظهارات خامنه‌ای مبنی بر ممنوعیت ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی و فرانسوی، روحانی وفاداری خود را به این سیاست جنایتکارانه ابراز داشت. او برخلاف وعده‌های قبلی هیچ چشم‌اندازی برای واکسن ارائه نکرد.
  • روحانی: واکسن‌هایی در اختیار ما بود که زودتر بیاوریم. یک شرکتهایی بودند به ما پیشنهاد دادند و وزارت بهداشت و درمان ما به حق نپذیرفت و قبول نکرد و بعضی از کشورها به یک شرایطی قبول کردند ما کاری با آنها نداریم.
  • فوق تخصص ریه، آسم و آلرژی: باید ۷۰درصد مردم واکسینه شوند که زنجیره انتقال قطع شود. واکسن اروپایی چندین مرحله مطالعات حیوانی و انسانی را طی کرده و مشخص شده که می‌توانند جوابگو و عوارض کمتری داشته باشد.
  • خانم مریم رجوی: منع ورود ۱۵۰هزار واکسن فایزر توسط هلال احمر خامنه‌ای یک اقدام جنایتکارانه است که به قیمت جان شمار زیادی از هموطنانمان تمام می‌شود. واکسن حق مسلم عموم مردم ایران است.

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز شنبه ۲۰دی۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۴۷۸شهر از ۱۹۹هزار و ۳۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۷۵۹۷نفر، در البرز به ۵۱۸۵نفر، در اصفهان به ۱۲۴۷۰نفر، در تهران به ۴۸۷۷۱نفر، در خراسان رضوی به ۱۳۵۱۵نفر، در زنجان به ۲۱۰۰نفر، در سمنان به ۲۹۷۵نفر، در فارس به ۶۰۷۸نفر، در قزوین به ۲۰۸۷نفر، در قم به ۷۷۷۵نفر، در کرمان به ۴۳۹۶نفر، در گلستان به ۴۹۷۰نفر، در گیلان به ۷۰۶۶نفر، در مازندران به ۷۷۲۷نفر و در مرکزی به ۴۱۱۸نفر رسیده است.

رئیسی، سخنگوی ستاد کرونا گفت: «استان مازندران یکی از استانهایی است که بیشترین موارد ابتلا را از آنجا داریم و استان گلستان و گیلان هم نیاز به مراقبت بیشتر دارند. ۷شهر قرمز، ۳۰ نارنجی و ۴۱۱شهر زرد در کشور داریم. از ۷شهر قرمز ۵شهر آمل، ساری، فریدونکنار، قائم‌شهر و نکا در مازندران و شهر بندرگز و کردکوی در گلستان هستند» (ایسنا ۲۰دی).

در تهران، زالی رئیس ستاد کرونا گفت: «آلودگی هوا و وجود آلاینده‌ها مرگ و میر ناشی از کرونا و شیوع آن را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود کرونا ثبات و بقای بیشتری در محیط پیدا کند. هم‌چنین با افزایش آلودگی هوا افراد دارای بیماریهای مزمن تنفسی در برابر کرونا آسیب پذیرتر می‌شوند» (ایسنا ۲۰دی).

در مازندران، به گزارش دانشگاههای علوم پزشکی مازندران و بابل: «تعداد بستری شدگان کرونایی در استان ۱۲۷۹نفر هستند. از این تعداد ۲۶۵نفر در ICU بستری هستند» (ایسنا ۲۰دی).

در آذربایجان غربی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «در ۲۴ساعت گذشته ۲۵۵بیمار قطعی مبتلا به کرونا در استان آذربایجان غربی شناسایی شده‌اند. در حال حاضر ۴۱۶بیمار در بیمارستانهای آذربایجان غربی بستری که ۱۶۴بیمار در ICU هستند» (ایمنا ۱۹دی).

به‌دنبال اظهارات روز گذشته خامنه‌ای مبنی بر ممنوعیت ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی و فرانسوی، امروز روحانی وفاداری خود را نسبت به این سیاست جنایتکارانه ابراز داشت و گفت: «واکسنهایی در اختیار ما بود که زودتر بیاوریم در کشور منتها واکسنی بود که می‌خواستند روی مردم ما آزمایش کنند! یک شرکتهایی بودند به ما پیشنهاد دادند و وزارت بهداشت و درمان ما به حق نپذیرفت و قبول نکرد و بعضی از کشورها به یک شرایطی قبول کردند ما کاری با آنها نداریم». وی برخلاف وعده‌های قبلی هیچگونه چشم‌اندازی برای دستیابی به واکسن ارائه نکرد و ضمن ردیف کردن یک سری عذر و بهانه گفت: «یکی از مطالبات مردم این هست که ما سریع‌تر واکسن را در اختیار مردم قرار بدهیم حالا یک واکسنی که مورد اطمینان هست و مرجع ما هم سازمان بهداشت و درمان هست، حالا در داخل ما بتوانیم هر چه سریع‌تر به نتیجه برسانیم... در خارج هم ما بتوانیم یک واکسن مطمئنی را بخریم و وارد کشور بکنیم... اگر بخواهیم به ۶۰میلیون نفر در این کشور واکسن بزنیم زمان‌بر است».

شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت مجلس ارتجاع گفت: صحبت‌های خامنه‌ای در مورد «عدم خرید واکسن از آمریکا و انگلیس باید اجرایی شود. امکان دست‌کاری واکسن و دارو وجود دارد و این کار شدنی است و ما به طرفِ آمریکایی و انگلیسی در این باره نمی‌توانیم اعتماد کنیم» (ایسنا ۲۰دی).

الهیان نماینده تهران در مجلس ارتجاع گفت: «چطور باید ۱۵۰هزار دوز از این واکسن (فایزر) را وارد کنیم... مجلس موافق واردات این واکسن نیست... قاعدتاً از کشورهای آمریکا و انگلیس که ناکارآمدی واکسنهای آنها اثبات شده است به هیچ‌وجه نباید واکسن وارد شود» (سایت مجلس ارتجاع ۱۹دی).

حسنی، فوق تخصص ریه، آسم و آلرژی در استان کردستان، «با اشاره به این‌که باید ۷۰درصد از مردم واکسینه شوند که زنجیره انتقال در جامعه قطع شود، گفت: واکسن اروپایی چندین مرحله مطالعات حیوانی و انسانی را طی کرده و مشخص شده که می‌توانند جوابگو و عوارض کمتری داشته باشد» (ایسنا ۲۰دی).

به‌دنبال سخنان روز گذشته خامنه‌ای سخنگوی هلال احمر رژیم اعلام کرد: واردات ۱۵۰هزار دوز واکسن کرونا از آمریکا منتفی است. خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران منع ورود ۱۵۰هزار واکسن فایزر توسط هلال احمر خامنه‌ای را یک اقدام جنایتکارانه خواند که به قیمت جان شمار زیادی از هموطنانمان تمام می‌شود. واکسن حق مسلم عموم مردم ایران است.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۰ دی ۱۳۹۹ (۹ژانویه۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d00e1e06-1e05-4d6a-9011-bb529d3f3a25"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات