728 x 90

غیظ و استیصال حکومت آخوندی از کنفرانس چشم‌انداز تغییر در ایران و سخنان رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران در پارلمان اروپا

کنفرانس در پارلمان اروپا «ایران: چشم انداز تغییر و سیاست اتحادیه اروپا» -۳خرداد ۱۴۰۲
کنفرانس در پارلمان اروپا «ایران: چشم انداز تغییر و سیاست اتحادیه اروپا» -۳خرداد ۱۴۰۲

خبرگزاری قضاییه جلادان (میزان) چهارشنبه ۱۰خرداد نشست اخیر در پارلمان اروپا مهر تأیید دیگری بر دوگانگی رویکرد اروپاست که بدون در نظر گرفتن پیشینه مجاهدین با آغوش باز از آن استقبال و حمایت می‌کند. در این نشست تعدادی از مقام‎های اروپایی و دهها تن از نمایندگان پارلمان اروپا از جناح‌های مختلف سیاسی حضور داشتند. تعدادی از این نمایندگان پارلمان اروپا و از جمله رئیس و تعدادی از اعضای کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا حضور داشته و سخنرانی کردند.

خبرگزاری قضاییه جلادان در واکنش به فعالیت‌ها و سخنرانی‌های خانم مریم رجوی در یک واکنش پر سوزو گدازو با غیظ و استیصال به آن پرداخت و نوشت: «فرش قرمز پارلمان اروپا برای مریم رجوی کشور‌های غربی در حالی ادعای دفاع از حقوق‌بشر را مطرح معرفی می‌کنند که عوامل کشتار ۱۷هزار نفر نزدیک‌ترین روابط را با این کشور‌ها دارند. پارلمان اروپا اخیراً میزبان نشستی ضد نظام ایران با اعضای مجاهدین بود.

این نشست با عنوان ادعایی «چشم‌انداز تغییر و سیاست اتحادیه اروپا» برگزار شد. در این نشست تعدادی از مقام‎های اروپایی و دهها تن از نمایندگان پارلمان اروپا از جناح‌های مختلف سیاسی حضور داشتند.

تعدادی از این نمایندگان پارلمان اروپا و از جمله رئیس و تعدادی از اعضای کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا حضور داشته و سخنرانی کردند. ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه با انتشار پیامی توئیتری با اشاره به حضور مریم رجوی در پارلمان اروپا، نوشت: برخلاف شعار‌های حقوق‌بشری پارلمان اروپا، جای تأسف است که برخی اعضای آن با چشم بستن بر کارنامه قاتلان بیش از ۱۷هزار نفر از دولتمردان و نمایندگان مجلس، میزبان مریم رجوی شده‌اند.

کنعانی، نوشت: حقوق‌بشر چه نسبتی با حمایت از تروریستها دارد؟!

کشور‌های اروپایی ادعا می‌کنند که در زمینه مبارزه با تروریسم فعال هستند، اما یک بررسی اجمالی نشان می‌دهد که برخی از آنها مانند سوئد به پناهگاهی امن برای اعضای گروهک‌های تروریستی تبدیل شده‌اند.

مجاهدین به‌عنوان گروهی که زمانی نام آن در فهرست تروریسم اروپا قرار داشته، اکنون از حمایت کامل این کشور‌ها برخوردار است؛ اعضای این گروهک نه‌تنها به‌راحتی و آزادانه در این کشور‌ها تردد و اقامت دارند بلکه حمایت همه‌جانبه‌ای از آنها صورت می‌گیرد.

مجاهدین در کشور‌هایی مانند فرانسه نیز اقدام به برگزاری نشست می‌کند و مقام‎های ارشد کشور‌هایی مانند آمریکا در نشست‌های این گروهک تروریستی حضور پیدا می‌کنند و از سخنرانان این نشستها هستند.

سوئد به‌عنوان یکی دیگر از کشور‌های اروپایی که مدعی دفاع از حقوق‌بشر و مبارزه با تروریسم است اکنون به‌عنوان محلی برای تروریستها به‌شمار می‌رود.

این کشور بدون در نظر گرفتن کارنامه مجاهدین که کشتار ۱۷هزار نفر را در کارنامه خود دارد، از این گروه حمایت می‌کند.

نمونه‌ای آشکار از این حمایت در پرونده محاکمه «حمید نوری»، شهروند ایرانی بازداشتی در سوئد، بیشتر آشکار شد.

سوئد حتی پا را از این هم فراتر گذاشته و بخشی از جلسات دادگاه را در آلبانی برگزار کرد تا اعضای مجاهدین بتوانند در این دادگاه حاضر شوند.

نشست اخیر در پارلمان اروپا نیز مهر تأیید دیگری بر این دوگانگی رویکرد غرب و اروپاست که از سویی ادعای دفاع از حقوق‌بشر و مبارزه با تروریسم را دارد و از سوی دیگر بدون در نظر گرفتن پیشینه مجاهدین‌، با آغوش باز از آن استقبال و حمایت می‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/abf669c0-c2b2-40d7-9690-db0828b8c54e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات