728 x 90

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۷۸شهر از ۱۹۴هزار و ۴۰۰نفر گذشت

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۷۸شهر از ۱۹۴هزار و ۴۰۰نفر گذشت

  • روحانی پس از چند روز دروغپردازی در مورد واکسن داخلی: کسی نمی‌داند تولید واکسن چند ماه طول می‌کشد به نتیجه برسد.
  • جمشیدی دبیر ستاد کرونا: ما داریم کار علمی و آزمون و خطا می‌کنیم. امیدواریم نتایجی که روی حیوانات گرفتیم روی انسان هم بگیریم. تاریخ تولید انبوه را نمی‌توان پیش‌بینی کرد، امیدواریم ۶ یا ۷ماه آینده به نقطه تولید نیمه صنعتی برسیم.
  • سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد وضعیت هیچ شهری قرمز نیست. اما سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت وزارت بهداشت ساری، آمل، سوادکوه و رامسر را قرمز اعلام کرده است. وضعیت استان نگران‌کننده و شکننده است.
  • دانشگاه پزشکی شیراز: از ابتدای شیوع کرونا در فارس ۳۰۱۱نفر جان باختند که از ۱۴۴۴نفر مربوط به شیراز است.
  • روزنامه همدلی: تست انسانی واکسن ایرانی کرونا در حالی انجام گرفت که چند روز پیش ۱۶۷ داروساز تولید واکسن کرونا را «در حد یک شوخی» خواندند و نوشتند: «با کدام جرأت ادعای تولید چنین واکسنی را داریم؟».

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز چهارشنبه ۱۰دی۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۴۷۸شهر از ۱۹۴هزار و ۴۰۰نفر گذشت. شمار قربانیان در البرز به ۵۱۰۵نفر، در اصفهان به ۱۱۸۶۵نفر، در ایلام به ۲۰۰۵نفر، در بوشهر به ۱۹۴۴نفر، در تهران به ۴۷۷۶۱نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۱۵۲۵نفر، در زنجان به ۲۰۳۰نفر، در سمنان به ۲۹۳۹نفر، در سیستان و بلوچستان به ۴۷۴۱نفر، در فارس به ۵۹۵۰نفر، در قم به ۷۵۹۵نفر، در کردستان به ۳۳۳۶نفر، در کرمان به ۴۲۲۷نفر، در گلستان به ۴۷۹۷نفر، در مازندران به ۷۳۷۷نفر، در هرمزگان به ۲۰۴۵نفر و در همدان به ۴۶۳۵نفر رسیده است.

لاری سخنگوی وزارت بهداشت رژیم امروز در آمار مهندسی شده خود گفت: «در حال حاضر ۱۰۸شهرستان در وضعیت نارنجی و ۳۴۰شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند و هیچ شهری در وضعیت قرمز کرونا قرار ندارد». اما سخنگوی دانشگاه پزشکی مازندران گفت: وزارت بهداشت وضعیت ساری، آمل، سوادکوه شمالی و رامسر را قرمز اعلام کرده است. وضعیت ۱۸شهرستان دیگر نارنجی است و هیچ شهرستانی وضعیت زرد ندارد (ایرنا ۱۰دی)

تناقض‌گویی و دروغپردازی در مورد واکسن کرونا هم‌چنان ادامه دارد. روحانی به‌رغم دعاوی روزهای اخیرش درباره تولید واکسن امروز ناگزیر اعتراف کرد که «هنوز راه مشخص نیست و کسی نمی‌داند واکسنی که شروع کردیم چند ماه طول می‌کشد تا واکسیناسیون در سطح وسیع در کشور انجام شود. . . این‌که یکی می‌گوید واکسن داخلی ارزش ندارد این درست نیست، معیار ما وزارت بهداشت و درمان است. اگر متخصصان گفتند واکسن خارجی مورد اعتماد است، وارد می‌کنیم و اگر گفتند واکسن داخلی مورد اعتماد است تولید می‌کنیم».

جمشیدی دبیر ستاد کرونا گفت: «ما زیرساخت تولید واکسن داریم، اما هنوز مانده تا به نقطه مطلوب برسیم. ما داریم کار علمی انجام می‌دهیم و آزمون و خطا دارد. امیدواریم که نتایجی که روی حیوانات گرفتیم روی انسان هم بگیریم. درباره تولید انبوه واکسن و شروع واکسیناسیون تاریخ قطعی نمی‌توان پیش‌بینی کرد، اما امیدواریم ۶ یا ۷ماه آینده به نقطه تولید نیمه صنعتی برسیم» (اقتصاد آنلاین ۱۰دی).

در مازندران، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی وضعیت کرونایی استان را نگران‌کننده توصیف کرد و گفت: «اگر چه در ارزیابی وزارت بهداشت وضعیت تنها چند شهرستان قرمز اعلام شده، ولی وضعیت کلی مازندران با توجه به روند افزایشی آمار بیماران جدید، نگران‌کننده و شکننده است» (ایرنا ۱۰دی).

در فارس، معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: «از ابتدای شیوع کرونا در فارس تاکنون ۳۰۱۱نفر جان باختند که ۱۴۴۴نفر مربوط به شیراز است. در حال حاضر بستری ۶۳۶بیمار کرونا در بیمارستانهای استان بستری هستند، از این تعداد ۱۲۲نفر در ICU قرار دارند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۰دی).

روزنامه حکومتی همدلی نوشت: تست انسانی واکسن ایرانی کرونا در حالی انجام گرفت که چند روز پیش ۱۶۷داروساز تولید واکسن کرونا را «در حد یک شوخی» خواندند و نوشتند: «با کدام جرأت ادعای تولید چنین واکسنی را داریم؟» آنها ضمن انتقاد از «بی‌برنامگی وحشتناک» در تأمین واکسن در ایران شعار «تولید ملی واکسن» را نیز موجب شگفتی خواندند و نوشتند: «چرا اجازه بدهیم تولید یک محصول این‌قدر تخصصی را ساده جلوه دهند؟ ما که قابلیت خرید چند فریزر برای انتقال و نگهداری واکسن را نداریم، تجهیزات تولید واکسن آن هم برای ۸۰میلیون نفر را داریم؟» آنها خواسته‌اند «به موقع، و نه بعد از مرگ سهراب» نسبت به خرید و واردات واکسن اقدام شود. آنها برخی موضوعات مطرح شده در رسانه‌های داخل ایران درباره واکسن داخلی را «توهین به شعور علمی داروسازان و صرفاً بهانه‌یی برای عدم تأمین واکسن» توصیف کردند (همدلی ۱۰دی).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۰دی۱۳۹۹ (۳۰دسامبر۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5c435038-0425-4181-8eeb-17e95c30802b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات