728 x 90

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۶۲شهر از ۱۴۶هزار و ۵۰۰نفر گذشت

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۶۲شهر از ۱۴۶هزار و ۵۰۰نفر گذشت

وزارت بهداشت در یک رکورد بی‌سابقه مبتلایان ۲۴ساعته را ۹۴۵۰ و بیماران وخیم را ۵۵۰۶نفر اعلام کرد

روحانی با وقاحت گفت مشکل شیوع کرونا در اجتماعات خانوادگی است که در فصل زمستان بیشتر می‌شود

  • شورای شهر تهران: ۶هزار بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستانهای خصوصی و دولتی پایتخت بستری هستند و ۳هزار نفر بدحال هستند. روز پنجشنبه ۱۷۳مرگ ناشی از کرونا در بهشت‌زهرا ثبت شد.
  • ستاد کرونا در خراسان رضوی: هشت شهر استان در وضعیت سیاه کرونایی قرار دارند. مبتلایان و فوتیهای در حال افزایش است
  • سخنگوی شورای شهر تهران: همه نگاهها متوجه انتخابات آمریکاست، اما امیدوارم روحانی به آمار پنجشنبه درگذشتگان کرونا در تهران نیم نگاهی بیندازند؛ شاید قانع شود تهران باید تعطیل شود
  • سخنگوی ستاد کرونا از یک طرح سرکوبگرانه تحت عنوان مقابله با کرونا پرده برداشت و گفت از روز دوشنبه بحث محله‌محور کردن مقابله با کرونا را تحت عنوان بسیج و به کمک بسیج انجام خواهد شد

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز شنبه ۱۷آبان۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۴۶۲شهر از ۱۴۶هزار و ۵۰۰نفر گذشت. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۵۲۱۲نفر، در آذربایجان غربی به ۴۴۴۷نفر، در البرز به ۴۰۵۵نفر، در اصفهان به ۸۱۹۹نفر، در تهران به ۳۵۵۳۱نفر، در خراسان جنوبی به ۱۲۲۶نفر، در خراسان رضوی به ۱۰۹۷۳نفر، در سمنان به ۲۲۸۲نفر، در سیستان و بلوچستان به ۳۷۶۱نفر، در فارس به ۳۸۹۳نفر، در قزوین به ۱۴۹۷نفر، در کرمان به ۲۳۵۷نفر، در کرمانشاه به ۳۲۱۸نفر، در گلستان به ۳۸۷۶نفر، در لرستان به ۶۲۸۸نفر، در مازندران به ۶۲۷۲نفر، در مرکزی به ۲۴۷۷نفر، در همدان به ۳۸۳۵نفر و در یزد به ۲۴۲۱نفر رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت رژیم امروز در یک رکورد بی‌سابقه شمار مبتلایان جدید در ۲۴ساعت گذشته را ۹۴۵۰ و شمار بیماران وخیم را ۵۵۰۶ ذکر کرد و گفت: «بیشترین میزان بروز موارد مثبت بستری در هفته گذشته به ترتیب در استانهای یزد، سمنان، خراسان جنوبی و ایلام گزارش‌شده که میانگین بروز در استانهای یادشده با اختلاف قابل توجه، بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد. میانگین بروز هفتگی موارد مرگ‌ومیر در کشور در هفته گذشته حدود ۳۶نفر به ازای هر یک میلیون نفر گزارش ‌شده که بیشترین میزان بروز مربوط به استانهای یزد، خراسان جنوبی و آذربایجان غربی است» (ایرنا ۱۷آبان).

در حالی‌که فاجعه کرونا سراسر کشور را فراگرفته است و حتی فریاد کارگزاران رژیم درآمده است که چرا تهران و بسیاری دیگر از شهرهای کشور را تعطیل نمی‌کنید، آخوند روحانی امروز در ستاد کرونا بار دیگر مردم را مقصر شمرد و گفت: «مشکلی که با آن مواجه هستیم اجتماعات خانوادگی و دورهمی‌ها است. مخصوصاً فصل زمستان هم در سنت ایرانی معمول‌تر است. شب‌ها طولانی‌تر است و این اجتماعات، اجتماعات بیشتری است و به همین دلیل در این زمینه به قرارگاه گفتیم بررسی‌هایی را این هفته انجام دهد و اگر مقرراتی لازم است برای هفته بعد در این جلسه تصویب کنیم».

علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد کرونا از یک طرح سرکوبگرانه تحت عنوان مقابله با کرونا پرده برداشت و گفت: «در سطح کشور وضعیت مطلوبی نیست و بیماری روبه افزایش است همه استانها تقریباً درگیر هستند.یکی از بحثهای اصلی که ما انشاءالله از روز دوشنبه شروع خواهیم کرد بحث محله محور کردن مقابله با کرونا و درگیر شدن همه مردم به‌ویژه ما خانه‌ها و خانوادها را به‌عنوان کانون اصلی برنامه‌یی داریم تحت عنوان بسیج محله در مقابله با کرونا که طرح بسیار جامعی هست به کمک بسیج انجام خواهد شد» (سایت ایران پرس رژیم ۱۷آبان).

در تهران، ناهید خداکرمی، رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران گفت: «تهران به هیچ عنوان وضعیت مناسبی به‌لحاظ آمار کرونا ندارد. ۶هزار بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستانهای خصوصی و دولتی پایتخت بستری هستند و ۳هزار نفر وضعیت بدحال دارند که نشان می‌دهد طی روزهای آینده با افزایش آمار مرگ و میر مواجه باشیم. روز پنجشنبه گذشته ۱۷۳مرگ ناشی از کرونا در بهشت‌زهرا ثبت شد» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۱۷آبان).

علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران گفت: «همه نگاه‌ها متوجه انتخابات آمریکاست. اما امیدوارم رئیس‌جمهور و دولتمردان، فرصت کرده باشند به آمار پنجشنبه درگذشتگان کرونا در تهران نیم نگاهی بیندازند؛ شاید قانع شدند تهران باید تعطیل شود. از عدد و آمار حرفی نمی‌زنم. دوستان حتماً بهتر از ما اطلاع دارند» (خبرگزاری نیروی قدس ۱۷آبان).

در خراسان رضوی، مسئول اطلاع‌رسانی ستاد کرونا گفت: «هم اکنون هشت شهرستان این استان در وضعیت سیاه کرونایی قرار دارند. تعداد مبتلایان و فوتیها و بستریهای ناشی از کرونا در این شهرستانها در حال افزایش است و بیمارستانهای آنها در شرایط خاصی قرار دارند» (ایرنا ۱۷آبان).

در فارس، مدیر روابط عمومی دانشگاه پزشکی گفت: «روز گذشته روز تلخی را گذراندیم و ۳۷هم استانی‌مان جان خودشان را از دست دادند و کل جان‌باختگان ناشی از کرونا در فارس به ۱۶۱۲نفر رسید» (تلویزیون رژیم ۱۶آبان).

در قزوین، دانشگاه علوم پزشکی قزوین اعلام کرد: «در ۲۴ساعت گذشته تعداد بیماران بدحال و متصل به دستگاههای کمک تنفسی ۴۸نفر بوده و ۱۱نفر جان خود را از دست دادند. تعداد کل فوتی‌های قزوین از ابتدای شیوع کرونا به ۸۷۳نفر رسید» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۱۷آبان).

در مرکزی، رئیس نظام پرستاری استان گفت: «کمبود پرستار بسیار شدید است، از تابستان دولت هربار وعده کرده که اقدام به جذب پرستار می‌کند، اما عملاً اقدامی نشده است. انگیزه کاری در پرستاران کم شده و بیمارستانها جوابگوی این حجم بیمار نیستند، قبل از شیوع کرونا استان مرکزی با کمبود حدود دوهزار نیروی پرستاری مواجه بود و مسلماً در این شرایط که بخشی از پرستاران مبتلا به بیماری شده و بخشی به کل از چرخه کار خارج می‌شوند، کمبودها حادتر خواهد شد». رئیس اداره پرستاری دانشگاه پزشکی اراک نیز گفت: «از ابتدای پاندمی کرونا ۴۱۰پرستار به این بیماری مبتلا شده و از چرخه درمان خارج شده‌اند. تعداد کم پرستاران، استرس و اضطراب زیاد، افزایش آمار ابتلا و متوفیان و... همگی در روحیه پرستاران تاثیر به‌سزایی داشته و بر عملکرد آنان تاثیرگذار است» (ایسنا ۱۷آبان).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۷ آبان۱۳۹۹ (۷نوامبر۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8dd5401f-e0c4-4e2d-993a-ac706b62abd4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات