728 x 90

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۷۰شهر از ۱۸۳هزار و ۳۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۷۰شهر از ۱۸۳هزار و ۳۰۰نفر بیشتر است

  • روحانی پس از ۱۰ماه دروغگویی و رقم‌سازی و ترویج خرافه و سیاست‌های غلط با وقاحت گفت بعضی‌ها کرونا را انکار کردند ولی در ایران از روز اول پذیرش مسأله بود... بعضی از کشورها دچار استراتژی سردرگمی شدند اما اقدامات ما از اول کاملاً روشن بود. مبنای ما از اول علم‌گرایی بود!
  • سخنگوی وزارت بهداشت: بیشترین بستری در ایلام، اردبیل، تهران و گلستان و بیشترین فوتی در اردبیل، یزد، زنجان، آذربایجان غربی و ایلام گزارش‌شده است. در کشور با وضعیت ناپایدار، حساس و شکننده مواجه هستیم.
  • رئیس انجمن مراقبتهای ویژه: هر چند روحانی می‌گوید تمام مراحل رایگان است اما در بیمارستانها هزینه تمام خدمات از بیماران دریافت می‌شود و یارانه‌ای از طرف دولت پرداخت نشده است.
  • ایسنا: محدودیتها نتوانسته آتش زیر خاکستر کرونا را در مازندران خاموش کند. محدودیت در شهرهای قرمز پابرجاست.
  • دانشگاه علوم پزشکی اردبیل: حال ۸۲بیمار کرونایی در ICU وخیم است و شاهد افزایش این بیماران هستیم.

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز شنبه ۲۲آذر۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۴۷۰شهر از ۱۸۳هزار و ۳۰۰نفر گذشت. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۷۱۶۲نفر، در آذربایجان غربی به ۶۹۰۳نفر، در اردبیل به ۲۲۰۷نفر، در اصفهان به ۱۰۶۶۵نفر، در تهران به ۴۵۱۳۱نفر، در خراسان رضوی به ۱۲۷۱۵نفر، در زنجان به ۱۸۷۷نفر، در سمنان به ۲۷۶۴نفر، در فارس به ۵۴۶۷نفر، در قزوین به ۱۸۸۷نفر، در قم به ۷۲۳۰نفر، در کرمان به ۳۸۵۹نفر، در کهگیلویه و بویراحمد به ۱۲۹۹نفر، در گیلان به ۶۳۳۱نفر، در مازندران به ۶۹۳۲نفر، در همدان به ۴۴۶۰نفر و در یزد به ۳۲۴۲نفر رسیده است.

لاری سخنگوی وزارت بهداشت رژیم گفت: «در سومین هفته آذر بیشترین موارد بستری در استانهای ایلام، اردبیل، تهران و گلستان بوده و بیشترین موارد فوتی در اردبیل، یزد، زنجان، آذربایجان غربی و ایلام گزارش‌شده است.موارد بروز بیماری کووید۱۹ در استانهای شمالی صعودی است و به‌رغم کاهش نسبی موارد این بیماری در کشور با وضعیت ناپایدار، حساس و شکننده مواجه هستیم» (ایرنا ۲۲آذر).

امروز پس از ۱۰ماه دروغگویی و رقم‌سازی و سردرگمی و ترویج خرافات و سیاست‌های غلط که از مدتهاست صدای کارگزاران و متخصصان رژیم را در آورده است روحانی با وقاحت گفت: «از آغاز یعنی روز آخر بهمن، نه تردید کردیم، نه تعلل کردیم و نه در پذیرش حادثه دچار تردید شدیم، بعضی‌ها انکار کردند ولی در ایران هیچ‌وقت مسأله انکار در کار نبود از روز اول پذیرش مسأله بود... بعضی از کشورها دچار استراتژی سردرگمی شدند اما اقدامات ما از اول کاملاً روشن بود. مبنای ما از اول علم‌گرایی بود، یک عده از رسانه‌های بیگانه ضدایرانی کارهایی کردند ولی الحمدالله ناموفق بودند». وی در یک دروغ جدید افزود: «امروز روند بیماری در اکثریت قاطع استانها به جز موارد محدودی کاهشی و بسیار امیدوارکننده است به‌گونه‌یی که فقط ۱۲شهرستان است که وضعیت قرمز دارند. . که آنها را هم مهار می‌کنیم».

سوادکوهی، رئیس انجمن مراقبتهای ویژه گفت: «اگر منتظر بمانیم بایدن بر سر کار بیاید و با پول‌های بلوکه شده واکسن تهیه کنیم، تا تیر ماه سال آینده باید همین روند مرگ و میر بالا را شاهد باشیم. علت این‌که فوتیهای ما نسبت به مبتلاها بیشتر از سایر کشورهاست به بیماریابی برمی گردد. بیماریابی در ایران ضعیف است. بسیاری از کشورها بیماریابی را در اولویت قرار داده و هزینه می‌پردازند... در ایران هر چند رئیس جمهور اعلام می‌کند که تمام مراحل رایگان است اما در بیمارستانها هزینه تمام خدمات از بیماران دریافت می‌شود و یارانه‌ای از طرف دولت پرداخت نشده است. اگر سفارشی برای واردات واکسن داده‌اند چرا برگه سفارشی وجود ندارد؟ تمام کشورها خرید واکسن را اطلاع‌رسانی می‌کنند و کشور مبدأ و شرکت و میزان سفارشات را در رسانه‌ها مطرح می‌کند، اما چطور است که ایران در هیچ لیستی از سفارشات هیچ کشوری قرار ندارد. ادعای ساخت واکسن پاک کردن صورت مسأله است» (ایلنا ۲۲آذر).

در تهران، خداکرمی رئیس کمیته سلامت شورای شهر گفت: «تا آخر وقت جمعه گذشته حدود ۲۲هزار و ۲۲نفر فوتی ناشی از کرونا در بهشت‌زهرا ثبت شده است. نگران هستیم که مجدد در دی با پیک دیگری مواجه شویم. در یک ماه سه پیک را شاهد بودیم که پیک آخر از همه وحشتناک‌تر بود» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۲۲آذر).

در مازندران: «گویا محدودیتها نیز نتوانسته آتش زیر خاکستر کرونا را در مازندران خاموش کند و هنوز ۸۹۹نفر بستری هستند که ۱۹۰نفر در ICU هستند و محدودیتها نیز در شهرهای قرمز پابرجاست» (ایسنا ۲۲آذر).

در اردبیل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «حال عمومی ۸۲بیمار در ICU وخیم است و شاهد افزایش این بیماران هستیم و در ۲۴ساعت گذشته ۱۰بیمار جان خود را از دست داده‌اند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۲آذر).

در گیلان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «بسیاری از پروژه‌های بهداشت یا شروع نشده و یا تکمیل نشده‌اند. استان ما در حوزه بهداشت و درمان از نظر فضای فیزیکی و تجهیزات عقب افتادگی دارد. بیمارستانهای پورسینا و رازی رشت بیش از ۵۰سال قدمت دارند اما تجهیزاتی مانند سی‌تی‌اسکن ندارند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۲آذر).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۲آذر۱۳۹۹ (۱۲دسامبر۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/98daadbd-e9a2-4d0c-ad77-05c290bf952d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات