728 x 90

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۷۰شهر از ۱۸۱هزار و ۶۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۷۰شهر از ۱۸۱هزار و ۶۰۰نفر بیشتر است

  • سخنگوی وزارت بهداشت: هفته دوم آذر بیشترین میزان بستری در استانهای ایلام، سمنان، اردبیل، یاسوج و یزد و بیشترین فوت در یزد، کردستان، اردبیل، خراسان جنوبی بود. نمودار بستری در گیلان، مازندران و گلستان صعودی است.
  • حریرچی: وضعیت تهران نگران‌کننده و شکننده است. تا می‌خواهیم محدودیتی اضافه کنیم می‌گویند اقتصاد مملکت را خراب کردید. الآن راه‌حل همه چیز را رفع محدودیتهای کرونایی می‌دانیم!
  • زالی: در تهران در ۴۸ساعت گذشته ترددها نسبت به هفته گذشته ۱۳۵درصد و نسبت به سال گذشته همین موقع، قبل از کرونا ۶درصد افزایش داشته که در هفته‌های آتی می‌تواند موج های جدیدی از بیماری به ارمغان بیاورد.
  • مدیرعامل بهشت زهرا: در ۹ماه گذشته برخی روزها متوفیان کرونایی و غیرکرونایی به نزدیک ۴۰۰نفر رسیده است، سال۹۸ به‌طور متوسط روزانه ۱۵۰ تا ۱۷۰فوتی در بهشت زهرا پذیرش شده‌اند.
  • سخنگوی ستاد کرونا در مازندران: آمل از بدترین مناطق شیوع کرونا در کشور است. شهرستان آمل روند بحرانی را طی می‌کند و اگر همین‌گونه ادامه یابد بازگشت به شرایط عادی بسیار دشوار است.

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز پنجشنبه ۲۰آذر۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۴۷۰شهر از ۱۸۱هزار و ۶۰۰نفر گذشت. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۷۱۱۳نفر، در آذربایجان غربی به ۶۸۳۳نفر، در اردبیل به ۲۱۷۷نفر، در اصفهان به ۱۰۵۶۵نفر، در تهران به ۴۴۷۸۱نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۱۴۰۵نفر، در خراسان رضوی به ۱۲۵۸۰نفر، در زنجان به ۱۸۵۷نفر، در سمنان به ۲۷۳۹نفر، فارس به ۵۳۹۷نفر، در قزوین به ۱۸۵۷نفر، در قم به ۷۱۷۵نفر، در کرمان به ۳۷۹۹نفر، در گلستان به ۴۵۵۷نفر، در گیلان به ۶۰۶۱نفر، در لرستان به ۷۳۹۰نفر، در مازندران به ۶۸۸۷نفر، در مرکزی به ۳۷۱۸نفر، در هرمزگان به ۱۹۳۰نفر و در همدان به ۴۴۴۰نفر رسیده است.

لاری، سخنگوی وزارت بهداشت رژیم گفت: «در هفته دوم آذر بیشترین میزان بستری در استانهای ایلام، سمنان، اردبیل، یاسوج و یزد گزارش شد که با اختلاف زیاد بالاتر از میانگین کشوری است. در همین هفته بیشترین میزان مرگ در استانهای یزد، کردستان، اردبیل، خراسان جنوبی گزارش شد. به‌رغم کاهش شهرهای قرمز و کاهش نسبی موارد بستری و مرگ و میر کرونا در هفته گذشته اما نمودار موارد بستری در برخی استانها مانند گیلان، مازندران و گلستان صعودی است و به‌رغم بهبود نسبی وضعیت در کشور وضعیت حساس، ناپایدار و شکننده است و بیم آن می‌رود که سهل‌انگاری و عادی انگاری موجب خیز مجدد بیماری بشود» (ایرنا ۲۰آذر).

حریرچی معاون وزارت بهداشت گفت: وضع تهران نگران‌کننده و شکننده است چرا؟ «فعلاً تراکم در مترو و حمل‌و‌نقل عمومی قابل حل نیست هر کاری می‌کنیم دچار مشکل می‌شویم الآن هم بالاخره نگرانی اصلی ما از سرمای سال هست. الآن راه‌حل همه مشکلات را رفع محدودیتهای کرونایی می‌دانیم، تا می‌خواهیم محدودیتی را اضافه کنیم می‌گویند اقتصاد مملکت را خراب کردید الآن که همه چیز را به کرونا نسبت می‌دهیم اشکال ندارد نسبت بدهیم ولی وقتی می‌خواهیم محدودیت ایجاد کنیم بگوییم تمام اقتصاد تحت تاثیر کروناست این درست نیست» (تلویزیون رژیم ۱۹آذر).

در تهران، زالی رئیس ستاد کرونا گفت: «در تهران روزهای اخیر شاهد یک ازدحام قابل توجه در ترددهای درون شهری بودیم، تنها در ۴۸ساعت گذشته ترددها ۱۳۵درصد رشد به‌خصوص در بخشهای مرکزی شهر داشته، نسبت به سال گذشته همین موقع که کرونا نبود ۶درصد افزایش تردد درون شهری را داشتیم که عدد نگران‌کننده‌ای است. این حجم ازدحام می‌تواند در هفته‌های آتی ما موج های جدیدی از بیماری به ارمغان بیاورد» (تلویزیون رژیم ۱۹آذر).

سعید خال، مدیر بهشت زهرا گفت: در ۹ماه گذشته برخی روزها تعداد متوفیان تهران اعم از کرونایی و غیرکرونایی نزدیک ۴۰۰نفر رسیده، در حالی‌که در سال۹۸ به‌طور متوسط روزانه ۱۵۰ تا ۱۷۰ فوتی در بهشت زهرا پذیرش شده‌اند. از ابتدای کرونا حدود ۲۲هزار نفر متوفی کرونایی در بهشت زهرا پذیرش شده‌اند (همشهری ۲۰آذر).

در فارس، معاون دانشگاه علوم پزشکی گفت: «طی ۲۴ساعت گذشته ۳۳مبتلا به کرونا جان باختند و آمار کل جان‌باختگان به ۲۷۵۰نفر رسید. هم‌اکنون ۳۰۷بیمار کرونایی در ICU بستری هستند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۹آذر).

در مازندران، سخنگوی ستاد کرونا گفت: «آمل از بدترین مناطق شیوع کرونا در کشور است. آمل روند بحرانی را طی می‌کند و اگر همین‌گونه به تولید بیمار ادامه دهد بازگشت آن به شرایط عادی بسیار دشوار است. بیماران بستری در آمل رشد بیش از ۱۰درصدی داشته است و شناسایی بیماران مشکوک نیز از ۱۰۰نفر در روز به ۱۲۰نفر رسیده است» (ایرنا ۱۹آذر).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۰آذر۱۳۹۹ (۱۰دسامبر۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/82763876-586b-430a-b7ef-3645d00f03d6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات